• Hemliga 72an

Vi som är FÖR homo adoption!

Jag tycker att homopar ska ha lika mycket rätt att adoptera som heteropar!
    Dom är medvetna om sitt val och i vissa fall mer noggranna om barnens omgivning än hetero är!
    Vill höra varför ni är för.

Sådana som är mot kan klicka ut med en gång!

• Svar på tråden Vi som är FÖR homo adoption!
  • snöstjärna71
    mammajoanna skrev 2008-06-05 21:07:37 följande:
    är för homoadoption. Kärlek som kärlek. Det viktigaste är att barnet får kärlek vilket dom kan få lika bra som hos ett homopar. Däremot kan det bli tufft för dom i skolan med mobbing och sånt, men jag hoppas att det inte är ett så stort problem som jag bafarar.
    Förstår inte riktigt hur du tänker där. Du befarar att mobbning kan bli ett stort problem men ändå tycker du att homosexuella ska få adoptera. Är det inte bättre för barnet att komma till ett heteropar då om du tror att riskerna för mobbning är mindre där? Du tycker att kärlek är det viktigaste för barnet och det får ju barnet hos heteroparet också, men utan risken för mobbning?
  • mammajoanna

det är inte alls säkert att ett barn till ett homopar blir mobbat, det finns ev en risk för det. Men det finns det för barn till heteropar också. Kärlek är det viktigaste öfr barnet och jag vet att de kan få det hos heteropar också, det säger jag ju inget om.Men de kan det precis lika bra hos homopar. Mina grannar är två lesbiska kvinnor med en son i 10-årsåldern, han har inga problem med det. Och varför ska samhället följa mobbare??? Är det inte bättre att försöka ändra samhälletr så att mobbin inte blir ett problem för någon. Är det inte viktigare att två män eller två kvinnor som är utomordentliga föräldrar får ett barn att älska och ta hand om än att de inte får det för TÄNK OM barnen blir mobbade.

• sunmaid78

Självklart.
    I dagens sverige tycker man ju att ingen borde bry sig om sånt längre..alltså att ingen borde tycka det skulle vara fel.
    Att komma med löjliga påståenden om att barnet riskerar att bli mobbat håller jag inte med om alls!!!
    Min generation och yngre tycker nog inte att det är nån speciellt big of a deal om man är hetero, straight, bi ..el what ever..
    Tycker inte det rör nån vem den o den personen vill ha i sängkammaren/leva med.
    Det blir ju efterlängtade älskade barn.
    Tragiskt blir det ju ist när barn föds till familjer där de far illa..

• mammajoanna
    sunmaid78 skrev 2008-06-05 21:52:42 följande:
    Självklart. I dagens sverige tycker man ju att ingen borde bry sig om sånt längre..alltså att ingen borde tycka det skulle vara fel.Att komma med löjliga påståenden om att barnet riskerar att bli mobbat håller jag inte med om alls!!!Min generation och yngre tycker nog inte att det är nån speciellt big of a deal om man är hetero, straight, bi ..el what ever..Tycker inte det rör nån vem den o den personen vill ha i sängkammaren/leva med.Det blir ju efterlängtade älskade barn.Tragiskt blir det ju ist när barn föds till familjer där de far illa..
    håller helt med dig.
  • gormisen

Helt för. Barn har rätt till föräldrar som älskar dem. Föräldrarnas kön har INGET med det att göra.

• snöstjärna71
    mammajoanna skrev 2008-06-05 21:50:57 följande:
    det är inte alls säkert att ett barn till ett homopar blir mobbat, det finns ev en risk för det. Men det finns det för barn till heteropar också. Kärlek är det viktigaste öfr barnet och jag vet att de kan få det hos heteropar också, det säger jag ju inget om.Men de kan det precis lika bra hos homopar. Mina grannar är två lesbiska kvinnor med en son i 10-årsåldern, han har inga problem med det. Och varför ska samhället följa mobbare??? Är det inte bättre att försöka ändra samhälletr så att mobbin inte blir ett problem för någon. Är det inte viktigare att två män eller två kvinnor som är utomordentliga föräldrar får ett barn att älska och ta hand om än att de inte får det för TÄNK OM barnen blir mobbade.
    JAG tror inte att risken för att bli mobbad på grund av att föräldrarna är homosexuella är särskilt stor. Jag tyckte bara det var ett konstigt resonemang. Det var DU som skrev att du trodde de skulle bli mobbade och jag tyckte det var lite konstigt att ta hit ett barn från andra sidan jordklotet och sätta det i en familj som det riskerade att bli mobbat för.
  • mammajoanna
    snöstjärna71 skrev 2008-06-05 22:07:58 följande:
    JAG tror inte att risken för att bli mobbad på grund av att föräldrarna är homosexuella är särskilt stor. Jag tyckte bara det var ett konstigt resonemang. Det var DU som skrev att du trodde de skulle bli mobbade och jag tyckte det var lite konstigt att ta hit ett barn från andra sidan jordklotet och sätta det i en familj som det riskerade att bli mobbat för.
    jag skrev bara att det fanns en RISK med det gör det för alla barn. och även om jag hade trott att de skulle bli mobbade så hade jag ändå tyckt att de skulle få adoptera. man ska inte låta såna som mobbare styra samhället.
  • snöstjärna71
    mammajoanna skrev 2008-06-06 09:51:25 följande:
    jag skrev bara att det fanns en RISK med det gör det för alla barn. och även om jag hade trott att de skulle bli mobbade så hade jag ändå tyckt att de skulle få adoptera. man ska inte låta såna som mobbare styra samhället.
    Fast det där sista tycker jag i alla fall är knäppt. Nu tror du inte att de skulle bli mobbade, men om du trodde det skulle du ÄNDÅ tyckt att homosexuella skulle få adoptera för att man inte ska låta mobbare styra samhället. Klart man inte ska låta mobbare styra samhället, men är den principen viktigare för dig än att adoptivbarn har det bra? Jag menar, de som adopteras har redan varit med om mycket, separationer, ryckas upp från sina rötter osv. Då vill man väl att de ska få de bästa förutsättningar när de kommer hit. Då kan det väl inte vara rätt att placera dem hos en familj där de löper ökad risk för mobbning. Det vore ju elakt mot barnen.
  • Leoella

Jag är för att homosexuella ska få prövas som adoptivföräldrar. Och jag förstår inte direkt att dessa diskussioner fortsätter att återkomma på forum efter forum... för det ÄR redan lagstiftat att homosexuella har samma rättigheter till detta som andra.

Svar på tråden Vi som är FÖR homo adoption!