Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

LCHF tråden 3

Hejsan jasså vad skoj att sitta på kurs, händer annars i veckan då ? jag ska börja praktiken imorgon igen och försöka komma igång med träning
    Smurfan 81 skrev 2008-10-11 22:00:47 följande:

Här är det bara fint! Jag älskar verkligen den här dieten! Idag har jag suttit på kurs hela dan, åt min dubbelmacka vid halv 2 och sen åt vi inte middag förren vid 8 och jag var inte hungrig däremellan. Nu har jag stått och gjort tårta på kvällen, har både "godis" i skåpet och "brownies" som jag gjorde i förrgår och egentligen  är jag inte sugen på npt av det! Imorgon när svågern ska firas och tårtan ska ätas täntke jag ta med mig en brownie-bit till mig. Haha, hur ser det ut? Det är jag som gjort tårtan men JAG tänker inte äta den!
  • Maddisen80

välkommen hit

Bags skrev 2008-10-11 23:19:31 följande:
    hej nu har även jag börjat hänger med här.
  • Maddisen80

CF????? menar du inte lchf ?

Medusan skrev 2008-10-12 21:37:32 följande:
    Skulle uppskatta om någon kunde i informera mig om vad cf är för något? Har läst det på flera ställen men inte fattat vad det är
  • Maddisen80

haaha de trodde jag inte :)

JewelGirl skrev 2008-10-12 21:51:12 följande:
    CF är creme fraiche
  • Maddisen80

Hejsan hur är läget,vet ej om du känner mig från någon annanstans, så du har simkort,jag simmade mycke förut med,men inte längre pga uvi
    Smurfan 81 skrev 2008-10-12 22:44:38 följande:

Det var sååå kul! Annars hände rinte så mycket nu.. Eller jo, på fredag ska vi och ett annat par till landet, UTAN BARN - HELA HELGEN!!! Gissa om vi laddat för det här ett tag? Så nu i veckan ska jag mest planera och förbereda mat och sånt.Det här med träning är jobbigt... Jag har ju ett simkort men hinner inte komma iväg så ofta som jag vill! Försöker åtminstone en gång i veckan, men det är inte alltid det blir av. Är ju mammaledig halvtid och jobbar halvtid. Men min dotter är ju hemma heltid! Så ska jag iväg och träna måste hon sova så maken kan ta henne, eftersom han jobbar hemifrån...Känner jag dig nån annanstans ifrån?
  • Maddisen80

Hejsan har du mätt midjan och känt på kläderna ?=

tessan8micke skrev 2008-10-13 20:59:47 följande:
    Nu har jag inte gått ner ngt alls på flera veckor...gör jag ngt fel?! Först gick det jättefort, 4 kg sa bara poff. Och visst förstår jag att det händer mest i början, men det händer ju inget alls nu..Jag har inte ändrat något i kosten sen jag började..
  • Maddisen80

Välkommen hit, hoppas att du kommer trivas här,lycka till med viktminskning,

calcioaddict skrev 2008-10-14 08:08:03 följande:
    Hej! Efter någon veckas smygläsande i tråden så tar jag mod till mig och skriver själv! Har ätit mer och mer strikt LCHF sedan ca tre veckor tillbaka. Syftet var både viktminskning och att se om min värmeallergi kunde bli bättre. Första dagarna rasade kilona! Men så har det sedan stannat av, som ni andra beskrivit. Men jag tänker ändå fortsätta kämpa på, för mitt sockersug försvann helt efter bara några dagar, och har inte kommit tillbaka. Och var jag tidigare så himla gasig! Ibland var det till och med svårt att vara diskret med pruttandet på jobbet! Men det problemet har helt försvunnit det med. Så himla skönt! Det lät väldigt läskigt dock med levervärdena...
  • Maddisen80

Trist att levervärde har blivit förhöjd och blodsocker ,de är väl från person till person för rmitt levervärde blev bättre och även kolestrolet . men hoppas att du må bättre nu
    Mama M skrev 2008-10-14 00:06:32 följande:

Jag har ätit enligt lchf i fem månader nu. De första tre veckorna gick jag ner 4 kg sen har det stått stilla. Nu har jag t.o.m. gått upp 3 kg av dem trots att jag äter strikt lchf efter konstens alla regler. Jag har dessutom fått en olidlig magkatarr som inte ens novalucid hjälper på. Mina levervärden har blivit för höga och mitt blodsocker har höjts avsevärt.Det borde ju ha varit tvärtom. De första två månaderna mådde jag suveränt bra, men sen har det bara gått utför. Nu har jag haft så ont i mellangärdet att jag fått sluta med den kosten. Har tvingats gå över till köttfri kost. Dvs. nu äter jag mycket protein i form av bönor, quorn m.m. har infört en aning kolhydrater i form av quinoa och fullkornsris. Nu får jag inte lika ont i magen när jag äter. Äter väl snarare enlig GI metoden nu, men helt vegetariskt. Jag har alltid ätit kött och trodde inte jag skulle kunna leva utan det, men efter dessa smärtorna i magen känns det definitivt som jag har överkonsumerat kött och det mår inte min kropp bra av.Har någon annan haft liknande erfarenheter och vad har ni gjort åt det.
  • Maddisen80

Välkommmen hit,hoppas att du kommer trivas här .

stina72 skrev 2008-10-14 19:36:13 följande:
    Hej på er!Är ny i denna tråden. Har ätit low carb förra sommaren och gick faktiskt lätt och smidigt ner ca 6 kilo utan motion. Sen slutade jag eftersom jag tyckte att det blev både dyrt och krångligt.Men igår tog jag mig i kragen igen och började på ny kula Hoppas på lite tips angående vad man ska istället för potatis och pasta. Något som är billigt, gott och enkelt Nu ska jag läsa lite mer i tråden
Svar på tråden LCHF tråden 3