• Krusbär

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Idun: Hu, så läskigt med blödning! Håller tummarna stenhårt för dig. Hur känner du dig psykiskt?

Finessan: Åh, så gulligt att hon redan vill stå! Svårt att tvinga henne att ligga på mage när hon inte gillar det, men hon kanske vänjer sig?

DND: Ständigt dessa gravidmagar... Snart får det bli vår tur!

mw: Tack igen för pepp!

• Krusbär

Idun: Håller med Lilleskuttan om att du borde unna dig att ta det lugnt. Åtminstone idag, så kan du ju se hur det känns i morgon? Ibland kan det ju kännas skönt att jobba och tänka på annat. Men du är absolut värd att slippa jobba om det känns bäst! Förstår att det känns förvirrande, helst vill man ju att det ska vara svart eller vitt. Fast helst vitt...

• Krusbär

lillaD: Spännande med adoptionen. Vi har inte börjat fundera på det än.

Finessan: Vilken sötnos! Man blir SÅ sugen!

Idun och a80: Nej till blod!

Ego: Alla provsvar normala. Det kändes skönare än väntat! Gyn pratade lite om olika förebyggande behandlingar, att det inte finns vetenskapliga belägg men att de kan "stilla oron". Så han verkar inte helt främmande för att skriva ut nåt, men just nu är jag inte inne på medicinering.

Var hos akupunktören igår också. Hon var inte så nöjd med min sena äl och fortsatt ojämna tempkurva under lutealfasen. Hon vill att jag väntar två månader till med att bli gravid. Men sen ska det nog gå bra vägen... Vet inte hur jag känner inför det. En månad till var jag inställd på, men två...? Hm.

mw: Jag hade en lh/fsh-kvot på 0,56! Men det var tydligen normalt och mycket bättre än över 2 som jag hade sist. Jag verkar inte ens ha pco längre...! Fsh var 5=utmärkt!

• Krusbär

mw: Glömde skriva till dig! Bra att du kör kuren tror jag. Det är nog ingen fara med biverkningar i en enda kur.

• Krusbär

mw: Nej, LÅGT lh verkar inte vara något problem. Och jag fick ju äl punktligt 10 dagar efter att provet togs, så det måste ha hunnit gå upp tillräckligt för äl efter det. Och fsh tydde ju på bra äggreserver så då finns det kanske chans att bli en gammel-morsa...

• Krusbär

Kajolajo: Fy va trist men skönt med bra bemötande, det gör stor skillnad.

DND: Vad tycker din akupunktör om T?

• Krusbär

lillaD och DND: Akupunktören ville först att jag skulle vänta 3 cykler. Men när den här cykeln (nr 2) inte blev så bra enligt henne (sen äl+ojämn temp) sa hon nu 2 cykler till. Jag vågar nog inte försöka innan dess, om det blir mf kanske man måste börja om från början? Funderar på att kanske självmedicinera med albyl om jag blir gravid, men vill helst undvika mediciner i onödan. Men jag vet inte vad aku tycker om det.

• Krusbär

lillaD: Skönt att du snart är klar med avhandligen. Det verkar orättvist att du ska jobba så mycket. Doktoranderna på mitt jobb verkar inte alls slita lika hårt!

Bling: Blir så sugen att börja sy också! En jerseyklänning låter underbart men avancerat?! Hur mår mannen iom medicineringen?

Idun: Som Linan skriver så borde det väl bli lättare när du har passerat 12 veckor, eller ditt tidigare "rekord", sett figuren på vul osv?

Ego: Jag vill ju hellre vänta två månader och få en lyckad graviditet än bli gravid snart och få ännu ett mf... Så jag väntar nog. Akupunktören verker väldigt säker på sin sak - att det inte kommer vara några problem att få barn om jag bara väntar tills kroppen är tillräckligt stark. Och i nuläget är det allt jag har att gå efter. Tror inte att T, Fragmin eller prog. är lösningen för mig, om svag lutealfas är mitt problem. Därför skulle det kännas skönt att bli av med spottingsen först. Den här gången verkar det lite bättre - tror spottarna kommer idag och det är bara 3-4 dagar innan mensen. Bättre än 7 dagar iaf!

Kram till er andra!

• Krusbär

Bling: Det finns ju lite olika teorier om spottings men ingen verkar säkert veta vad det beror på eller om det är dåligt. Men det kan vara ett tecken på defekt eller svag lutealfas. I mitt fall ser jag det som ett dåligt tecken pga mina mf. Även då jag har varit gravid har jag fått spottings innan bim. Jag tror att det kan betyda att ägget inte får tillräckligt mycket näring, det dör nästan direkt och det blir mf. Min teori har bekräftats av akupunktören som menar att min tempkurva visar på svagheter i lutealfasen. Om teorin stämmer borde mina chanser att lyckas öka i en cykel utan spottings, om du förstår vad jag menar...?

Vet du om det finns något ställe som säljer fina tyger på nätet?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7