• Bellsam

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Tänkte vara lite nostalgisk här och skriva om barnprogram eller dyl som man tittade på när man var liten.
    Själv älskade jag My little ponny, Turtles och Lady loverlocks. Något som gick som jag inte tyckte om men som jag tittade på eftersom det ändå var barnprogram var Ika i rutan. Ser det schackrutiga golvet och det dansande skelettet i mina mardrömmar, ha ha.

Någon som har något som de tyckte om, eller hatade som ni har lust att delge?

• Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!
  • yuzz

odile

Tack, va duktiga alla är på att komma ihåg namn!

• ohjanna

Jag älskade och lärde mig läsa & räkna tack vare "Fem myror är fler än fyra elefanter", jag gillade också den tecknade versionen av "Narnia" men framförallt "Trolltyg i tomteskogen", mamma berättade att hon eller mina systrar alltid fick sitta med mig när jag tittade på den för jag tyckte tydligen att den var lite obehaglig emellanåt ;)

www.ioana.blogg.se

• ohjanna

"Ika i rutan" glömde jag såklart nämna! :O

• Anonym (90-talist)

Astrid Lindgren filmerna, Nicke &Nilla, myror i brallan, hajk, björnes magasin,skymningssagor med mera. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (())

Har många minnen men de jag gillar bäst är filmatiseringarna av Astrid Lindgrens böcker. De är underhållande att se även i vuxen ålder. Kollade på Madicken häromdan, en av favoriterna.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (90-talist)
    Anonym (()) skrev 2024-08-29 22:56:05 följande:

Har många minnen men de jag gillar bäst är filmatiseringarna av Astrid Lindgrens böcker. De är underhållande att se även i vuxen ålder. Kollade på Madicken häromdan, en av favoriterna.

Älskar Astrid Lindgrens filmer. 
  • Wakeupnow

När jag var liten så tyckte jag att introt till barnprogrammet "Skymningssagor" och dess musik var obehaglig och det tycker jag fortfarande. När jag ser introt och hör musiken så ryser jag. Jag har också försökt att ta reda på vem som har skrivit musiken, men jag har inte lyckats. Är det någon som vet vem som skrev musiken i introt till "Skymningssagor"?

Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!