• Bellsam

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Tänkte vara lite nostalgisk här och skriva om barnprogram eller dyl som man tittade på när man var liten.
    Själv älskade jag My little ponny, Turtles och Lady loverlocks. Något som gick som jag inte tyckte om men som jag tittade på eftersom det ändå var barnprogram var Ika i rutan. Ser det schackrutiga golvet och det dansande skelettet i mina mardrömmar, ha ha.

Någon som har något som de tyckte om, eller hatade som ni har lust att delge?

• Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!
  • Zofye

Gah!
    Det var ju inte alls några bumbibjörnar, det var ju krambjörnarna!

LAV0LINA skrev 2008-07-11 10:23:26 följande:
    Gummibears är inte det Bumbibjörnarna på engelska?Jag såg också Bumbibjörnarna. Minns att jag blev så lycklig då vi var i Finland och dom sände Bumbibjörnarna och dom sände mitt favoritavsnitt... (det var en pojke som var elak och fanns det en räv med... diffusa minnen ) Men då sändes ju det på finska!
  • lilla sandra

Det bästa från Vi hade iallafall tur med vädret???

Carebears är väl krambjörnarna?

LAV0LINA skrev 2008-07-11 10:23:53 följande:

bears
  • Zofye

*asg*
    Nu blev det nog lite fel
    Gummibears = Bumbibjörnarna

">

lilla sandra skrev 2008-07-11 10:31:15 följande:
    Det bästa från Vi hade iallafall tur med vädret???Carebears är väl krambjörnarna?
  • oOrosamarängerOo

Du måste förstå att jag älskar fantomen
    Himmel och pannkaka
    Boktipset

• Bellsam

Har ett program som jag inte kommer ihåg vad det heter. Är tecknat. Tror inte att det bara var björnar med utan en massa olika varelser. I början så var det typ ett barn som fick träffa nån liten gubber eller något och fick gå in genom en dörr under sängen eller något sådant till det "önskelandet". Svårt att förklara. Har bara korta, diffusa minnen om det. Ingen annan som kan veta vad det är?
    Det är inte krambjörnarna i alla fall.

• anka1079

ja gillade skrapt - solstollarna, Dr. Snuggles, Bumbibjörnarna, Från A-Ö, 5 myror, Barbapappa...

• Zofye

Jag och brorsan hyrde Ducktales på video så ofta vi kunde!
    Pappa kunde inte förstå varför vi ville se samma serie om och om igen

">

Damn, man måste ju nästan försöka få tag i alla dessa program!

• Solkattan

Jag hör en hat röst i örat när det gäller barn program och det är....
    "När JAAAAG var liiiiten...". Och så börjar nån tölig gubbe berätta om hur det var när han var liten. Skittrist program. Var det Slas eller nåt sånt som han hette?

/solkatta

• FriSam
    Bellsam skrev 2008-07-11 13:31:00 följande:
    Har ett program som jag inte kommer ihåg vad det heter. Är tecknat. Tror inte att det bara var björnar med utan en massa olika varelser. I början så var det typ ett barn som fick träffa nån liten gubber eller något och fick gå in genom en dörr under sängen eller något sådant till det "önskelandet". Svårt att förklara. Har bara korta, diffusa minnen om det. Ingen annan som kan veta vad det är?Det är inte krambjörnarna i alla fall.
    Jag kommer också ihåg det. Det var nån gubbe där, "Stor- liten- Minst" så krympte dom och gick in genom dörren. De skulle alltid lära sig nånting, typ att dela med sig...
Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!