• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

grattis på födelsedagen Franka! men det låter som att du inte haft det så jättebra, usch det är deppigt när mensen kommer/testar minus. förra månaden blev jag helt knäckt minns jag... hur mkt man än försöker hålla tillbaka så byggs förhoppningarna upp och så blir man så besviken många kramar vännen

tack DND, jag är jätteglad för din analys! ett annat osäkerhetsmoment är att jag tar pergotime, det ska ju stärka gulkroppen så kanske kan det bli för mkt med proggisarna. Nu funderar jag på en/dag istället, vad tror du om det? Både morgon och kväll verkar lite mkt... men det kanske är så mkt som krävs? Men alltså detta är inte klokt! varför har jag fått för 10 dagar när alla andra i tråden fått för hela första trimestern! kan det vara farligt att ta mindre i 20 dagar och sen sluta mitt i? För är det inte det drB säger?!

jag blir tokig!!!

• StoraD

nu har min blödning kommit också... inget plus för mig denna månad

ja, jag måste nog höra med honom Idun!

• StoraD

jaa, det känns lite tråkigt, det måste sägas

• StoraD

Tack tjejer, joo nu är det en månad till med pergo... och nix, jag har inte lyssnat på Johanssons program. Jadu DND, du får lita på läkarna denna gång!

• StoraD

poppy: äl-helvete!! när ska du till gyn? kanske får du också pergo. Pergo är gött, har inget dåligt att säga om det!

tack Bling! hur är det med dig? känns det bättre nu? hoppas din man trivs med sin kurator. Hur länge har ni varit gifta nu? är det en månad eller mer? så mysigt!!

angående klamydia så testades jag för det i samband med mina missfall, det var en "kampanj" på UMAS. Jag var rosenrasande i samband med mitt andra missfall och sa, jag har fått mf, och jag gjorde testet för 6 månader sen, och jag har varit gift i åtta år, jag vill inte göra testet. Då så den onda sköterskan "giftermål är ingen garanti..." säger man så till ngn som precis fått missfall?! hålla på o antyda att min man är otrogen när jag sitter där och gråter... Berättade jag om när jag var där i samband med mf nr 3?! då sa läkaren "livet är ett expresståg mot döden via klimakteriet, och du blir ju inte yngre" och då var jag 29

• StoraD

men poppy, dag 16 är inte så mkt, jag brukar få stegring dag 17-18

• StoraD

det var jag som sa det mamarazzi! läkaren på RMC sa det till mig, en/vecka tyckte han jag kunde ta, om jag absolut måste ta... skönt att ni blivit av med era bekymmer där nere du o poppy!

• StoraD

åh så tråkigt Bling, så ledsen jag blir för er skull det är ju helt förståeligt efter allt som har hänt, och detta är på många sätt en livskris. jag hoppas han blir hjälpt av anti-depp och du också mår bättre snart, du funderar inte på att prata med någon också? Detta tär på förhållandet men det gör också förhållandet starkare i längden! Det kommer bli bättre så småningom och det är bättre ni hanterar detta nu när ni har lite andrum inför nästa försök i mars.

ja du DND, de tankarna skrämmer mig också... jag väljer att förtränga worst-case-scenario och hoppas och be för framtiden.

hej bebis igen! *vinkar*

Idun, då börjar jag så smått hålla tummarna för dig!

• StoraD

BP: jaa pergo ska, som krusbär säger, stärka gulkroppen. jag har ätit det en gång förr, och då hade jag egen ÄL men fick det för att hindra ett ev. mf som var hormonellt betingat. jag fick mf ändå så min gyn drog slutsatsen att det inte är hormonerna det hänger på i mitt fall - men sånt kan väl ändras?
    Har du blödit klart nu gumman? hur känns det idag?

Lycka till DND!

hur är det med dig krusbär?

Poppy, kan du tänka dig pergo då?

• StoraD

naw en sån stor liten gosse! amningen funkar bra cia?

BP: skönt om det blöder ut snabbt! ska ni börja försöka direkt igen, eller ska du ta kontakt med en annan läkare?

tack ni som frågar! jo igår kände jag mig mest tom, imorse var jag jätteledsen... men vad ska man göra, bara på't igen. om 4 dagar påbörjas den sista pergokuren för denna gång, vi får se vad som händer... usch

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7