Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

LCHF tråden 3

hejsan hur är läget, du kan även bli medlem på www.kostcoachen.se ,eller kolhydrater.ifokus.se tror jag att det va

LoveMyFamily skrev 2008-09-05 12:45:51 följande:
    Hej!Jag måste få fråga igen, hur börjar man med LCHF?Finns det någon sorts rivstart?Kan ni inte ge mer förslag på vad och hur ni äter?Typ på en tallrik äter ni?Tillåter ni er äta något gott på helgen?
  • Maddisen80

enligt min kompis så skulle det finnas atkins choklad no sugar
    leende guldbruna skrev 2008-09-05 18:39:39 följande:

Jaa det är det jag efterfrågar : vad e det för choklad som finns utan socker-jag hittar den inte....Den heter?Och nej frukt e inget för mig just nu-däremot bär Jag går på -50 kosten enligt SSS.
  • Maddisen80

välkommen hit,klart du får hänga med, hoppas att du kommer trivas. Bra att du inte ha diabetes.

Tristanya skrev 2008-09-05 19:05:57 följande:
    får jag va med här?har börjat försöka komma in i LCHF kost nu.. började i tisdags! men är väl mest i nedtrappningsskede just nu.. känner mig ganska så stolt över hur mycket mindre kolhydrater jag ätit, o jag är endå mätt på det jag ätit!trodde aldrig jag skulle känna mig mätt på ett ägg tex! har minst 20kg som jag vill/behöver gå ner.. har pco o då ska väl tydligen LCHF va bra! har även fått metformin som jag äter också (har ej diabetes). har aldrig tidigare testat någon diet, så är helt nytt för mig detta! men man äör ju endå inbiten på att äta lite fett så känns lite konstigt att man FÅR äta grädde, smör o fett! tycket det är lite svårt o komma på vad man ska äta, men har skaffat mig en "mat dagbok" på minmat.net som jag fyller i, men är ganska svårt o uppskatta vikten på det man äter (har ingen våg, men ska nog införskaffa en). har dock även blivit ordinerad att äta max 1300 kalorier/dag, men har uppfattat det som att man inte räknar kalorier med LCHF? har endå inte direkt legat över 1500 kalorier/dag sen i tisdags, o endå varit lagom mätt hela tiden!som jag skrev har jag börjat trappa ner på kolhydraterna o såhär har jag lyckats på ett ungefär (eftersom det är svårt med vikten när man fyller i) sen i tisdags:tisdag: 48% kolhydrater, 17% protein, 34% fettonsdag: 30% kolhyd, 17% protein, 52% fetttors: 23% kolhyd, 16% protein, 61% fettjust nu har jag ätit såhär idag: 14% kolhyd, 17% protein, 69% fett. ska då även äta tacos ikväll (köttfärs, ost, sallad, gurka, CF, avokado o ev ägg).
  • Maddisen80

jag väger inte min mat iaf

Bobbenn skrev 2008-09-05 19:49:22 följande:
    Väger ni er mat och kollar Exakt eftersom ni vet hur många & ni äter? Jag har ingen sån koll
  • Maddisen80

Grattis till din viktminskning

Bobbenn skrev 2008-09-06 09:44:05 följande:
    Var och en blir salig på sin tro Det är ju som med allt, religion, barnuppfostran osvMen jag kör på, det verkar funka är minus 2 kilo på 9 dagar
  • Maddisen80

Jasså vad roligt, vad gör du annars om dagarna då? Jag arbetstränar på ett gym började måndag 1 september sen tränar i landskrona på ett gym tränar även på arbetsträningen :9

Bobbenn skrev 2008-09-06 10:14:37 följande:
    Tack Jag är överlycklig och igår kom min nya CT från jula
  • Maddisen80

usch då inte roligt att vara snittad, jag blev opererad i maj 2 myomer bakom livmodern ,jag fick infektion i operationsåret så det är jättefult ärr

Bobbenn skrev 2008-09-06 10:47:27 följande:
    jag går hemma med dottern på 5 månader. leker, sjunger sånger och lyssnar på hennes skrik, hehe. blir promenader dom dagarna dottern tillåter ftersom hon hatar vagnen. hoppas på att kunna börja gymma snart. är snittad så har inte vågat det än
  • Maddisen80

jag gillar inte lamm så mycket,men det ska va snällt mot mage

lärjunge skrev 2008-09-06 11:27:29 följande:
    Ja älskar ALL kött
  • Maddisen80

tackar så mycket vad bra då vet jag,kan jag äta i lugn och ro

Bobbenn skrev 2008-09-06 11:30:56 följande:
    Självklart
Svar på tråden LCHF tråden 3