• Bellsam

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Tänkte vara lite nostalgisk här och skriva om barnprogram eller dyl som man tittade på när man var liten.
    Själv älskade jag My little ponny, Turtles och Lady loverlocks. Något som gick som jag inte tyckte om men som jag tittade på eftersom det ändå var barnprogram var Ika i rutan. Ser det schackrutiga golvet och det dansande skelettet i mina mardrömmar, ha ha.

Någon som har något som de tyckte om, eller hatade som ni har lust att delge?

• Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!
  • tilda den vilda
    LSalander skrev 2008-08-08 11:02:41 följande:
    Svar på #188Dårfinkar och Dönickar
     ok så hette de
    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • Bellsam
    LSalander skrev 2008-08-08 11:02:41 följande:
    Svar på #188Dårfinkar och Dönickar
    Tack så mycket :)
  • Smålandstjej 85

Jag älskade ika när hon cyklade i badkaret och sen var det en blå fågel som hade nått barn program minns ej vad det hette..

Jag gillade inte han som ritade i fil mjölk och alla sago stunder och myggan då det inte var på svenska....

• Smålandstjej 85
    Bellsam skrev 2008-08-08 10:58:37 följande:
    Kommer ihåg något som gick när jag var runt sju år. Var inte tecknat. Handlade om en tjej som klippte håret och låtsades vara en kille efter att hon flyttat till nytt ställe. Tror att hon hette Simone, men sa till alla sina klasskamrater m.m. hade hon hette Simon. Så har jag för mig att hon hade någon hund som hade dött eller sprungit bort och som hon "såg" lite titt som tätt.Någon som vet vad det kan hetat?
    Ja det var också bra...
  • Busanna

Jag tyckte "vägen till gyllenblå" var jättebra. Var väl 8-9år när det d gick på tv.

• maddeofreddes

Jag o några kompisar satt o pratade om gamla barnprogram och kom in på ett som vi inte kom ihåg vad det hette ! Det var en man som bodde på en järnvägsstation o han åt lingonsylt ! Nån som kan lösa vårt huvudbry.. Kan för mitt liv inte komma på vad det hette men jag vet att jag sett det !

• yuzz

Kan någon hjälpa mig att komma ihåg va dem där läbbiga "vatten djuren" Som levde i badkar i en vanlig lägenhet hette?? Det va alltså riktiga människor. Och jag kommer ihåg att badkaret va fullt med sjögräs och att han och hon hade vårtor.

• yuzz

tessou

Ja så hette den ja Tack!!

Och jag kom på en till, har inte alls nått bra namnminne

Hon som bodde ute i skogen och hade en uggla på taket och varje gång nån sa nått ord hon inte förstod så blev hennes näsa lång??

• Odile
    yuzz skrev 2008-08-09 00:03:09 följande:
    tessouJa så hette den ja Tack!!Och jag kom på en till, har inte alls nått bra namnminne Hon som bodde ute i skogen och hade en uggla på taket och varje gång nån sa nått ord hon inte förstod så blev hennes näsa lång??
    Från A till Ö!
Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!