LCHF tråden 3
Smörstekt har jag köpt, men reagerade på att det var rätt mycket kolisar i recepten i alla fall (iallafall sett u slamans metod)så den får faktsiskt ligga tills det blir fest eller tills jag ska äta mer kolisar på slutet.
Done deal!
Hej itråden! Har inte skrivit på ett tag på grund av en svacka. Det är cäl skammen som håller en borta från att skriva, vad vet jag?
Nu kör jag på igen och börjar sakta komma in i ketos. Det är strikta linjen som gäller för mig och som tur är sommaren snart över. Visserligen har jag lite bär i frysen, men de får bli till festliga tillfällen. Jag har inte räknat mitt kolhydratintag per dag men gissar att jag kommer långt under 100 gr per dag. Men jag har börjat fundera på det där med proteiner. För mycket proteiner är ju inte heller bra eftersom en del av dom omvandlas till glukos av kroppen=socker. Kanske därför jag inte går ned i vikt. Jag har ju säkert en stor och uttänjd magsäkc och kan få ned mycket mat iden! Så nu får jag ta och räkna lite. Börjar imorgon.
Hej tjejer!
Jag har läst tråden rätt ofta fast inte kunnat svara då jag ofta numera surfar på min iPhone 3g. Det går inte att göra inlägg då! Skumt faktiskt... Vår stationära dator är på service och min sambos bärbara har varit ett mediacenter de senaste veckorna så jag har inte kunnat surfa. Men ikväll är sambon borta!
Jag kämpar på och går ned lite i vikt varje vecka. Mår toppen faktiskt.
Ska läsa ikapp nu!
Kram!
Knytets:
Huvudvärk och seghet är helt naturlig reaktion på att börja med lchf. Om du dessutom är sockerkänslig kan du räkna med denna baksmälla efter varje fusktillfälle och ibland även deppighet. Jag mår piss piss piss dagen efter fusk och då skriver kroppen efter mer kolisar, men det får den inte av mig. Om du kommer att få mer baksmälla nu vet jag inte, jag drickar inte srskilt ofta.
JAg dricker kolsyrat vatten (soda stream) och har ibland i citronjuice från flaska. Tror inte de få droppar jag har i gör mer eller till. Jag skulle inte dricka mjölk som dryck då det för mig triggar mitt insulin då jag är sockerberoende. Jag har lite lite i teet, men är tveksam till det också. Du kan prova göra gurkvatten, det är jättegott. Skiva lite gurka i en kanna med vatten och is. Jag dricker inte saft med sötningsmedel heller då jag av erfarenhet vet att jag blir hungrig av det: det triggar mitt insulin. Och det vill jag ju absolut inte nu.