Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

LCHF tråden 3

7 låter väldigt lite? Ät lite tjockyoghurt med bär eller nåt tycker jag!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    Egensinnig skrev 2008-08-15 20:48:37 följande:
    Men jag känner mig mätt o belåten? kan jag inte bara ta en Dajm imorn för att kompensera? hahahoho, möhöhö...hihi
    Det ger du fan i!

Känner du dig nöjd så ät inte mer. Vissa LCHFtalibaner äter ju typ bara kött&smör. Du kanske skulle bli en sån?
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    Egensinnig skrev 2008-08-15 21:02:22 följande:
    Ja eftersom jag mår bra o inte är hungrig så sparar jag mig till imorn. Har minskat 5 cm i midjan sen i måndags men det är väl vätska o svullnad som lättat.A tog typ 100 bilder idag, 92 på djur 5 på M o 3 på mig bakifrån så man bara ser min stora rumpa Ja se karlar....men han tycker jag är snygg i håret iaf Ska fixa en bild imornHur går det för dig o hur mår du?
    Går över förväntan, efter urballningen i Trollhättan i tisdags. Nu är jag back on track igen, och snart är det vardag! Jobb = matlåda! My box, my rules! Ska bara stå emot alla kakor som leverantörer kommer dragandes med... Kanske skulle be dem "Men du.... kan du inte ta med 1 kg parmesan nästa gång?"
  • Linda1976
    Dame72 skrev 2008-08-15 22:32:40 följande:
    Är ni nykterister?
    Nix. Jag gillar vin, och dricker det lite då och då. Däremot så undviker jag starksprit om det inte är partyparty.
  • Linda1976
    mailman skrev 2008-08-15 22:44:52 följande:
    Ja det undrar jag oxå....Nån som tar sig en fylla då o då? Paartyyyyyyy är ju så kul!
    Med småbarn och barnvakter 30 mil bort är det knapert med partyfylla nuförtiden... Dock partade jag till det rejält den 2e augusti. Såpass att jag "råkade" somna i Egensinnigs gästsäng... *lalalala*
  • Linda1976

Egensinnig: Tack dear. Ja, det är ju fördelen med mig, jag hinner somna innan jag blir odräglig E fixade de sista bilderna igår, nu ska datorn tydligen bara jobba med dem också.

Idag ska dottern och jag hem till några kompisar (faktiskt en tjej jag träffade på FL när vi var nygravida). Supertrevligt, men det betyder frestelser. Synd att det ska vara så jobbigt att vara social

• Linda1976
    Lolilla skrev 2008-08-16 18:25:24 följande:
    Är lite orolig för att man får i sig för mkt kolhydrater genom mjölken. Dricker ganska mycket tyvärr. Tips någon?
    Spä ut vispgrädde med vatten - det har jag läst nånstans att en del gör som i vanliga fall hinkar mjölk, ska tydligen smaka typ samma.
  • Linda1976

Vispgrädde ca 3 gr och mjölk ca 5 gr.

Ta kanske 2-3 msk vispgrädde i ett glas med iskallt vatten, bör kännas ungefär som mjölk.

• Linda1976

Hej tråden!

Jag skötte mig utmärkt igår. Åt en smarrig köttfärspaj hos min kompis, men det var fullkornsdeg och inte så tjock, samt blåbär med mjölk till efterrätt - hoppade över glassen. När kidsen åt frukt åt jag också lite. Ramlade ur ketos förstås, men vaffan.... Efter ett litet snedsteg så är jag i ketos igen inom 24 h om jag skärper mig direkt, så då kan det vara värt att äta fruktsallad med barnen, som ju trots allt är nyttigt!!

Jobb imorgon. Ser faktiskt fram emot att träffa kollegorna igen! Och frysen är full av matlådor - inga pizzautsvävningar, eller som innan semestern - vi åkte iväg och hämtade gourmet-mat hela veckan

• Linda1976

Kaiza: Japp, dags att börja jobba igen. Dottern längtar så efter dagis, så vardagsrutiner ska bli rätt skönt.

Var är ts nånstans egentligen? Och alla andra i tråden? Strular FL för er eller what?

Svar på tråden LCHF tråden 3