-
Svar på #3Hejsan nu är jag tillbaka här,ni får inte vara i fred :) läget med er alla
-
Svar på #2Hejsan välkommen hit,hoppas du kommer trivas här, allihopa är så snälla och trevliga här man får bra stöd. du är inte ensam ,jag har gått upp från 53 kg -.104 kg men nu väger jag 98Kakan1983 skrev 2008-07-15 16:31:29 följande:Hej!Jag har åxå precis börjat med denna kosthållning efter många år av att varit totalt "fettskrämd" och levt mer eller mindre på en överkonsumtion av frukt, grönsaker och light, "mini" och andra lågfettprodukter... Var från början ett ganska runt barn som med åren fick nog av att kallas "rund och go" samt av att ständigt ha några kilo för mkt och lite för mkt mage, lår osv. Började sedan ganska plötsligt utesluta fett ur maten och träna mkt mkt, och visst gick jag ner! Men jag levde ju på ett stöndigt minimum och mådde ständigt så dåligt att jag sedan tillslut inte orkade mer och började "fuska" mer och mer. Har gått upp vikten nästan helt igen (talar dock inte om någon kraftig övervikt eller så, mer några onödiga kilon)och vill därför nu ändra kosthållnignen för att nå en bra balans.Tänkte därför gå med i detta forum, för lite tips, pepp och annan bra info :)Tex har jag lite frågor om maten, som alla andra! Då jag så länge levt med en ständig skräck till att äta mkt, känns det så fel någonstans i mig att leta efter varor med hög fetthalt i affärer, att bre extra smör på allt och att använda grädde till det mesta... Jag får sådan ångest då och då när jag tror att jag äter för mkt och får nypa mig själv när jag börjar tänka "nej, men så här mkt smör behöver jag ju faktiskt inte" eller "gud va mkt grädde, lite mindre kan jag väl ta...". Rädd att falla tillbaka i "lågfettfällorna"...Ex på min dag kan vara:frukost: två ägg (tillagade på något sätt) med tillbehör (tex lite bacon, tonfisk, makrill, keso, nått salladsblad eller dyligt)lunch: colwslaw med kött eller fisk och avocado/kött med gräddsås/lax med nån kall sås osv (detta med lite sallad ibland)middag: liknande som lunchenmellanmål: ibland lite keso eller ost samt en kopp kaffe med grädde iÄr detta ok, eller alldeles för mkt??Tack för att ni finns alla kloka människor i tråden!Och förlåt för detta alldeles för långa inlägg!MVHKakan (ny LCHF:are)
-
Välkommen hit,hoppas du kommer trivas i denna tråd
devega skrev 2008-07-15 19:24:54 följande:Jag är ny i tråden och började med LCHF igår! Har alltid varit rund och försökt gå ner med de flesta metoder. Nu hoppas jag att det här funkar, MEN jag är semi-vegetarian och äter fisk, ägg och skaldjur men inget annat kött. Någon annan som också äter så? -
Har du haft en bra helg och nyttig mat?
devega skrev 2008-07-15 22:42:09 följande:tack! :) -
Klart du kommer trivas superbra här ,du vill nog ens inte ta en promenad för man bli fast här :)
Kakan1983 skrev 2008-07-16 07:52:20 följande:Svar på #3Tack för det varma välkomnandet! Här kommer jag nog trivas bra :)Tack även för tipsen JewelGirl, jag ska försöka tänka på att alltid ta lite mer fett än vad jag eg vill! Bra tanke där om mängden kött kontra colwslaw...förmodligen har jag haft lite fel proportioner. Idag har jag tex en köttbit (karré) och ca 2dl colwslaw, vore det kanske bättre att ta en större köttbit och bara 1 dl colwslaw? Hur noga tror du att det är? Riskerar jag till och med att gå upp i vikt om jag äter för mkt gräddbaserade tillbehör?Tack igen! -
Välkommen tillbaka,hur är läget med dig?
Linda1976 skrev 2008-07-16 07:55:00 följande:Hoppar på tråden igen, efter låååång frånvaro. Ska till jobbet strax, men ska lusläsa allt sen! -
Vi försöker hjälpas åt iaf så gott de gå ,vi skriver både fram och motgångar. klart de kommer gå superbra för dig ,här med beach 2009 , men jag försöker få in regelbundna tider,men de är inte lätt
Kakan1983 skrev 2008-07-16 07:59:14 följande:Svar på #6Tack Maddisen80!Jag kommer säkert trivas, ni verkar så snälla och hjälpsamma allihopa!Va bra att du redan gått ner till 98, 6 kilo är inte illa! Det kommer säkert bara rulla på nu, hoppas det blir lika bra för mig! Nästa sommar är vi förmodligen fit for the beach :) -
Du är inte ensam,jag har fuskat hela helgen för mina föräldrar har varit på besök ,grattis till din viktminskning,de är ju jättebra jobbat. hoppas du få trevlig vecka
drömhus skrev 2008-07-16 10:04:21 följande:Hej Devega, välkommen!Viktklubb är ju jättebra för att se proportionerna mellan kolisar, proteiner och fett! Men det finns gratissidor också: www.minmat.net/index.phpKakan1983 och Linda1976, välkomna ni också!Lite ego:Jag har ju inte varit aktiv i tråden på några veckor. Varför? Jag har FUSKAT såklart!!!! Men sedan i måndags är jag back on track igen. Jag har loosat över 2 kg redan, men det är ju bundet vatten förstås. Jag har inte kommit in i ketos ännu. Men nu tycker jag nästan att det smakar lite metall i munnen... NICE! Haha, när man vill komma in i ketos är väl enda gången man blir GLAD över äcklig andedräkt!? Nåja, min resa finns att läsa i min blogg.Kram på er!OT: hur får man in bilder i tråden??? -
Hejsan jo jag är väldigt intresserad så de kan vi göra. Den hoppar jag gärna op
drömhus skrev 2008-07-16 10:09:35 följande:Förresten, vi kanske skulle starta en ren vikttråd? Någon som är intresserad? Man behöver ju inte skriva startvikt utan startdatum och hur mycket man har gått ned.Jag kan starta en vikttråd om ni vill. I den behöver man inte skriva och diskutera utan bara skriva in vikten så att säga. För att få in sig själv och sin vikt så gör man enklast i att kopiera föregående meddelande, lägga till sig själv eller ändra sig själv och posta utan att ta bort de andras siffror. Varför ha en vikttråd? Mest som en sporre, att andra kan följa ens väg så kanske man håller sig borta ifrån sockret, det onda! -
bra att du hitta hit ,läget,jag har fuskat med tyvärr. jag tar med bort mjölkprodukter
Kenzie skrev 2008-07-16 10:14:52 följande:Hej hopp nu har jag hittat hit Vi har varit på en minisemester och jag måste erkänna att det fuskats en del, främst i form av lite otillåtna alkoholhaltiga drycker. Men nu är jag hemma och ska börja köra stenhårt igen, jag har stått stilla i viktminskningen ett tag nu och vill gärna gå ner lite till. Så jag tänkte köra lite fakirinspirerat, eller ja iaf ta bort mjölkprodukterna och bara äta kött, fett och lite grönsaker så får vi se.