• Krusbär

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

DND: Det låter onekligen som om du har utsatts för en del påfrestningar (i form av barn) under semestern. Det kan vara väldigt jobbigt att hantera andras barnlycka, trots att man vill dem väl. Det har vi diskuterat förut i tråden. Men om du vill prata med någon är nog semestrarna över för de flesta snart.

LillaD: Tackar som frågar! Det gick bra hos akupunktören (se även inlägg 1238). Hon kunde se, bla på min tempkurva, att lutealfasen inte är stabil vilket jag ju själv har anat. Men att det kan gå att fixa och då trodde hon att det inte skulle vara några problem! Hur är det själv?

• Krusbär

mamarazzi: Jag har inte varit sjukskriven förutom under själva missfallen. Men jag har inte heller (ännu) kämpat lika länge och hårt som många av er andra här. Däremot har jag periodvis gjort ett uselt jobb, suttit på FL och Google på arbetstid...

• Krusbär

MW: Kul att höra från dig också! Och spännande med provsvaren. Hoppas att du kan ta de andra proverna snart. Till mig sa läkaren att kromosomprovet tog 3-4 veckor, men det kanske kan gå snabbare.

Jag ska ringa gyn i mitten av augusti då han är tillbaka från semestern. Då borde våra provsvar ha kommit.

Ja, det är spännande med akupunkturen men var beredd på att det kan ta tid om du går in för det. Min behandling tar 3 månader och under den tiden ska jag inte bli gravid. I mitt fall kändes det ok eftersom jag ändå behövde en paus, vi väntar på provsvar etc. Men är man ivrig kan det vara jobbigt att vänta.

Vet tyvärr ingen akupunktör i Linköping. Prova att fråga i akupunkturtråden, www.familjeliv.se/Forum-7-125/m33861642.html

• Krusbär

Finessan: Usch, jobbigt att lillan har ont. Men är det inte ganska vanligt i början, innan magen vänjer sig vid mjölken (eller föda öht)? Isåfall kanske det blir bättre snart.

Och coolt att det funkade med brevet. Du måste ha lyckats att nå människan och inte bara handläggaren...

lillaD: Uppehåll nu, väntar på provsvar + aku-behandling. Men jag har redan börjat fantisera och kalkylera om att nästa år vid den här tiden SKULLE vi kunna ha en bebis... Att man aldrig kan ta en sak i taget. Hur gör ni?

• Krusbär

PL: Jag har semester den här veckan, börjar jobba på måndag. Men eftersom jag sitter här och häckar skulle man ju kunna tro att jag jobbar...

• Krusbär

lillaD: Håller tummarna för att pergon gör susen!

• Krusbär

Grattis Sandra!

Och så skönt Cia, att pyret vände sig själv!

DND: Det låter ju lite tokigt att KBT-mannen inte ville behandla dig om det är innan och under en ev. graviditet som du behöver stöd och styrka. Kan du inte prova med nån annan?

mamarazzi: Det är ju olika hur man reagerar på saker. Ingen väljer ju att må dåligt! Det måste vara jättestressigt med jobbsituationen för dig.

Nä, planera för mycket kanske inte är så bra men fantisera kan man väl få göra liiiite ibland...? Det inger lite hopp.

• Krusbär

DND: Nu såg jag motivationen till varför han inte ville behandla dig.

Hur gick det för MW idag?

Hur mår lillaD?

• Krusbär

LillaD: Bara bra här, sista skälvande semesterdagarna och jag är ensam hemma... Men jag ska nog ta mig ut och sola lite om det inte är för varmt. Vill helst inte bada så mycket eftersom jag har mens.

Försöker också dra ner på kaffet men visst blir man extra sugen då... Förbjuden frukt, var ordet!

• Krusbär

MW: Skönt att du fick en förklaring och att du får behandling så att allt rättar till sig. Vad sa gyn mer om provsvaren? Varför vill han behandla om proven var normala?

Fick en rejäl soldos idag! Var tvungen att bada pga värmen och hoppas att det inte ställer till nåt. Tänker både på infektioner och på att man enligt TCM ska hålla livmodern varm. (Ska ju bla inte äta eller dricka kalla saker av den anledningen.)

Nu bär det av mot grill + rödtjut (en fördel med att inte ha bebis i magen...)

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7