• Bellsam

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Tänkte vara lite nostalgisk här och skriva om barnprogram eller dyl som man tittade på när man var liten.
    Själv älskade jag My little ponny, Turtles och Lady loverlocks. Något som gick som jag inte tyckte om men som jag tittade på eftersom det ändå var barnprogram var Ika i rutan. Ser det schackrutiga golvet och det dansande skelettet i mina mardrömmar, ha ha.

Någon som har något som de tyckte om, eller hatade som ni har lust att delge?

• Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!
  • LeWi

Minns med fasa Lillstrumpa och syster Yster...

Titti i rutan har jag nått vagt minne av och så från A till Ö som går i repris nu
    Trolltider äälskade jag

I reject your reality and substitute my own.
  • LeWi

Å Trazan och Banarne!

I reject your reality and substitute my own.
  • pulmones

Rai grottpojken, silver fang och rainbow ??? (hon som har en häst som heter stjärna)

• Jossa 79

Jo, det kommer jag ihåg! Haha!

Tetley skrev 2008-07-09 13:19:17 följande:
    Ingen som kommer ihåg Nisse och Klara? Den brukade jag och min lillebror titta på
    ICA i rutan (Usch, hon var så hemsk! Hade ett skelett som hette Åke)
    Clownen Manne (Blä, gillade inte honom!)
  • ramlander

på 60-talet gick det ett program som hette "titta leka lära"

• Bellsam

Vad hette det där programmet med han som låg i en säng och hade en massa handdockor runt omkring sig som han pratade med. Har för mig att han var skäggig och alltid hade nattmössa på sig. Någon som vet?

• solin

Kommer ni ihåg Ika i rutan? Var rädd för henne...

• Pixxi

Kalles klätterträd.
    och
    Baltazar
    "han gick fram o tillbaka, fram o tillbaka, fram o tillbaka o vips kom han på"

• Fru annmi
    Bellsam skrev 2008-07-09 13:22:01 följande:
    Vad hette det där programmet med han som låg i en säng och hade en massa handdockor runt omkring sig som han pratade med. Har för mig att han var skäggig och alltid hade nattmössa på sig. Någon som vet?
    Beppes Godnatt saga
    Med Sigrid..*hihi*
Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!