• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Kajolajo - skönt iallafall att du inte behöver blöda så länge, och att kroppen förhoppningsvis då återhämtar sig snabbt.
    Tyvärr så kan inte ivf hjälpa dig att behålla fostret, istället är det så att vi som är tvingade till ivf har större risk för mf än vid befruktning på "normal väg", varför vet jag inte riktigt.

Tack alla för att ni förklarar detta med adoptionsstegen för mig, då kan vi med gott samvete avvakta lite med hemutredning och utbildning.

Tack för tipsen om Yoga filmer och böcker, jag håller just nu på att ladda ner "Yoga, beginners and beyond" Vi får se om jag blir nöjd med den eller om jag ska söka mig vidare.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Idun - skönt att det såg bra ut och skönt att Dr B är tillbaka, och om två veckor kommer du att få se ett fint litet hjärta!

bp - tack snälla!

Ska iväg på möte med min läkare, fk och min chef om ca:1 timme och är såååå nervös.......

• Lycka77

Bling - Tänk att allt ska trassla så mycket, och nu tänker jag främst på adoption som vi pratade om igår, det är skönt att det finns så många andra alternativ för er, och för oss alla, att fundera på om det nu vill sig så att det inte fungerar få biologiska barn.
    Hur jag mår...? Det går bättre och bättre, sen kan vissa dagar såklart vara nattsvarta men som helhet går det knappt att jämföra idag och för 5 månader sedan, det är stooooor skillnad.

lillaD - hur kommer det sig att ni är helt inställda på Taiwan?
    Hoppas att mensen håller sig borta!! Sista kuren Pergo alltså, ni har inte alls pratat om hur ni ska gå vidare sen? Puregonsprutor? Insemination?

Poppy - jag förstår verkligen att alla känslor kom tillbaka till dig igen när du var och lämnade dina prover. Jag mår också väldigt dåligt varje gång jag åker till cvl.
    Hur lång tid tar det nu innan du får svar på proverna?

Tack för att ni tänkte på mig idag. Mötet var ang hur jag ska komma tillbaka till jobbet, jag har nu varit sjukskriven sen sista ma då jag kollapsade totalt. Mötet gick väl sisådär, men på måndag är det iallfall dags, dock endast 2 timmar om dagen och längre om jag känner att det fungerar. Det ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet igen samtidigt som det är väldigt läskigt.

• Lycka77

Finesssan - japp, jag har testat Bisolvon, finns nog inte mycket som jag inte testat, tyvärr... Men för mig fungerade det inte

• Lycka77

Bling - har ni kastat ut tv:n?! varför?
    Men om du vill se Idol så finns alltid TV4 Anytime som inte är så dumt.
    Jobbigt att du ska behöva ha så ont, hoppas det går bra hos naprapaten idag!

mw - det går bra med sprutorna, dag 4 idag. av sprutorna brukar jag inte få så mycket biverkningar mer än ont i magen så det brukar vara rätt ok.
    Lycka till med samtalet idag!

Även fast jag mår dåligt själv och är väldigt ledsen och orolig över framtiden så gör det ont i mig att läsa om att ni andra mår dåligt. Det är så tragiskt att vi ska behöva befinna oss i denna situation av oro och ovisshet, jag önskar så att det kommer att gå bra för oss alla till slut.
    Idag är en sån där dag, en sån där jobbig dag. Just nu verkar det gå i cykler för mig, runt 3 förhållandevis bra dagar och sen en riktigt pissig en osv... Dessa dagar är det svårt att få tankarna ur huvudet; tänk om jag kommer att vara orsaken till att den jag älskar mest i livet inte kommer att få sin dröm uppfylld, drömmen om att få bli pappa? Kommer jag att kunna leva med det, jag blir livrädd när jag tänker den tanken.....

• Lycka77

Tack Cia och Finesssan,
    jag är glad för mina 3 bra dagar, jätteglad, det är så skönt att komma ut och göra saker igen. Jag tror att jag försöker orka och hinna med för mycket på de bra dagarna och att det kan bidra till den "dåliga" dagen, jag kände redan i går kväll hur orken rann ur mig, så idag ska jag försöka ta det lungt.

• Lycka77

Idun - jag kan bara instämma i tidigare inlägg, vilket pucko!!!
    Åhhh, man önskar att läkarna kunde tänka sig för lite innan de kläcker ur sig så idiotiska saker.  *grrrrr* Sa läkare att du inte var välkommen dit mer, eller är det som du själv känner?
    Men vad skönt att Hcg-kurvan såg bra ut - grattis!

bling - det var väldigt företagsamt av er att slänga ut digitalboxen!
    Själv sitter jag, tyvärr, alldeles för mycket vid TV:n, min man är också egen företagare så det bli många ensamma kvällar för mig, och då är TV:n ett acceptabelt sällskap.

• Lycka77

mw - skönt att samtalet gick bra. Var provsvaren som du väntat dig? Har du ätit Levaxin tidigare?
    Frågade du om Fragmin var nödvändigt eller tog Dr B upp det?

• Lycka77

mw - det stämmer att jag också äter Levaxin, vilket minne du har!
    Jag fick börja äta Levaxin under vår fertilitetsutredning då min äl inte riktigt fungerade som den skulle. Efter jag börjat med 25 microgram så stabiliserade sig menscykeln och äl.
    Dock har mitt värde vid senaste provtagningar legat runt 2,4 och Dr B ansåg att detta var helt ok! Hur ska man kunna veta när han säger annat till er!
    (Dock ska jag börja äta 2 tabletter vid ett + pga för högt värde på TPO-ak)
    Det gör mig så ledsen när alla får olika bud, det är väl en sak om det är från olika läkare men när det är från samma.
    Åhhh, jag är så trött på den här kampen, snart lägger jag ner!!!

Poppy - vad skönt att dina värden låg bra nu!
    Menar du att ett TSH på så pass lågt som 1,7 kan orsaka mf??
    T4 runt 16 alltså för att det ska vara optimalt, hur höjer man T4?? Genom att äta mer Levaxin, eller? *så dåligt insatt i detta*

• Lycka77

Cia- härligt att Alvin är en kramgo kille!

bp - jag tog ju en T vid min förra grav och kan inte låta bli att tänka "om jag bara hade tagit två......"

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7