Inlägg från: Bellsam |Visa alla inlägg
  • Bellsam

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Tänkte vara lite nostalgisk här och skriva om barnprogram eller dyl som man tittade på när man var liten.
    Själv älskade jag My little ponny, Turtles och Lady loverlocks. Något som gick som jag inte tyckte om men som jag tittade på eftersom det ändå var barnprogram var Ika i rutan. Ser det schackrutiga golvet och det dansande skelettet i mina mardrömmar, ha ha.

Någon som har något som de tyckte om, eller hatade som ni har lust att delge?

• Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!
  • Bellsam

Stor mamma skrev 2008-07-09 13:10:26 följande:

Jag kommer ihåg en handikappad pojke, joel tror jag han hette. Sen var det ju rädd joppe...Nalle phu. Den riktiga inte den med tygnallar som går nu.
    Kommer också ihåg den där Joel, men kommer inte ihåg vad det hette. Hade vinjetten i huvudet för ett tag sen, men även den är som bortblåst nu.
  • Bellsam

Vad hette det där programmet med han som låg i en säng och hade en massa handdockor runt omkring sig som han pratade med. Har för mig att han var skäggig och alltid hade nattmössa på sig. Någon som vet?

• Bellsam

Fru annmi skrev 2008-07-09 13:23:25 följande:

Beppes Godnatt saga Med Sigrid..*hihi*
    Just ja! Tack så mycket :)
  • Bellsam
    solin skrev 2008-07-09 13:22:13 följande:
    Kommer ni ihåg Ika i rutan? Var rädd för

Kikade på klippet.. Huha vad det väcker hemska minnen, ha ha
  • Bellsam

Stor mamma skrev 2008-07-09 13:10:26 följande:

Jag kommer ihåg en handikappad pojke, joel tror jag han hette. Sen var det ju rädd joppe...Nalle phu. Den riktiga inte den med tygnallar som går nu.

• Bellsam
    Natural skrev 2008-07-10 14:08:53 följande:
    Visst var det bättre barnprogram förr än idag? Nyss så gick ju Fem myror än fler än fyra elefanter i repris och det kollade jag på tillsammans med mina barn och det är ju både underhållning och pedagogiskt på samma gång. Min äldsta satt ju fängslad under hela programmet och det är väl inte så vanligt att få han still under en så lång stund vaken ;)
    Älskade fem myror är fler än fyra elefanter när jag var liten. Mamma och pappa spelade in alla avsnitt så att jag och min syster kunde titta på det om och om igen :) Nu finns det väll dvd-boxar med de om jag inte minns fel..

Jag tycker att dagens barnprogram inte alls är lika bra som det var förr. Idag känns det som att allt enbart är dåligt dataanimerat, känns lite som om någon har knåpat ihop på datorn hemma ibland t.om.
  • Bellsam

Har ett program som jag inte kommer ihåg vad det heter. Är tecknat. Tror inte att det bara var björnar med utan en massa olika varelser. I början så var det typ ett barn som fick träffa nån liten gubber eller något och fick gå in genom en dörr under sängen eller något sådant till det "önskelandet". Svårt att förklara. Har bara korta, diffusa minnen om det. Ingen annan som kan veta vad det är?
    Det är inte krambjörnarna i alla fall.

• Bellsam
    FriSam skrev 2008-07-11 13:46:00 följande:
    Jag kommer också ihåg det. Det var nån gubbe där, "Stor- liten- Minst" så krympte dom och gick in genom dörren. De skulle alltid lära sig nånting, typ att dela med sig...
    Ja precis. Han krymte barnen innan dom kunde gå igenom dörren. Har för mig att det mest var barn som mobbade eller något som skulle lära sig att man skulle vara snäll osv.
  • Bellsam
    FriSam skrev 2008-07-11 14:18:30 följande:
    Aha, nu vet jag!! Skogsfamiljerna!!!! De bodde i önskeskogen- kolla här:images.google.se/imgres ww.lovefilm.se/img/cover/movie/huge/Skogsfamiljern a%2B-%2BEtt%2Briktigt%2B%25E4ventyr/46038.jpg&imgr efurl=www.lovefilm.se/film/46038-Skogsfamil jerna%2B-%2BEtt%2Briktigt%2B%25E4ventyr.do&h=202&w =143&sz=16&hl=sv&start=7&um=1&tbnid=Iyjmp1nCGnaHOM :&tbnh=105&tbnw=74&prev=/images%3Fq%3Dskogsfamilje rna%26um%3D1%26hl%3Dsv
    Ja precis! Tack så mycket! Trodde att jag var tokig här. Har pratat om det med mina vänner och alla möjliga, men ingen som minns det här utan alla tror att jag pratar om krambjörnarna!
  • Bellsam

En cellsam historia minns jag att man fick se på mellanstadiet i skolan. Kommer inte ihåg att jag tittade på det hemma någon gång.

• Bellsam

Minns inte "Rädda Joppe död eller levande". Någon som kan berätta lite kort om vad det handlar om? :)

• Bellsam
    K86 skrev 2008-07-16 15:04:15 följande:
    Ingen som minns "simpor och grodfötter"?Tror det hette så iallafall...
    Jo jag minns något som hette något sådant. Men kan inte komma på riktigt vad det handlade om. Men jag har småminnen av hur de såg ut som var med :)
  • Bellsam

Ingen som vet om det finns något klipp eller något från det där Simpor och grodfötter (hette det precis så?)?

• Bellsam

När jag var liten så älskae jag Björnes magasin också. Idag känns det jättekonstigt när man sett det. Han som är Björne idag känns jättekonstig att se och sen har det ju kommit några får eller vad det är som bor på vinden. Vad ska dom vara bra för?

Disneydags älskade man verkligen också. Men då var det inte såna program som Kim Possible, utan då var det Räddningspatrullen och det då Kalle, Joakim och knattarna for ut på en massa äventyr. Hur bra som helst. Så kunde man köpa "Lördagspåsen" tror jag det hette. Var en godispåse med Kalle Anka på med en massa smått och gott i. Räckte hela helgen :)

• Bellsam

Kommer ihåg något som gick när jag var runt sju år. Var inte tecknat. Handlade om en tjej som klippte håret och låtsades vara en kille efter att hon flyttat till nytt ställe. Tror att hon hette Simone, men sa till alla sina klasskamrater m.m. hade hon hette Simon. Så har jag för mig att hon hade någon hund som hade dött eller sprungit bort och som hon "såg" lite titt som tätt.
    Någon som vet vad det kan hetat?

• Bellsam
    LSalander skrev 2008-08-08 11:02:41 följande:
    Svar på #188Dårfinkar och Dönickar
    Tack så mycket :)
Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!