Inlägg från: Muminski |Visa alla inlägg
  • Muminski

LCHF tråden 3

Maddisen, igår var jag sugen på godis på kvällen...antar att det blev så eftersom det gick för länge mellan mina mål.

Jag åt dessvärre lite för mycket jordnötter tror jag, men hellre det än godis!

I dag vägnde jag mig,,dumt att hålla på att väga sig men alltså..magen är ju mycket mindre och kläderna sitter annorlunda idag. Jag måste ha krympt under natten, vågen visade ingen förändring men visst händer det saker. Nu har jag fått en del kommentarer om att jag minskat i omfång. KUL.

Nu är jag inte så långt ifrån mitt mål, jag kommer faktiskt i mina byxor jag hade innan graviditeten, men de sitter inte så bra..än..men snart så! 

Hur har ni klarat helgens alla frestelser??

Grattis till alla som lyckas med sitt LCHF projekt

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski
    leende guldbruna skrev 2008-08-17 15:39:10 följande:
    tycker du ska lyssna på kroppen,du hinner träna sedan, promenader räcker gott.ja man vet varken ut eller in när de proffsiga inte ens litar på andras kunskap.men så kan det nog vara olika oxå. man kan ju tydl ha diskbr utan att ha smärta sååå.hur mycket har du gått ner?? på hur lång tid?? vade det för salami du äter?
    Idag har jag promenerat 1½ timma i rask takt, sedan storstädat här hemma. Ont är bara förnamnet men samtidigt har jag såååå mycket energi!!! Måste varit jordnötterna igår

Jag har nu gått ner 2,5 kg på 11 dagar. Inte fuskat en enda gång, förutom lite förmycket jordnötter.

Salamin jag äter är (springer o kollar) danska märket göl, fast med danskt ö, chorizosalami heter den. Det är mindre än 1 g kolhydrat/100 g salami. Innehåller dock druvsocker.

Linda, bra gjort att skippa glassen Sååå äntligen dags att arbeta??

Här drar skolorna igång och det ska bli underbart måste jag säga. Själv är min föräldraledighet slut om en vecka.
  • Muminski
    Linda1976 skrev 2008-08-17 22:57:07 följande:
    Kaiza: Japp, dags att börja jobba igen. Dottern längtar så efter dagis, så vardagsrutiner ska bli rätt skönt. Var är ts nånstans egentligen? Och alla andra i tråden? Strular FL för er eller what?
    Kom på en sak igår kväll som jag måste fråga dig. När du går i och ur ketos..mår du krassligt då?? Jag mådde ju krassligt de första dagarna innan jag kom i ketosen och undrar om läget blir detsamma nästa gång. Svårt att svara på en sådan fråga då allt är individuellt men hur har det varit för dig?
  • Muminski
    Maddisen80 skrev 2008-08-18 08:43:47 följande:
    Svar på #904Någon som har förslag på vad jag ska äta idag ,har svårt att komma på middag
    Vi ska göra köttfärslimpa. Jag äter broccoli till den
  • Muminski
    Sushi skrev 2008-08-18 09:23:32 följande:
    Linda, om du orkar, kan du bara förklara lite kort vad skillnaden är mellan GI och LCHF är? Blev lite nyfiken :-P Själv kör jag GI och nu har en vecka gått: Minus 1.8 kg Det motiverar till att fortsätta! Kram!
    LCHF är en extremvariant på GI, man äter minimalt med kolhydrater och något mer fett om jag inte helt missuppfattat det.
  • Muminski
    Sushi skrev 2008-08-18 09:23:32 följande:
    Linda, om du orkar, kan du bara förklara lite kort vad skillnaden är mellan GI och LCHF är? Blev lite nyfiken :-P Själv kör jag GI och nu har en vecka gått: Minus 1.8 kg Det motiverar till att fortsätta! Kram!
    Grattis till effektiv viktminskning förresten.

Jag har på mig mina gamla jeans idag...utan att jag får blodstopp
  • Muminski

Godmorgon alla snygga damer

Nu har jag börjat att promenera minst 30 minuter innan frukost. Skönt för det onda benet faktiskt (anar jag en förbättring?) och jag blir pigg och energisk hela dagen. Liiite segt är det dock, men som tur är har jag ju en 11 månaders kille som håller ordning på mig

ha en härlig dag.

• Muminski
    Maddisen80 skrev 2008-08-20 11:52:17 följande:
    Svar på #942kaiza grattis till din viktminskning,det är ju jättebra
    Tack, jaaa det känns så bra och framförallt mår jag så himla bra.

Var hos sjukgymnast idag och fick akupunktur mot min onda rygg/ben. Känns lite bättre faktiskt.

Godisanna, grattis till minus 6 kilo. Bra jobbat
  • Muminski

Linda 1976, har du fått ngt svar ang jordnötssmöret?

Svar på tråden LCHF tråden 3