LCHF tråden 3

Nick: Kaiza
Började med LCHF: ca 4½ veckor sedan.
Viktnedgång: 4 kg
Kvar att gå ner: ca 5 kg.
Har dock gjort en paus några dagar pga magsjuka men nu är jag på banan igen. Neeej inte banan som man äter
Tristanya, jaaa jag har upplevt att många är skeptiska. Så var ju även jag innan jag testade detta.
Även jag upplever att jag mår så mycket bättre, orkar mer och är mer alert. Minus dock för att magen fick problem, men jag äter linfrön och tycker nog att det blivit bättre.
Jag provade ju äta lite glass när jag hade magsjukan och det var inte gott, allt för sött!!!
Nej detta är verkligen något jag kommer att fortsätta med, inte lika strikt längre fram men aldrig att jag äter så mycket socker igen!
Helene, jag äter avokado, rårivna morötter, zuccini, paprika, egen gjord pizzasallad men som du skriver mycket blomkål och broccoli blir det.
Nu lägger jag mig i ammningsdebatten
När jag ammade sonen så kunde jag inte äta mjölkprodukter då han är allergisk mot mjölkprotein (märk väl att det är stor skillnad på laktosintolerans och mjölkallergi)
Mjölkprodukter av alla de slag var iallafall den största fettkällan i min kost förut och jag var lite betänksam på det där med gifter som gick ut i kroppen då jag verkligen RASADE i vikt under ammningen.
Hur var det med mjölkkvaliteten och hur skulle det bli när jag var tvungen att lägga om kosten?
Jag frågade expertisen på sjukhuset (vi var inlagda en tid i början) och till svar fick jag: INGEN FARA.
Men gifterna då, som är lagrat i mitt fett?? Hur blir det med det nu när jag går ner så mycket??
Ingen fara på taket var svaret jag fick.
Men... ni avråder starkt från bantning pga riskerna med gifter som kan gå över i mjölken, men det är alltså ingen fara när jag nu går ner i vikt och äter en helt annan kost?
Hmm.. jaaa något sådant mumlade läkaren tvekande till svar.
Så..efter det litar jag till RIMLIGHET. Svält inte, ät det du mår bra av i lagoma doser, går inte det så verkar det ju gå bra iallafall.
Klarnar bilden? Inte för mig så jag använder mitt förnuft
WIHOOOO, Jag har idag på mig mina fina älsklingsbyxor jag hade innan graviditeten. Stl 36. *dansar trots ryggont*
Mannen tittade på mig i morse och sa..näej nu räcker det. Nu har du nått ditt mål med råge.
Men jag har ju ca 4 kg kvar, men det tyckte inte han. Gravditetsplutet på magen kan jag nog inte dieta bort hur jag än vill..tyvärr...men vad är väl en bal på slottet Huvudsaken är att jag känner mig pigg, fräsch och mår bra.
Magen har blivit mycket bättre, tack för tipsen om linfrön.
Men OJOJOJ vad ni har skrivit, kul
Hahaa.. får jag inte hänga här i mina 36 brallor, de är lite tajta fortfarande faktiskt
Med tanke på hur fruktansvärt stor jag var efter att sonen just fött så skryter jag faktiskt en aning nu, men jag är så glad. Tack vare den mjölkfria kosten, alla promenader och nu LCHF är jag snart tillbaka i mina gamla kläder. Det känns väldigt bra, och ryggen mår bättre av det... även om det på den fronten just nu är riktigt illa. *suck*
Jag har dock ett problem som har uppkommit den senaste veckan... eller veckorna kanske, har lite dålig tidsuppfattning. Men efter middagen är jag så otroligt godissugen, och alltid på samma godis, sura nappar. På dagen går det jättebra men nu efter middagen så håller jag på att bli tokig av detta fantiserande och otroliga sug efter dessa sura nappar.
Hur ska jag göra för att bli av med suget, och inte ge efter för frestelsen?
Bobbenn, haha jaa jag kanske ska ta några hallon från frysen TACK!!