Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
tack snälla cia!
tack snälla cia!
hej HK! hur är det med dig? har du fortfarande semester?
åh det är nog ingen fara HK! det finns säkert en mkt bra förklaring till varför din mens uteblivit! tidigt klimakterie är mkt ovanligt och det kommer inte så plötsligt heller. Cysta är rätt troligt faktiskt, det är tydligen ganska vanligt!
nä, jag var ledig 5 dagar för att jag skulle hälsa på mina föräldrar och gå på min kusins bröllop! joo det är helt ok med mig, jag har varit lite glad i 3-4 dagar, men idag känner jag mig lite nedstämd. men det går ju upp och ner. nu sitter jag och lyssnar på musik på www.deezer.com Känner du till det? de har en massa skivor och så som man kan lyssna på, men inte ladda ner.
9 dagar? Det är lite i kortaste laget, men det går att åtgärda så det ska du inte oroa dig för. Jag hade så kort och då fick jag pergo och så blev den längre. Ja, oktober hade jag mitt senaste mf, det känns som en evighet sen. Har du alltid haft så kort lutealfas? det kan tyda på en hormonobalans och förklara varför du fått mf. Iofs har min blivit kortare med åren, min gyn sa att det var normalt att den blev det.
åh gumman, 4 år är länge när man hoppas, jag tror på dig gumman - snart kommer plusset ska du se! det kommer att ordna sig och du kommer få en liten knodd! jag tror på dig söt!
BP: vad är detta? jag tyckte du sa att mensen kommit igång! då håller jag tummarna för att det är en nidis, inte omöjligt om du nu brukar ha det vännen!
tack Bling! jag hoppas på er också! Vad står på tur för er nu? Nu ska till läkare nu i nästa vecka?
åh det är ju snart Bling! spännande!
BP: ÅHH spå roligt raring! som jag skrev i din GB så tänkte jag på dig när jag vaknade, och hoppades att det skulle vara en nidis - och idag så får du ett finfint plus! det är inte så konstigt att det är svagt om du bara är på dag 11, du får säkert en starkare plus om ett par dagar tror jag!
BP: så här ska du räkna (enligt min gyn). ÄL stegringen är ju ca 24-48 timmar före ÄL, alltså är dag 1 ca 1-2 dagar efter ÄL! Vilket datum fick du positivt test? 2 dagar efter den dagen är dag 1. Om du är på dag 13 = 12 dagar efter ÄL = BIM -2 och för tidigt för ett starkt plus! inga konstigheter alls med det svaga plusset!
jo, idag känner jag mig lite ledsen finesssan... jag har mensvärk och det är på dag 7 efter ÄL så det känns som ett dåligt tecken, precis såhär var det förra månaden också . Det är så jobbigt med denna väntan, 10 månader nu sen missfallet, och just ovissheten och oron är så tärande + att jag jobbar 7 dagar i veckan med min avhandling, usch det blir bara lite mkt ibland. Det känns som livet bara går på tomgång, jag jobbar med min avhandling och försöker bli med barn, i 2 år har det varit mitt liv och båda verksamheter har varit så stress- och orosfyllda. NÄ, detta blev ett riktigt gnällinlägg! usch
inte ska du ha dåligt samvete för vad du äter, du får bara prova dig fram gumman!
tack finesssan!