• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

DND - skönt att det gick bra hos Dr B!
    Ja, han skiljer sig verkligen från övriga läkare man träffat.
    Heparin, är det samma som Fragmin och Innohep? Varför använder man olika?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Tack för informationen kring Fragmin, Heparin och Innohep, det är otroligt så mycket kunskap som finns i den här tråden.

Det gick bra för mig idag. Mitt embryo var lika fint som när de frös ner det, så nu väntar 2 veckors olidlig väntan.

• Lycka77

Poppy, jag hoppas verkligen att du känner fel!
     Men jag vet hur väl man kan känna på sig att det inte är bra. Vid mitt första ma var det för mig ingen tvekan om att det inte var bra samt att mina symptom försvunnit. Vid ma nr 2 hade jag mera symptom men den där känslan av att det inte var bra fanns, och tyvärr fick jag ju rätt.
    Jag håller mina tummar och hoppas för att din känsla är fel denna gång! *kram*

Angående din kollegas kommentarer så kan jag bara sucka, man kan verkligen undra vad människor tänker med!
    Jag har ju gått tillbaka till jobbet nu efter varit borta 5,5 månader och alla på jobbet vet varför. I fredags vid fikat börjar den ena tanten berätta om en kvinna hon hört talas om som fick mf i tunnelbanan och det blödde massor, och så säger hon "man kan ju blöda massor när man får mf, vet ni det" Jo tack, det vet jag! *grrrr*
    Hur kan hon ta upp en sån sak!? 

Laban82 - välkommen, beklagar dina ma

Tack för alla lyckönskningar och tummar, nu får ni inte släppa dem på 2 veckor!

• Lycka77

Idun - jo, jag är ok, men det är så tråkigt. Jag delade allt om mina behandlingar och mf med mina kollegor (2st) innan sista ma, men när jag blev sjukskriven så hörde de inte av sig, så det är lite svårt att veta hur man ska hantera dem nu.

Cia - jag skulle gärna träffa er. I dag har jag dock varit helt slut och inte orkat mycket, troligtvis sviter efter förra vecka, så just nu finns tyvärr inte krafterna, kan jag återkomma? Är ni ute och rör på er med Alvin något?

• Lycka77

Cia - men oj!!! Det låter spännande! Nytt för dagen, eller? Hur känns det??
    Jo, jag skulle onekligen behöva sysselsätta mig. Min främsta kompis, tv:n, har ballat ur och de enda kanaler vi får in är 1,2,4 så jag har tappat många av mina imaginära kompisar, skulle kanske behöva umgås med några som inte ignorerar mig när jag pratar med dem

• Lycka77

Mamma mia två gånger alltså, jag som inte sett den än, borde kanske ta mig iväg och göra det.

Nu är det dags för mig att sussa, God Natt!

• Lycka77

mw - lycka till i morgon!

Poppy och Idun - jag hoppas så att allt ser bra ut på era vul!

• Lycka77

Jag äter MittVal Kvinna, och under behandling äter jag extra folsyra.
    Varför ska man ta bort järnet?

• Lycka77

mw -vad skönt att allt gick bra igår!
    Konstigt att han kommit på ny behandling, men jag tror med på Heparin än Trombyl, så i mina öron låter det bra!

Idun - hoppas, hoppas att allt ser bra ut idag!

Bling - Som sagt, inte konstigt att du känner dig sliten, ta hand om dig!

Undrar också vart LillaD gömt sig, hoppas allt är väl med dig!

• Lycka77

Ja du Cia, tyvärr är jag lite låg, men det är ju inte så ovanligt.
    Tiden efter FET/ET är så otroligt påfrestande och jag är så less på hela det här livet, och vet tyvärr inte hur jag ska bli glad igen, men som sagt - inget ovanligt.

Hur mår du själv? Är ni friska nu?
    Tråkigt att det inte blev något Thailand i okt/nov, kan det bli resa senare tror du?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7