Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

LCHF tråden 3

Grattis till din viktminskning,det är ju jättebra jobbat

lärjunge skrev 2008-08-07 17:36:21 följande:
    1/8 var ja 128 kg idag är jag 124 kg!
  • Maddisen80

hejsan välkommen hit ,hoppas du kommer trivas här. Vad bra att du har gjort upp med sockerberoende. jag gick upp från 55 kg -104 väger nu 100 kg

Livshlädje skrev 2008-08-07 20:24:58 följande:
    Jag vill gärna hänga med i den här tråden! Jag har ätit enligt LCHF ett tag och tycker att det är toppen! Jag är en stor godisgris men hoppas jag gjort upp med sockerberoendet en gång för alla nu.. Inser att det är naivt, men hoppet får leva ett tag till.. Jag är inte mycket för att väga och ha vrålkoll på gram och procent - vare sig det är vikt på maten eller på mig själv! Jag äter inte heller så strikt för jag ammar lite än. Jag vet att jag började på nästan 100kg - gick upp från 58kg på fem år.. Tröstgodis, graviditet och mer tröstgodis. Men nu är livet härligt och jag vill bli smal igen! Jag kanske väger runt 95kg nu skulle jag gissa.. Jag är nyfiken - hur gör ni med era barn..? Serverar ni flera olika rätter, eller äter de oxå LCHF..? Ger ni de extra kolhydrater, eller hur gör ni..?
  • Maddisen80
    Svar på #594
    fjällräven håller med dig ,det är väldigt jobbigt när man går hemma ,man kolla om man har något gott i kylskåpet
  • Maddisen80

devega, hejsan vad bra att du blir glad när du läser denna tråden

devega skrev 2008-08-07 21:12:04 följande:
    måste bara säga att jag blir så oerhört glad när jag läser den här tråden, det har nästan blivit som mitt knark =) alla är så snälla, tillmötesgående och positiva och peppar varandra när det går tungt. och själv har jag blivit så mycket trevligare och gladare sen jag började med LCHF, det är nästan som ett under!
  • Maddisen80

ät grädden och bär ,håller med de är nyttigare än tårtbotten
    Mary Cherry skrev 2008-08-08 14:23:10 följande:

Imorgon ska jag fuska min dotter fyller år och då ska jag minsann äta mig en tårtbit.
  • Maddisen80

Vad är de för ras du har då på sonen din ?'0 jag 'är tyvärr allergisk,men bruka passa hundar ändå

Muminski skrev 2008-08-08 15:14:34 följande:
    Ang motion, jag måste "rasta" sonen dagligen så vi är ute på långa promenader, i regn och rusk om så är. Men jag är inte lika energisk dessa dagar måste erkännas. Min högsta önskan är en crosstrainer, när jag gick på gum blev jag helt besatt av den Jag hyrde även en motionscykel ett tag och eftersom jag är så ekonomisk (läs snål) tvingade jag mig att cykla lååååång och vääääldigt ofta. Vete tusan om det är en så bra ide´att ha sånt hemma när jag tänker efter. Då blir det väl prioriteringsordningen: FL, CT/cykel och sist familjen..hehe
  • Maddisen80

Så du är allergisk ,men har en hund igår ,det är så roligt med djur

Muminski skrev 2008-08-08 15:20:39 följande:
  • Maddisen80

Hehehe det visste inte jag ,man lär sig något nytt varjedag :9

Muminski skrev 2008-08-08 15:35:17 följande:
    Maddisen.. Homosapiens är latin för människa. Det är en liten bebis jag har
Svar på tråden LCHF tråden 3