himmelsflickan skrev 2008-06-10 21:23:40 följande:
Man kan ju tänka sig att det är pga av sånna som du som gör att barnen får en extra sak att hävda sig emot. Sånna som du som lär ut att homosexualitet är "fel" och onormalt. Om du lär dina generationer vidare att homosexuella par är lika bra och normalt som att vara hetero elr singelförälder, så kommer ingen heller ifrågasätta det adopterade barnet.
Jag vore tacksam om du slutade anklaga mig för att lära ut att homosexualitet är fel, för det har jag aldrig sagt att jag tycker.
Jag kommer absolut att lära mina kommande generationer att familjer kan se ut på olka sätt, och att ingen sort är bättre eller sämre än den andra. Men jag tror du har lite väl höga tankar om min förmåga att ändra världen om du tror att i och med att jag gör det kommer "ingen att ifrågasätta det adopterade barnet heller".
Det är en sak hur man VILL att samhälelt ska se ut och en annan sak hur samhället FAKTISKT ser ut idag. Att blunda för det är bara naivt. Att dessutom ta lätt på detta och inte ens fundera över vilka konsekvenser detta har för barn som placeras i olika typer av familjer är nonchalant mot barnet anser jag.
Jag tycker det är fel att stjäla. Jag kommer att lära mina barn att det är fel att stjäla. Samtidigt vet jag ju tyvärr att stöld trots deet förekommer. Därför lämnar jag inte nycklarna i bilen när jag går och handlar utan jag låser bilen och tar med mina värdesaker.