• Bellsam

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Tänkte vara lite nostalgisk här och skriva om barnprogram eller dyl som man tittade på när man var liten.
    Själv älskade jag My little ponny, Turtles och Lady loverlocks. Något som gick som jag inte tyckte om men som jag tittade på eftersom det ändå var barnprogram var Ika i rutan. Ser det schackrutiga golvet och det dansande skelettet i mina mardrömmar, ha ha.

Någon som har något som de tyckte om, eller hatade som ni har lust att delge?

• Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!
  • Åsa Ystad

cam75 och tildadenvilda: Jag tror att det hette "Ballongen spricker".

Jag gillade även "Bröderna Dahl och spektralstaven".

• tilda den vilda

">

inget barn program men den serien gillade jag
    Tänk om livet vore roligare............
  • Wkd chick

K som i katt skrev 2008-08-06 21:48:08 följande:

Wkd chick: programmet du söker hette Stor och Liten.
    ååååh tack så mkt ;)
    som jag letat!!
  • Odile

hm...mina favoriter var:
    Drutten och Gena
    Dundermusen
    Inspector Gadget
    Turtles
    Björnes Magasin
    Trasdockorna
    Ducktales
    Kalle Anka
    My Little Pony
    Bumbibjörnarna

Jag tyckte inte om:
    Ika i rutan - hemsk! Tyckte hon var otäck
    Lillstrumpa och systeryster - hemska röster
    Täppas med sin krokodil
    Joelbitar
    Rädda Joppe död eller levande - scary!

• Liveit1971

Jag gillade ju då Vilse i pannkakan, landets mest utskällda barnprogram. Professor Balthazar var helt ok, och doktor Snuggles.

• Babyface

Hade en favoritfilm när ja va liten/yngre och de va: Änglahund.
    Älskade den filmen, så när ja va på mammas land sist så kollade jag igenom gamla vhs filmer och hittade den.. Så nu måste jag införskaffa mig en vhs :P

• Farth Vader

Haha, gud vad nostalgisk jag blir av att läsa tråden .

Min favorit var helt klart Professor Drövels hemlighet. Har sett några avsnitt nu i vuxen ålder och den är fortfarande helt sanslöst rolig . Gillar den norska speakern som är helt uppe i varv (låter som att han käkat enbart socker en hel vecka).

• Bellsam

Kommer ihåg något som gick när jag var runt sju år. Var inte tecknat. Handlade om en tjej som klippte håret och låtsades vara en kille efter att hon flyttat till nytt ställe. Tror att hon hette Simone, men sa till alla sina klasskamrater m.m. hade hon hette Simon. Så har jag för mig att hon hade någon hund som hade dött eller sprungit bort och som hon "såg" lite titt som tätt.
    Någon som vet vad det kan hetat?

• tilda den vilda
    Bellsam skrev 2008-08-08 10:58:37 följande:
    Kommer ihåg något som gick när jag var runt sju år. Var inte tecknat. Handlade om en tjej som klippte håret och låtsades vara en kille efter att hon flyttat till nytt ställe. Tror att hon hette Simone, men sa till alla sina klasskamrater m.m. hade hon hette Simon. Så har jag för mig att hon hade någon hund som hade dött eller sprungit bort och som hon "såg" lite titt som tätt.Någon som vet vad det kan hetat?
    vet oxå vilket program du menar ( teflon minnet sviker)
    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!