Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

LCHF tråden 3

Det kanske är vätska i fötterna? kom igen kämpa på,de kommer gå bra

bzzzz skrev 2008-09-28 13:45:05 följande:
    shit jag har svullnat upp i mina fötter. har ättit LCHF kost i en tre dagar. från början blev fötterna mindre på en gång men nu har de blivit jättesvulna. jag gick ca 5 timmar.. och sen fuskade jag med en klunk dricka. det kom på en gång jag tog klunken med dricka igår. kan de vara det. man nästan såg hur fötterna växte. idag har jag ätit ganska mycket grädde då jag gjort glass. och min kropp börjar lukta sött igen. fan nu tar de ju flera dagar och komma i fas igen.
  • Maddisen80
    Svar på #2475
    Jag ska börja göra planering nu typ matschema vecka för vecka så kanske de är lättare att hålla sig till det
  • Maddisen80

Så du har ibs meed ,de är inte roligt jag har snart gett upp ,snart äter inte jag någonting.
    Trollens mamma skrev 2008-10-01 17:48:47 följande:

Nu har jag mitt fiberhusk bröd i ugnen! Ätit bra idag också.MEN jag har ett problem.min mage verkar inte tåla denna diet.2 dagar nu haft kramp i magen och riktigt lös mage. Har IBS så funderar om det som gör att det inte känns bra?Tänker inte ge upp ännu.Jag är MÄTT med denna mat och knappt nåt sötsug.
  • Maddisen80

ajaja du får inte röra något ,så de är bra att du kan låta bli fast du är sugen

Pess skrev 2008-10-01 18:02:19 följande:
    Ja, jag måste dock säga att jag efter 1,5 vecka HAR sötsug. Oh GUD vad jag är sugen på ett varmt wienerbröd till kaffet eller lite smågodis. Fattar inte att alla så glatt säger att suget är borta. Nix, det är det inte här. Jag äter strikt LCHF, är i ketos sedan 2 veckor, gör inga undantag....Men sugen, JEPP
  • Maddisen80

När jag bakade gluten och laktosfritt bröd så blev inte de heller gott. jo men jag äter ren,rådjur,hjort,lamm, vit fisk de är ju inte fett ?
    Trollens mamma skrev 2008-10-01 20:17:26 följande:

Mitt bröd bidde inge gott. Jag gillar inte.Kanske jag gjorde nåt fel?Hmmmmm....Maddisen:Ja,fast jag vet ju att fet mat gör mitt IBS värre. Så egentligen borde jag ha ´vetat detta före jag började.Nu krampar det igen....usch.
  • Maddisen80

IBS /kollon irritable, de är en tarmsjukdom , man blir uppsvälldhet,gaser,illamående växla diarre förhård, känslig mot mjölk,kolhydrater,gluten kanske mm . Trist att ligga på sjukhus.
    Smurfan 81 skrev 2008-10-01 20:48:49 följande:

Vad är IBS? Jag har blivit jättehård i magen... usch usch. Är det vatten som gäller då eller? Är det vanligt att magen krånglar när man äter enligt LCHF?Igår blev det helt ok ändå, trots resturangbesöket:7 kolhydrater (29g)25 proteiner68 fettIdag har jag fuskat... ligger på sjukhus med lilltjejen och idag kom det clowner med "medicin". Tyckte väl lite synd om mig själv så jag tog emot det! Vet inte hur jag ska registrera det i minmat, men om jag bortser från dem såg det ut så här:5 kolhydrater (18g)22 proteiner72 fettJag vet att det sket sig totalt med godiset, men det känns bra ändå!
  • Maddisen80

Hejsan jag lagar särskild mat till mig och en annan till min sambo för han äter. jag vet ej hur mycke fett jag äter.

LoveMyFamily skrev 2008-10-01 21:09:05 följande:
    Lite frågor:1. Lagar ni egen mat till er och en annan mat till resten?2. Hur mycket fett äter ni per dag?3. Vilka grönsaker är tillåtna och hur mycket per dag?4. Kollar ni på alla livsmedel om de innehåller kolisar?Jag VET att det finns sidor ang det men inte vart det finns??Tacksam för bra tips ang LCHF
  • Maddisen80

grattis till din viktminskning

Pess skrev 2008-10-02 12:41:56 följande:
    Tack det går bra...Är inne på tredje veckan och tappat 3,5 kilo 
Svar på tråden LCHF tråden 3