Inlägg från: Livshlädje |Visa alla inlägg
  • Livshlädje

LCHF tråden 3

Avokado är jättegott till currykyckling! Innehåller egentligen lite mycket kolhydrater, men oxå en massa bra fetter som uppväger..

Syltlök går nog bort. Kolla på innehållsförteckningen - det bör inte vara mer än 5g kolhydrater per 100g.

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Livshlädje
    Tildalina skrev 2008-09-29 18:48:31 följande:
    En enkel snabb fråga, kan man äta fläsksvålar?
    Inte vilka som helst, men det finns nåt märke som funkar - läs innehållsförteckningen!
    Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Livshlädje

Såhär gör jag:

1. Lagar ni egen mat till er och en annan mat till resten? ja, men kokar extra potatis/pasta/ris till dottern. Plus att hon får andra grönsaker till maten, och frukt efter. Min man äter oxå LCHF för att gå ner i vikt.

2. Hur mycket fett äter ni per dag? 70-80% av energiintaget.

3. Vilka grönsaker är tillåtna och hur mycket per dag? Kål i alla former, broccoli, gurka, oliver - hur mycket jag vill. Tomat, sockerärtor, avocado - nån enstaka nån gång i veckan.

4. Kollar ni på alla livsmedel om de innehåller kolisar? Ja, äter inget som innehåller mer än 5% kolhydrater.

• Livshlädje

Men, brödet innehåller ju 11% kolhydrater - låter inte LCHF i mina öron! Men, det är klart, ska man fuska är det kanske bästa brödet att fuska med..

• Livshlädje
    Svar på #2517

Ja, men Finn Crisp är oxå fusk i min värld!

• Livshlädje
    pilliss skrev 2008-10-02 22:28:01 följande:
    ursäkta frågan.vad är lchf?
    LowCarbHighFat - finns jättebra länkar i ts.
  • Livshlädje

VLCD - VeryLowCalorieDiets, typ pulver- och skakdrinkar och så..

• Livshlädje
    nirakkarlsson skrev 2008-10-03 07:06:16 följande:
    Är det någon mer än jag som är jättesmal föutom magen som ser ut att vara i v.20?(ganska stor)...Jag vill ju inte gå ner så mkt i vikt utan minska cm runt magen,tips??
    Jag tycker att svullen mage låter som något man ganska lätt får bukt på med hjälp av LCHF! Kolhydrater binder onödigt vatten i kroppen och man blir allmänt mycket mindre svullen med LCHF-kost. I en annan tråd nämnde du oxå sockerberoende, och jag tror att de flesta som kört LCHF är förundrade över hur lätt man blir av med godisbegär och allmänt sug efter onyttigheter - tack vare att man blir mätt på ett helt annat sätt när man äter mycket fett!
Svar på tråden LCHF tråden 3