• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

det var som fasiken BP! hoppas den kommer imorgon! Hur långa cykler brukar du ha? ang. prov för att kolla ÄL så var det ett blodprov som man tar på dag 21 (tror jag det var) för att mäta progesteronhalten. Det är bara ett prov m.a.o.
    Sist jag gjorde det visade det att jag inte hade haft ÄL den månaden (inte heller fick jag positivt ÄL-prov), då fick jag pergo och sen fick jag ÄL månaden efter.
    Sen ska det räcka med morgonen eftersom stegringen infaller 12-48 timmar före ÄL, så testar man varje morgon så ska man inte kunna missa den med de digitala testerna (kanske är det annorlunda med de andra)

jobbigt med illamående snozie, men lite bra också!

Cia: ja jag tror katten protesterar! normalt är vi goda vänner... men nu är H hemma så kanske hon blir gladare! Ngt nytt om plånboken? och så skönt att E's katt kom hem!

Idun: nu hoppas jag på plus från dig - och från a80 som väl också hade BIM i helgen?

kram på er alla

• StoraD

jag måste erkänna en ond sak jag gjorde igår... jag kände mig jättenere och tänkte trösta mig med en latte på en fik som ligger nära där jag bor, men dit jag aldrig går (eftersom de bara har öppet på konstiga tider).

iaf. jag kom dit och beställer en latte, och hon frågar om jag ska ha stor, mellan eller liten - jag säger stor, sen tar hon upp en halvliters pappmugg och jag säger, nä den är för stor! och då tar hon en 33 cl och jag säger att den är också för stor, jag vill ha en liten.

och DÅ blir hon jättearg och skriker på mig och säger att "du kan väl för "#(/#?/ bestämma dig!! det finns en skylt ute och en inne där det står liten/mellan/stor och om du inte var så lat och velig så hade mitt jobb varit så mkt enklare" *skrik skrik*

så jag, pergo-labil som jag är, börjar STORGRÅTA av denna utskällning, alltså jag hulkade. och mellan hulkarna sa jag "jag är ledsen, men jag är nästan blind så jag ser inte vad som står på skyltarna" jag vet inte varför jag sa det!!! det bara kom! jag är ju inte alls halvblind! HAHAHA *skäms* Hon fick ju jättedåligt samvete stackarn... usch

• StoraD

hej finesssan! hur är det med lill-Vidas mage? hoppas det är lite bättre

• StoraD

kramar på dig Lycka!! hoppas du får positivt ÄL-test snart.

jadu, BP... 31 dagar, med 14 dagars lutealfas borde du fått stegring dag 16 ungefär, men du kan ju har kortare (jag har 11 dagar) och då borde stegringen komma snart! Eller så är din ÄL sen denna månad, det är den ju ibland, hos alla, även om den brukar vara regelbunden, eller så har du inte ÄL denna månad, man har inte det varje månad, eller så är det som finesssan säger - att alla får inte utslag! Hoppas den kommer imorgon gumman! det är så frustrerande detta testande och väntande...

Finesssan: jag förstår att det måste kännas jobbigt när tösen har ont , men så skönt att det verkar gå åt rätt håll!

kram på dig bling! hur är det med dig?

• StoraD

lilleskuttan, härligt gumman!!

bling: ja det förstår jag gumman, det måste vara en tuff tid för er. Men ni har ju sparade simmare att se fram emot. ska ni göra ett till försök snart, eller väntar ni på mf-utredningen först?

lycka, jepp - jag tog Pergo sist också och blev gravid på 3:e kuren. Nu har jag två kurer kvar och sen vet jag inte vad som händer... när ska ni göra nästa försök? om det inte tar sig nu såklart vännen!

cia: några bud om plånboken? annars bättre med mig, idag är första dagen på länge som jag inte gråtit, så det är ju bra! shit, en gång i tiden grät jag ALDRIG! ojojoj som man har förändrats

men det är ju ett bra tecken att mensen uteblivit Idun, jag fortsätter hålla tummarna.

Magis, jag läste din blogg med stor behållning, och jag håller med dig i din analys av Kjöllers "argumentation". Visst en av frågorna är 'ska man kunna "sälja" sin kropp mot betalning,' och där är det liberala svaret att kvinnan måste själv få välja och ibland, när kvinnor är i en pressad situation (behöver pengar av ngn anledning) så kan de göra saker de inte hade velat egentligen - t.ex. tvingas till prostitution, eller menar Kjöller, surrogatmödraskap.

Jämförelsen är på många sätt motbjudande, men principiellt antar jag att den är rimlig. Men frågan är om risken är så stor att kvinnor "tvingas" in i surrogatskap? och om detta inte kan förebyggas på något sätt? Och om risken är så stor att den motiverar att det ska fortsätta vara otillåtet?

Intressant är också att motionen främst hänvisade till homosexuella mäns rätt att få barn - och att de inte nämnde de kvinnor som inte själva kan bära ett barn, t.ex. pga upprepade mf. det är bra att debatten väcks och jag tror många av oss med upprepade mf har tänkt tanken.

hoppsan, detta blev visst ett riktigt maraton-inlägg...

• StoraD

nää så tradigt Cia!! typiskt gumman... tänk nu börjar det verkligen närma sig vännen! härligt!

• StoraD

åh det låter klokt att vänta på utredningen Bling, visst fick du tid i augusti-sept ngngång? Skönt att du har hittat en klinik där du vill göra dina IVF, och att ni har möjlighet till det. Nästa gång kommer ni ha utredningen med er + en behandling, gött!

så tråkigt med din vän MW ni får stötta varandra nu när ni har det tufft.

• StoraD

Bling: men det är ju jättesnart! sen är ni på gång vännen! jo jag har hämtat mig, nu är min man hemma och det känns jätteskönt att inte sova och vakna ensam faktiskt!

sov gott Cia!

• StoraD

det ska du se att det får Bling, passa på och njut som sagt! själv ska jag ta ett litet jobbryck nu tror jag!

• StoraD

men a80! först och främst grattis!! jag vet inte vad jag ska säga. många har ju som "mens" när de är gravida, men tyvärr, det kan också vara att det blöder ut. Vad ska kk säga? de kan inte se eller säga ngt så tidigt. Gör som lilleskuttan, lägg dig ner och vila bara.

jobbigt gumman, jag hoppas på gravid + en vanlig ofarlig blödning. det är inte så ovanligt tror jag faktiskt!

Bling: min man gjorde kromosomprov.

grattis lilla Vida på 1 månadsdagen! och grattis till mamma o pappa också! hur är magen?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7