Inlägg från: Livshlädje |Visa alla inlägg
  • Livshlädje

LCHF tråden 3

Jag måste få skryta: Dottern fyller år i morgon och vi har bakat både bullar, kakor och tårtbottnar i helgen utan jag smakat det minste lilla, inte ens att jag slickat på fingret en endaste gång!  Jag känner ju knappt igen mig själv..

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Livshlädje
    Maddisen80 skrev 2008-09-07 13:27:47 följande:
    Svar på #1732Njuta du ska vara riktig stolt ,det är ju jättebra att du inte ha smakat en enda bulle
    Tack Maddisen! Jag är stolt, och förundrad!
    Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Livshlädje

Dame72 - jag har det här pannkaksreceptet sen tidigare - kanske vore nåt.? Har inte provat det själv o är skeptisk!

Pannkaka utan mjöl

1 stort ägg

2 tsk vispgrädde

1 msk vatten

30 g färskost (Philadelphia eller Creme Bonjour etc)

lOg proteinpulver,

en nypa salt, smör att steka i

Blanda allt och stek/baka långsamt i panna/wok

• Livshlädje
    Nick: Njuta!
    Började med LCHF: för ett par månader sen, smygande o successivt mer o mer. "Strikt" sedan 5,5 vecka tillbaka.
    Viktnedgång: Gillar inte vågar o vet bara att jag gått ner 8 kilo de senaste 5,5 v - innan dess kanske ett par, tre kilo.
    Kvar att gå ner: 25-30 kilo till!
    Marlene B skrev 2008-09-09 15:46:41 följande:
    Hmm, "träning"...är det en maträtt?
  • Livshlädje

Jag vill hoppa in i amningsdebatten som pågår här..

Jag ammar oxå, men min tjej är ganska stor och äter ju mer egen mat än bröstmjölk. Den förändring jag gjort är att inte tillsätta fett i dotterns mat längre, efetrsom vi äter betydligt fetare mat ändå..

Jag skulle personligen vara lite försiktig om jag helammade, men om barnet äter annat oxå tycker jag att det känns okej att få LCHF:a! Normalt är det ju alltid bra att "gå på diet" därför att man inte slentrianmässigt stoppar i sig skräp utan faktiskt tänker på vad man äter! Det kommer ju barnet till nytta oxå!

Den rekommendation som råder är att inte gå ner mer än 0,5-1kg i veckan när man ammar. Går man ner mer finns risk att bröstmjölken blir förgiftad på grund av att miljögifter frigörs ur fettcellerna som man bantar bort.

• Livshlädje
    Fiafiber skrev 2008-09-10 18:09:26 följande:
    Jag delammar som sagt och och eftersom jag gått ner 9kg på 3v så går det fort, men det har stannat av. Jag fuskar varje dag, jag mår bra och likaså min dotter.
    Att man går ner mycket inledningsvis är ju inget bekymmer, eftersom det mest är vatten som försvinner i kroppen, och alltså inte så mycket fett att bröstmjölken blir förgiftad!
  • Livshlädje

*undrar om man verkligen har rätt att hänga här om man kan ha strl 36*

*hrmpf*

• Livshlädje

Nån som har något roligt förslag på vad man kan laga för varm mat med räkor o avokado?

• Livshlädje
    Marlene B skrev 2008-09-11 15:41:15 följande:
    Hmm, varm avokado..kan det vara gott?
    Ja, jag vet just inte det, men idag är jag tillräckligt frusen för att prova!
  • Livshlädje
    Muminski skrev 2008-09-11 20:39:47 följande:
    får jag inte hänga här i mina 36 brallor, de är lite tajta fortfarande faktiskt
    Ja, är de tajta så kan jag väl ha lite överseende då.. *avis*
Svar på tråden LCHF tråden 3