-
Men det finns ju människor som alltid ätit så här, eskimåer och masajer tex. Och vi härstammar ju från jägare som åt så.Dame72 skrev 2008-08-27 19:18:08 följande:Vart skrev du detta och fick svar?Trots allt, det finns inte hur mkt forskning som helst som på lång sikt kan tala om vad som är rätt och fel.
-
Svar på #1329Jag håller med dig. Jag tror också att GI är väldigt vettigt - jag menar, sockerlimpa har ju ingen någonsin mått bra av.
Jag tror att strikt eller iaf semistrikt LCHF är bra vid viktminskning och sockerberoende. MEN: när trenden är bruten med bred marginal, så tror jag att hö hö "lagom är bäst".
Havre tex innehåller ju många nyttigheter, och frukt också - även om det är socker. Man får inte snöa in helt heller, när jag är "klar" (jag har ju bantat hela mitt liv), förhoppningsvis till beach 2009, så kommer jag denna gång att lyckas hitta en balans nånstans mellan GI och LCHF - pasta och bröd (förutom finncrisp!) är jag klar med. Däremot kommer jag säkert att äta quinoa till mat ibland, liksom kanske råris nångång.... -
Kvällsmats-tips:
Vucherol-ost och lite öl-korv. ÅH SÅ GOTT!!!
osten är från Falbygdens (som har importerat den från Frakrike), gladpacksinplastad, ljust gulvit med orange skal. Samma färg som Port Salut, men helt annan smak och konsistens.
-
Jag tror inte att det funkar i nån större omfattning.ThisIsMe skrev 2008-08-28 21:19:39 följande:Ni som äter enligt lchf, vad tycker och tänker ni om produkten ReduMax? www.halsoklubben.se/15/page.asp&...
-
En del kommer aldrig högst upp på stickan, oavsett hur de äter, det räcker "med spår av" för att vara i ketos.
-
Det finns en hel del - Cloetta och Fazer har utan tex. Men Lindts 85%iga med väldigt lite socker i är godast tycker jagleende guldbruna skrev 2008-09-05 18:39:39 följande:Jaa det är det jag efterfrågar : vad e det för choklad som finns utan socker-jag hittar den inte....Den heter?Och nej frukt e inget för mig just nu-däremot bär Jag går på -50 kosten enligt SSS.
-
Du kommer inte att vara så sugen på pizzaCactuz skrev 2008-09-05 21:46:14 följande:Alltså, jag är inte så skeptisk, jag vill bara veta allt, haha Tycker nämligen detta verkar bra.Men vad gör man om man vill äta en chokladkaka, dricka lite öl, äta en pizza någon gång.. Funkar det då?? Har läst att folk mår dåligt o så?kan man festa på en lördag tex med massa öl??
Torrt vin kan du dricka, ät vispgrädde med lite bär istället för kaka.... sockersuget försvinner vet du - svårt att tro, men inte ens JAG är sugen på Marabou mjölk längre! -
OT-fråga: Hur gör man får att få tråden klickbar - blå?Dame72 skrev 2008-09-06 21:50:50 följande:Det här har jag ätit idag (LCHF)
-
Flatbröd är Kavlis. FinnCrisp är nog Fazer tror jag. KNALLRÖDA paket, står vid knäckebröden, går ej att missa.helene306 skrev 2008-09-06 22:40:51 följande:Flatbröd, vad är det? Finn crisp? Letade i dag i affären efter det men hittade inte, märke? Aha! Har inte ens tänkt på det. Tack!
Var på fest igår och spårade ur lite, så jag tänker inte ens plåga er med infon... Men nu är det 12 veckor tills jag åker till Cascais (Portugal) med jobbet på en lyxresa i 4 dagar, så nu är 100% LCHF fr o m imorgon och 12 v framåt! -
TackDame72 skrev 2008-09-07 12:21:47 följande:Kopierar den från "dina favoriter"
-
Nick: Linda1976
Började med LCHF: 19e juli
Gått ner: Ja, vet ej hur mycket, väger mig inte.
Kvar: Tills mina smaljeans i stl 40 passar. 10-15 kg kanske (eller mer?? HUUUUU, jag vet inte).
-
Måste berätta:
Vi satt och pratade om allergier häromdan, maken, dottern och jag. Jag tål inte nötter och vill inte att Alice ska äta det eller, eftersom det verkligen är andnöd.... Hursomhelst så pratade vi om att vissa inte tål mjölk osv...
Så säger Alice: "Mamma tål inte bröd längre, hon äter hejkonbacon istället". Shit vad det snappar upp, så nu vet ni det!! Jag tål inte bröd! Det är den slutsatsen Alice 3,5 år har dragit!
-
Äter du lchf PLUS lite kolisar så gå rdu ju snarare upp i vikt. Säg att du kör lchf och tex äter en portion pasta om dan - du kommer att GÅ UPP ett par kilo per vecka.Häxaväxa skrev 2008-09-13 07:56:52 följande:hej på er!!Jag har kört lchf i ca 3 veckor,men har nu lagt till lite kolhydrater..går tyvärr inte ner..kanske fel metod för mig!
-
Ja, lite måste alla äta, eftersom t o m smör innehåller lite kolisar.Fiafiber skrev 2008-09-13 08:42:40 följande:Jag äter lite kolisar och har rasat ändå. 9kg på 3v.Dock inte pasta. Jag ammar och går det för fort är det lätt att det kommer slaggprodukter och gifter i mjölken enl min läkare.