• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

krusbär: min cykel betedde sig helt galet de första månaderna efter mf #3, ingen ordning alls på ÄL, en månad hade jag bara 18-19 dagars cykel, nästa var lång, äl-ont titt som tätt utan "anledning" och så en liten blödning ngn gång för att piffa till tillvaron mitt i cykeln. Efter ett tag så artade det sig (fram till akupunkturen, då ändrades den till det sämre, så jag slutade). Vad jag vill säga är att det kan vara kroppen som krånglar också, 3 missfall tär ju väldigt mkt. Hoppas på det - men kolla upp det om du känner dig orolig!

mw: så skönt att kromosomproverna var bra! trist med cystan och med uppehåll i försökandet, men du behöver ingen extra prog-skjuts - du blir ju gravid ändå!

poppy: jag förstår att du är orolig för din pappa, skönt att du fick träffa honom så snabbt! Joo med mig är det ok... jag är inte riktigt i ÄL-tider, men snart... *suck* pallar inte... men men!

mamarazzi: sköldkörteln tror jag är ett blodprov bara (obs! osäker!) det ingick i min mf-utredning. Du kommer också få göra det!

kramar på er alla

hej Xiola!

• StoraD

krusbär: bra att du testade! det är ju positivt egentligen, huvudsaken är att man har ÄL! din cykel är nog bara oregelbunden och lite konstig - det är så klokt tror jag att du väntar med försökandet.

Jaa, sen är ju TNF-alfa ett jättedyrt test att ta har jag förstått... von Linné är ett privat vinstdrivandet företag och deras "nyheter" är ju till stor del "reklam" faktiskt. Hursomhelst så trodde ju inte min läkare heller att provet var nödvändigt (eller tillförlitligt) utan ordinerade behandling ändå. Sen håller jag med Poppy om att det finns en arrogans i det svenska vetenskapssamhället, verkligen!

Hur är det med dig BP? jag antar att du slutat blöda och väntar på nästa mens så du kan börja med försökandet?

lycka till ni som ska ringa Lucina!

2 inlägg har försvunnit för mig de senaste dagarna, försvinner detta så blir jag tokig!

• StoraD

BP: åh hoppas det är ÄL, det betyder ju att kroppen återhämtat sig snabbt och bra inför fortsatt försökande!

joo det är bra med mig, men jag är trött. Jag har ju jobbat hela sommaren och nu när alla kommer tillbaka utvilade efter semestern så känner man att man verkligen inte är utvilad själv. Idag har jag tagit min pergo så det är väl bra. Äsch, jag har inget att säga, jag är mest trött i hela kroppen och i huvudet.

till er som misströstar: Jag vet inte vad jag säga. Det är jättejobbigt, oron och den förbjudna tanken "tänk om det aldrig blir vår tur..." det är hemskt att fastna i den tanken. men ibland orkar man ju inte tänka positivt.

• StoraD

cia: nä jag hinner inte vara ledig, men jag ska vara ledig en gång i veckan framöver, orkar inte längre jobba varje dag känner jag! tack för att du tänker på mig gumman!

• StoraD

nä, jag jobbar sex dagar i veckan istället för sju!

lycka till med skrivandet, eller du har kanske lämnat nu?

• StoraD

men vad sa DrB till dig då BP? berätta!

• StoraD

hej på er!

kramar till er som har det jobbigt och misströstar, så är det ju ibland och det är alltid lika tungt när man fastnar i misstron. Men håll modet uppe, det kommer att ordna sig! Tänk på min mamma som fick barn vid 44! Ni har alla många fertila år kvar! och visst, som du säger Bling, mkt händer i adoptionsköerna på 4-5 år, men mkt händer i läkarvetenskapen också - vem vet vad de hittar härnäst! (Annars få vi göra som Sophia Loren, efter upprepade mf så låg hon ner i 8 månader!)

lilleskuttan: grattis till lyckat vul!

MW: hur blir det med kuren?

Bling: har du blivit medlem i en adoptionsorganisation?

idun: eländes blödning, hoppas det inte är ngt! du är väl inte BIM-dagen än?

HK: du är alltså 34? 10 år kvar tills du "slår" min mammas tid. mkt kan hända på 10 år. Men jag förstår att du är orolig och säkert inte minst pga av det fysiska onda som du också påverkar det psykiska välbefinnandet!
    Sen detta med adoption, kolla upp länder som t.ex. Vietnam, det skadar ju inte att göra en extra koll! och detta med surrogat, ta tag i det nu!
    Du kan väl parallellt försöka bli gravid? det ena utesluter inte det andra - den enda konsekvensen blir att du får 2 barn! Hade jag inte adopterat så hade jag nog satt igång surrogatprocessen snart (om jag nu tänkte gå den vägen, jag har ingen kunskap alls om det), men om det är ngt du kan tänka dig att göra - vad är där att vänta på? Eller du är osäker på om det är något du vill göra?

poppy: Tack för tanken gumman! Hur är det med din pappa?
    Så konstigt med ÄL, gör man tester 1 gång/24h så ska man få utslag, men det måste ha varit ngt fel på testerna då. Det förvånade mig dock att han kunde se att du haft äl, det har jag hört att man inte kan se med säkerhet på vul. (Min väninna var på efterkontroll (efter mf) och fick höra att hon hade haft ÄL. Glad i hågen räknade hon ner och tänkte att du är väl BIM om ca 2 veckor. efter nästan 4 veckor fick hon mens, så han hade visst sett fel, hon konfronterade honom och han sa att nää man kan aldrig veta säkert). Nåja, vi hoppas såklart på att du haft ÄL, det har du ju troligtvis haft, oddsen talar ju onekligen starkt för det! och så hoppas jag att mensen uteblir och du är GRAVID!!

nåväl, kramar till er alla!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7