LCHF tråden 3
Jag måste få skryta: Dottern fyller år i morgon och vi har bakat både bullar, kakor och tårtbottnar i helgen utan jag smakat det minste lilla, inte ens att jag slickat på fingret en endaste gång! Jag känner ju knappt igen mig själv..
Jag måste få skryta: Dottern fyller år i morgon och vi har bakat både bullar, kakor och tårtbottnar i helgen utan jag smakat det minste lilla, inte ens att jag slickat på fingret en endaste gång! Jag känner ju knappt igen mig själv..
Dame72 - jag har det här pannkaksreceptet sen tidigare - kanske vore nåt.? Har inte provat det själv o är skeptisk!
Pannkaka utan mjöl
1 stort ägg
2 tsk vispgrädde
1 msk vatten
30 g färskost (Philadelphia eller Creme Bonjour etc)
lOg proteinpulver,
en nypa salt, smör att steka i
Blanda allt och stek/baka långsamt i panna/wok
Jag vill hoppa in i amningsdebatten som pågår här..
Jag ammar oxå, men min tjej är ganska stor och äter ju mer egen mat än bröstmjölk. Den förändring jag gjort är att inte tillsätta fett i dotterns mat längre, efetrsom vi äter betydligt fetare mat ändå..
Jag skulle personligen vara lite försiktig om jag helammade, men om barnet äter annat oxå tycker jag att det känns okej att få LCHF:a! Normalt är det ju alltid bra att "gå på diet" därför att man inte slentrianmässigt stoppar i sig skräp utan faktiskt tänker på vad man äter! Det kommer ju barnet till nytta oxå!
Den rekommendation som råder är att inte gå ner mer än 0,5-1kg i veckan när man ammar. Går man ner mer finns risk att bröstmjölken blir förgiftad på grund av att miljögifter frigörs ur fettcellerna som man bantar bort.
*undrar om man verkligen har rätt att hänga här om man kan ha strl 36*
*hrmpf*
Nån som har något roligt förslag på vad man kan laga för varm mat med räkor o avokado?