• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

hej på er!

Ja, det verkar ju ha varit ett informativt möte DND, ska du försöka ta proverna ngn annanstans? och skulle han kolla vidare på klamydiaspåret?

Angående prog så vet jag inte heller... jag har tänkt en del på det. jag har fått utskrivet av min vanliga gyn och det är bara för 10 dagar efter BIM. Ska man då ta det i 10 dagar och sedan sluta, eller ska jag strunta i det helt? i synnerhet nu när jag tar pergo, vilket i sin tur redan stimulerar gulkroppen... ååh så svårt? Ni i tråden som tar prog, tar ni alla hela första trimestern? och a80, du tar inte det?

hur går det med testandet Idun och Poppy? och Franka, du fortsätter grav-testa?

kramar

• StoraD

ok DND, det låter bra, du är verkligen på himla god väg gumman! Men du planerar att gå till Lucina också? din gyn ville inte ens skriva ut Trombyl?

jag blev lite orolig över vad du sa om progesteronet... jag har ju bara utskrivet för 10 dagar, det känns rätt vanskligt din läkare tyckte inte alls att det skulle tas?

• StoraD

Idun, jag har inte använt dessa tester så jag vet inte gumman

• StoraD

så tråkigt att du mått så dåligt DND . men så då tog du Trombyl och Prog sist du var gravid? Kanske är Heparin en bättre lösning, det ska väl ta "bredare" än Trombyl?

Franka: vi behövde inte skriva levnadsberättelser, i vår kommun har man bara möten och går igenom de olika punkterna muntligt!

• StoraD

Franka, såg du förresten att Nepal kommit som nytt land hos AC?

• StoraD

DND: jag har inte gjort en så grundlig utredning, utan standardutredningen på RMC. Efter utredningen tog jag (efter inrådan från fl-töser) kontakt med DrM i Helsingborg (som samarbetar med a80's läkare, han har hjälpt SAndraW i denna tråd). Han menar att immonologi är notoriskt svårmätt, men att man sett goda resultat av behandling med Heparin/innohep och jag kommer därför att behandlas med det från konstaterad graviditet. Han tog m.a.o inte fler tester. Jag frågade om TNF-alfa men han menar att det provet kan variera kraftigt, beroende på t.ex. om man har en lättare infektion el förkylning vid provtillf. Han trodde att Trombyl var otillräckligt.

Min ordinarie gyn har skrivit ut Tromyl och 10 dagars prog till mig. Men proggen tror han inte så mkt på vet jag... På RMC fick jag instruktioner om att inte ta mer än en Trombyl/vecka innan plus eftersom det kunde göra det svårare för ägget att fästa.

• StoraD

men du har väl inte fått fullt utslag Idun? utslag så ska de två strecken vara lika starka, och det har de väl inte varit?

• StoraD

men har det varit så i många dagar Idun? eller idag är första gången det är lika starkt? jag hade nog köpt vanliga CB om jag vore du.

jag har skrivit i din GB precis BP, skickar kramar här också!! ja, man får nog försöka hitta en läkare man litar på, eftersom det saknas evidens så får vi så olika besked...

• StoraD

Poppy: ännu ingen mens, därmot febern och jättemkt snuva... jag mår så himla dåligt verkligen, usch usch. det är väl inte bra att ha feber i BIM-tider

skönt att besvären är borta, hoppas på ÄL-stegring snart!

• StoraD

åh jag är på dag 12 efter ÄL så än är det tid för besvikelse mw!

hur går det nu för dig?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7