• Bellsam

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Tänkte vara lite nostalgisk här och skriva om barnprogram eller dyl som man tittade på när man var liten.
    Själv älskade jag My little ponny, Turtles och Lady loverlocks. Något som gick som jag inte tyckte om men som jag tittade på eftersom det ändå var barnprogram var Ika i rutan. Ser det schackrutiga golvet och det dansande skelettet i mina mardrömmar, ha ha.

Någon som har något som de tyckte om, eller hatade som ni har lust att delge?

• Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!
  • LSalander

Någon som kommer ihåg lördagsgodis, där en gubbe satt i en jättepåse med engelsk konfeskt och visade filmer? bla Rädda Joppe, tror jag.

Jag gillade även Skrotnisse och hans vänner.
    Och Trolltyg i tomteskogen.

• Basses mamma

Jag älskade Godispåsen (tror det hette så) och så var jag livrädd för skräphögen i Fragglarna!

• Basses mamma
    LSalander skrev 2008-07-16 19:42:15 följande:
    Någon som kommer ihåg lördagsgodis, där en gubbe satt i en jättepåse med engelsk konfeskt och visade filmer? bla Rädda Joppe, tror jag.Jag gillade även Skrotnisse och hans vänner.Och Trolltyg i tomteskogen.
    Det var den jag menade!
  • Cam75

oj vilken kul tråd! jag har inte kollat hela.. men är det någon som möjligtvis kommer ihåg ett progran som i vinjetten zoomade in ett dockskåp (gult tror jag)och sen kom man in i det och dockorna började leva. Där fick man följa familjen dygnet runt då lillan vaknade i spjälsängen och de gjorde alla morgonbestyr och hade bråttom till jobb o dagis osv.. Jag har frågat så många i min ålder (33) men ingen vet..

• 6 Små Älsklingar
    Cam75 skrev 2008-07-16 19:43:37 följande:
    oj vilken kul tråd! jag har inte kollat hela.. men är det någon som möjligtvis kommer ihåg ett progran som i vinjetten zoomade in ett dockskåp (gult tror jag)och sen kom man in i det och dockorna började leva. Där fick man följa familjen dygnet runt då lillan vaknade i spjälsängen och de gjorde alla morgonbestyr och hade bråttom till jobb o dagis osv.. Jag har frågat så många i min ålder (33) men ingen vet..
    Det har jag något svagt minne av, undra vad det kan vara för nått.
    32 är jag.
  • grynet80

*Skrotnisse var det väl ett som hette!!? Någon skurk som ville ha hans hemliga ritningar och på slutet flög han i väg med en rullstol med propeller.
    *Beppes godnattsagor, siri som skrek att hon var färdig

• natta84

Ica i rutan
    trasdockorna
    beppes godnattstund
    pippi pelikan

• BeautifulPink

Ica i rutan och Rädda Joppe var jag rädd för när jag var liten.
    Men jag älskade Björnes magasin (den förra Björne), Trasdockorna, Pippi Pelikan och Beppes godnattstund.

• Lipgloss

cam75

tror du menar "ballongen spricker"
    kolla på youtube efter det...

personligen tycker jag de ser scary ut då en del är dockor o en del levande.....huuuu! :/

Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!