Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Aha flyga, vad skönt. Har E flugit tidigare?
Jag tror att jag har missat att bebben inte ligger som den ska. Vändningsförsök alltså, hur känns det?
Aha flyga, vad skönt. Har E flugit tidigare?
Jag tror att jag har missat att bebben inte ligger som den ska. Vändningsförsök alltså, hur känns det?
BP - F*N vad trist
Ang ivf så tycker jag att du ska avvakta med det. Ivf-kön i Sthlm är ung 1år 9mån, om man går privat så är det vanligtvis 1-2 mån kö. Men man får tänka på att en ivf-behandling tar tid, mina har tagit ung 7veckor/behandling så det är ingen picknick samt mycket biverkningar (oftast) och inte nog med det, tyvärr är det så att vid ivf är det ökad mf-risk (!!!) fråga mig inte varför. Så det första steget tycker jag isåfall borde vara insem+Puregon. Har du bra äl själv?
Men som LillaD skriver så är det normalt att det tar tid att bli gravid.
Men jag vet hur arg man blir av att höra den meningen. Om jag hade fått kommit till läkare tidigare så hade jag troligtvis inte behövt vänta så länge innan vi började med ivf!!!
*kram*
Visst kan ivf hjälpa om det är kromosomfel men då finns inte möjligheten att gå privat utan då behövs ju IVF med PGD och det görs bara inom landstingget vad jag vet.
Krusbär, på vilket sätt kan ivf hjälpa om mf beror på hormoner? Enl min läkare så finns det inget man kan ändra inom ivf:n för att minska risken för mf? Utan som jag skrev så är mf-risken större vid ivf, än annars, iallfall vad jag fått information om.
Bling Är ni hemma nu?
Bling, jag förstår att det är jobbigt att komma hem till vardagen, resor är ju en sån underbar verklighetsflykt. Men förhoppningsvis har ni massor med underbara minnen som ni kan plocka fram när vardagen blir som svårast, samt att ni kommer hem som man och hustru!
Vi har bestämt att om denna ivf inte lyckas så ska vi ta och resa iväg i Augusti, vart har vi ännu inte bestämt, men dyka - det vill vi!
Vad tråkigt med er läkare, det är inte lätt att hitta en läkare som man litar på. Hoppas att det löser sig!
lillaD - jag har testdag den 10/7, men jag brukar alltid tjuvtesta denna gång kommer jag dock inte att göra det (hoppas jag) Maken och jag ska åka på "roadtrip" till västkusten och jag vill inte förstöra resan med ett neg.test. Vi ska troligtvis stanna till hos vänner på vägen hem och kommer nog iallafall att ha testat innan dess då de inte vet om våra försök, och då känns det onödigt att tacka nej till alkohol om det inte behövs.
Hur känner du dig nu? Inte lika ont längre hoppas jag, det kanske släppte i och med äl?
Men kors Truls!!!! Vilken fart det blev!! GRATTIS!!!!
mw - tyvärr blir det nog varken Skagen eller Köpenhamn. Bilen var tvungen att servas innan vi åker så vi kommer iväg någon dag senare än tänk då både maken och jag glömt att boka tid på verkstan, och vi vill inte stressa. Så det blir västkusten denna sommar och kanske Danmark en annan gång.
När åker ni iväg? Hur är det med örat, bättre?
lillaD - Tack!
Tänker du själv testa eller är du en sån som inte testar utan inväntar utebliven mens?
mw - skönt att det är bättre. Hoppas att ni får en skön semester!
bp - en insem går i stor sett till som lillaD beskriver. Jag har gjort 7st så om du undrar något mer så fråga gärna så ska jag försöka svara så gott jag kan.
krusbär - aha, då förstår jag.
Skönt att kroppen verkar ok!
Cia - hoppas flygresan gick bra!