• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

finesssan - visst har du gått hos Dr Nie? Vad tyckte du om henne? Är det så rörigt där som man har hört?
    Jag har bokat tid hos henne inför vårt fet. Är det svårt att förstå henne?

Skönt att Vida börjat lägga på sig igen!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

finesssan - Det låter spännande att gå dit, första besöket är på måndag.

mw - vi frågade speciellt om TSH-värdet eftersom jag själv tyckte att det låg för högt, men han sa att det var ok..... jag tittade på mina journalkopior och 2,45 hade jag en månad efter senaste ma.
    Hoppas att du kan få lite trevligt i helgen iallafall!

*Nu ska jag torka tårarna, snyta näsan och hoppa upp på cykeln och dra till gymmet*

• Lycka77

annapanna - Beklagar verkligen förlusten av ert barn, jag förstår att det är tungt, mycket tungt.
    Självklart får du vara med och kämpa vidare med oss, tråkigt bara att du måste det.

angående din polyp så har jag ingen erfarenhet av det själv men jag har haft en vän som opererat bort en polyp och det var inget farligt alls, det var bara slemhinnan som börjat växa, och det gick mycket bra för henne, hon hade eller aldrig skrapats eller dyl.
    Tyvärr så kan det väl vara malignt också vad jag läst, men jag hoppas verkligen att det är en ofarlig en du fått, läkaren har inte sagt något?

• Lycka77

Aha, endast ett brev. Då kan man ju inte fråga så mycket. Jag förstår att du sitter och funderar, ett sätt att få mera information kan ju vara att ringa till vårdguiden och höra med dem om du inte vill vänta till måndag, eller att googla lite, men det kanske du redan gjort, här står det lite om det om du vill läsa.

http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=4171&intListStart=5&intQuestion=74&intArea=40

http://www.hemmetsjournal.se/hj/ExpertQuestion.aspx?id=41588

• Lycka77

Finesssan - jag har inte "hunnit" kolla resväg själv ännu. 
    Tack för infon någon av de bussarna blir nog bra.

annapanna - hoppas du kan släppa tankarna lite så du kan få lite lugn i helgen också.

Cia - tja, har nyss haft ett riktigt gråtkalas, men idag är ju K hemma och då känns allting alltid lite bättre. Nu ska vi packa in oss i bilen och åka till svägerskan och äta kräftor. Imorgon blir det Eckerölinjen tor.

Trevlig helg!!!

• Lycka77

a80 - vad jobbigt att du blöder! Kan verkligen känna din oro. Hoppas att du kan sova inatt och att blödningarna avtar, och att allt är ok med räkan! *kram och godnatt*

• Lycka77

Finesssan - Nu har jag varit hos Nie två dagar, spännande kvinna! Tyvärr har hon varit så stressad båda gångerna att hon inte hinner svara på mina frågor.
    Hur länge gick du hos henne, bara fram till äl eller längre? Har du gått något under grav?
    Fick du några örter eller liknande att ta?
    Förövrigt så gick det bra att hitta dit och inga problem att få parkeringsplats

• Lycka77

Håller tummarna hårt, hårt, hårt för att det ska se bra ut för a80 idag!!!

• Lycka77

Åhh vad underbart a80 Grattis!!!

• Lycka77

Franka - vad tråkigt

a80 - är Innohep och Fragmin samma sak?

Jag läser allt ni skriver men har tyvärr inte ork att kommentera.
      Denna vecka är jag helt slutkörd och humöret är i botten. Jag började arbetsträna i måndags och det är inte kul, min hjärna är så trög och det är jobbigt att inte klara av det som jag annars brukar kunna göra utan att tänka. Har även sprutat inför FET vilket inneburit resor till cvl samt att jag gått hos Dr Nie varje dag denna vecka och för mig tar det inkl resor runt 5 timmar varje dag *pust* så när kvällen kommer är jag så slut att jag sitter i soffan och bölar. Inte så bra planerat......

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7