• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

BP: oj vad du äter grönsaker! hurra för dig gumman! stort plus för ordentliga grönsaker som avokado och purjo också! Det är inte klokt, man bara äter grönsaker men så blir det inte 500 gram - men OM man äter 500 gram så äter man nog mkt mindre av allt annat för man blir mätt = en bra väg att bli smal och smäcker!
    Jag säger grattis på engelska, med en sång:

*fnyser åt Cias gurkskivor* räknade du skivorna?!! hahaha

• StoraD

kramar till dig bubblan, usch det lät jobbigt, hoppas det ordnar upp sig snart!

• StoraD

hihi Cia

dialog hemma hos oss precis:

Stora H: älskling... det är nog ingen bra strategi att inte äta NÅGRA grönsaker på hela dagen och sen frossa i sig ett halvt kilo på kvällen innan man lägger sig...

LillaD: idiot

StoraH: du är inte klok, du kommer spy av alla de där rädisorna, sluta D!!!

LillaD: fan ta dig

• StoraD

HAHAHA, så sant Cia: jag mår jätteilla, satans rädisor. dessutom måste vi mysa ikväll enligt varannan-dag-i-ÄL-tider-systemet... så jag måste nog vila lite nu.

tips till tråden: planera era enheter och sprid ut dem över dagen.

• StoraD

krusbär: känner dessvärre igen det där... jag har haft såna monsterspottings de två senaste cyklena (inte denna, men då hade jag heller ingen ÄL). Jag började blöda typ en vecka efter ÄL, hade mens i 7 dagar och så uppehåll ett par dagar och så började jag blöda igen, med mensvärk och allt! kändes som att jag blödde konstant! nu får vi se om pergon styr upp det hela... jag tog pergo efter mf #2 också - och då försvann mina spottings. KAnske ngt för dig att fundera på också?
    krya på dig! tradigt med influensa + blödningar! *suck* är det inte det ena så är det det andra - eller så är det ALLT samtidigt. Men, det vänder ska du se!

tack för snälla ord BP!! idag är det en ny dag med nya enheter!

Idun, tack för dina rara ord också - ja, själv får man inte så mkt gravidbesked eftersom i princip ALLA jag känner är gravida/har barn.

a80, tack söt! hur länge ska du jobba vännen! du jobbar så mkt, du behöver nog semester snart!

Lycka: ååh det lät som att du haft det tungt vännen nu hoppas vi på många fina embryon och såsmåningom ett fint plus på stickan! och sen en bebis!

• StoraD

poppy: menselände, hoppas den kommer snart!!

• StoraD

DND: nu skrev du att du bara riktade dig till de som hade undrat hur det gick igår, men jag svarar ändå. jag har inte själv gjort medicinsk abort men jag har ju haft missfall i v.7 och v.8 och jag har inte blött sådär jättemkt faktiskt, verkligen inget "blodbad" utan mer som en mkt riklig mens. Så visst kan det vara över nu, jag hoppas på det! Om kk säger att det kan vara över, ja då är det ju inte så att "alla" blöder lite efteråt! Har du fått tid för ett återbesök för att se om det är ute? kanske kan du boka in ngt om ca 4-5 dagar för att se?

krusbär: jadu, jag fick pergo för att min gyn misstänkte att jag hade ngn hormonobalans. Men jag fick ju missfall trots pergon. Hormoner är jättesvåra att mäta eftersom man inte kan ta ett enstaka prov utan måste mäta över tid... men om du får progesteron så borde väl det motverka ett missfall? Har ni pratat ngt om det?

• StoraD

jadu, men du kan ju ha fått ett "vanligt" missfall sist, ett som berodde på kromosomfel, så om det är hormonellt så kan ju fortfarande progesteron hjälpa gumman! men du har alltså gjort prover? när kommer du få svar tror du?

• StoraD

ja du, men vet du när ÄL var? så kanske du kan räkna ut när du har mens? Ja, du kan ha flera fel - det kan också vara så att du inte har några fel! faktiskt!! men nu har du ju provtagning framför dig - och OM det är hormoner i obalans så får du ju hjälp! har du gjort mf-utredning? (förlåt gumman, jag minns inte...)

hur är det med influensan

DND: så omtänksamt! hoppas det känns lite bättre nu!

• StoraD

ok vännen, men då ser du nog när mensen kommer. jag har haft mkt rikliga spottings men ändå alltid märkt när mensen kommer på riktigt. Har du kollat sköldkörtel och de andra delar av mf-utredningen, eller ni börjar m hormonerna? Jag gjorde allt samtidigt.

jo, jag gjorde min utredning i december (inga fel) och så fick jag via bl.a SandraW här på fl kontakt med DrM i Hbg. Så jag kommer få heparin el innohep vid konstaterat tickande hjärta. Men så har jag haft en jättekrånglig cykel med blödningar och elände och så vid ett progesteronprov i förra månaden konstaterades att jag inte hade ngn ÄL . Nu äter jag pergo och är på dag 12 i cykeln. Jag har nästan inga biverkningar alls av pergon så jag är orolig att det innebär att jag inte kommer få ngn ÄL men jag testar på och ser... och hoppas såklart!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7