• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

lycka, så jobbigt gumman. jag tror det var ett mass-sms som ngn sa - med det gör det ju inte mindre känsligt! kram kram kram

• StoraD

tack pops!

Jag tillhör de sista i landet som skriver på svenska! jag gör en textanalys + studie över tid så det känns metodologiskt knepigt att skriva på engelska... du då? så skönt med seminarium i nästa vecka, känns det ok?

Poppy Lee skrev 2008-08-26 21:53:38 följande:

Hej lillaD, kul att se dig ta en paus från böckerna och skrivandet! Skriver du på svenska eller engelska, förresten?
  • StoraD

krusbär: jag glömde svara igår om adoptionsprocessen! joo men det händer inte så mkt på den fronten, det har varit ett sommaruppehåll. I mitten av sept så ska vi träffa vår hemutredare för ett sista möte. Vi har också bett 2 vänner skriva referentbrev, och fått in det ena av dem, så det känns kul. Annars händer inte mkt som sagt, tack för att du frågar! hur är det, har ni också adoptionsplaner?

• StoraD

oj, men det är ju kul och hedrande poppy! kul att din avhandling väcker intresse! du ska vara stolt!

jomen hos oss är svenskan helt ute, jag har skrivit ett par artiklar på engelska men avhandlingen... det känns inte motiverat + att det nog rent språkligt inte hade kunnat bli lika bra. jag säger som horace engdahl - värna svenskan som akademiskt språk! hahaha men jag tycker dock att humanister gott kan delta lite mer i den internationella debatten! så det kan behövas balans åt båda håller (mer samvet på svenska och mer hum på engelska)!

• StoraD

naaw söt-vida!!! vilket underbart skratt i början!

• StoraD

nä nu tänker jag att poppy är superduktig, flera peer-review artiklar + en kändis som vill kommentera på seminarium! heja heja dig gumman!! *stolt trådkompis*

• StoraD

HK: hur är det med dig vännen? känns det lite bättre nu? jag hoppas det raring

• StoraD

tack finesssan! så snällt av dig att säga så! äsch, alla har väl en c-uppsats eller två dragandes efter sig, inga konstigheter alls med det!

• StoraD

krusbär: min akupunktör var MYCKET skeptisk till blodförtunnande minns jag nu... men jag har inte så mkt förtroende för honom känner jag. Skönt att alla provsvar var normala vännen, jag förstår att det känns jobbigt med väntan. Jag väntade i nästan 6 månader (eftersom jag skulle vänta 2 normala cykler och de aldrig blev normala). Så drygt det var.

usch då Kajolajo, så jobbigt

• StoraD

lycka: vad är din plan framöver gumman? IVF?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7