• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

ja ni, anledningen till att jag inte analyserar är att jag aldrig haft några symptom, detta är också en stor anledning till oro - och till att jag misstänkt att det är ngt vajsing med hormonerna som ställt till det för mig, men proverna har inte visat på ngt sådant...

usch Lycka, jag förstår verkligen att du blev ledsen av samtalet, jag kände så igår (varav mitt onda inlägg ovan), men för mig tar det sig numera ofta uttryck i bitterhet och ilska. många många kramar till dig.

skönt att du får göra proverna så snart krusbär!

• StoraD

hej brudar, här hänger ju en massa stockholmare! och jag känner att jag vill flytta till stockholm nu, jag är trött på Malmö, behöver miljöombyte, någonting måste hända i mitt annars så inrutad liv - dessutom så finns det mkt fler jobb i Sthlm för oss statsvetare och jag är ju trots allt arbetslös snart...

Vad är det för områden som gäller i stan? jag bor i centrala Malmö nu, men centrala sthlm (allra helst söder) är ju SJUKT dyrt!! jag har alltid bott i stan och sett mig som stadsmänniska, men vad gör man - så vad gäller annars? finns det ngn förort som är lite rolig? ge mig tips! jag behöver ha ngt att se fram emot och planera.

men... jag har inga kompisar i Sthlm, vill ni va med mig lite om jag flyttar dit? jag lovar att inte kasta kottar på er som är gravida

en annan grej - jag tränade ett medelpass på friskis ikväll, och tränade rygg + mage. nu har jag ångest att jag blåst mina chanser denna månad ska man avstå träning eller?

lycka: hoppas det känns lite bättre nu.

• StoraD

hej gumman! hur är det med dig idag?

• StoraD

åh jag har också ensamhetsskräck a80! och min man ska åka iväg på resa snart... nåväl! annars ok, har lugnat mig lite efter post-tränings-oron.

söta Lycka, känns det lite bättre nu? *kilar in på hemnet.se och kollar in Hägersten*

• StoraD

ååh tack för dina snälla ord Idun! nu känner jag mig mkt entusiastisk över att flytta! hur mår du vännen? när ska du på din resa? snart ska vi ju träffas! så kul det ska bli!

• StoraD

ååh är du pol-magare? det skulle jag också varit, sen började jag forskarutbildningen... så tråkigt med ÄL vännen, testar du med stickor också?

• StoraD

eländesmens BP! men mina cykler har också blivit längre, och jag tar inte Trombyl. det är nog bara kroppen som reagerar efter missfallen...

tack för alla snälla ord och tips! ja midsommarkransen har jag förstått är ett mkt populärt ställe! Västra Kungsholmen känner jag inte till, ska jag kolla upp! spännande med flytt 1/9 finesssan! hoppas det går bra med BVC!

jaaa du Hella, när är BIM, om jag har 16 dagars lutealfas, vilket jag oftast har, så är det den 17/1! då hoppas vi på dig först då!

ja, snart får du börja testa poppy!

cia, hoppas du har det bra här nere i skåne!

kramar

• StoraD

hello darlings!

grattis saffran!

haha nää poppy, idag har jag inte gjort många knop... inte har jag ätit några enheter heller. jag avrundade en improduktiv dag med en pizza. heja.
    angående kissa på stickor. jag tycker inte alls det är jobbigt, jag tycker det är kul! och när man får positivt test så blir man ju jätteglad! och sen så slipper man ha sex varannan dag utan man kan koncentrera sig till tiden runt älen och sen med gott samvete viiiila

ååh söta lilla Vida!

lycka, hoppas du har en bra semester!

krusbär, är det provtagning imorgon? lycka till isf! och mw, hur länge skulle du nu vänta?

cia: jag såg i tidningen att det var folkstormning till lomma beach! hoppas ni hade skoj!

• StoraD

heja krusbär! jag håller tummarna, förstår att du är nervös - det blir man ju! Vad tyckte du om akupunkturen?

finessan, hur mår DU gumman! nu tillhör du ju kategorin "småbarnsföräldrar" och dessutom "småbarnsföräldrar i sthlm" det är ju en hel artikelserie om "er" i Svd!! Apropå landet är det ett irritationsmoment. jag är ju invandrare och vi blattar har inte sommarstugor, det är ett svennefenomen! och jag är MKT irriterad över att jag gått och gift mig med en svenne UTAN sommarstuga! WAH!!

BP: nix, ingen invänjningsperiod. beroende på hur lång din cykel är börjar du testa på en viss dag. Jag brukar börja testa dag 12 (vilket är lite tidigt) och jag har 31-32 dagars cykel. Sen är det morgonurin varje dag tills du får 'stegring': testen visar de 1-2 dagar när du är mest fertil (precis innan ägget släpper). Den där datorn tror jag är dyr, och mest bra om man har en regelbunden cykel. Jag röstar på stickor!
    Ett annat plus med stickorna är att man lär sig om sin kropp! jag har t.ex. lärt mig att jag har ÄL-ont FÖRE ÄL och inte under ÄL!

ha så skoj på landet Poppy!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7