• Svar på tråden Bästa mammorna i Vrena!
  • maria8109

Blähä, vilket vidrigt väder. Vi har suttit inne hela dagen, var ute en väldigt kort stund på fm, men det blåste så jävligt att Linus frågade om vi inte kunde gå in! Är det nån som är uppdaterad på vädret och vet om den här skiten ska fortsätta? Hörde om ev regn senare i veckan... Ja, tack säger jag bara. Gräsmattan är så vass och stickig att det går bara inte att gå barfota. Lite regn behövs..

Hurra och grattis till mig (och min underbare make) som firar 5 årig förlovningsdag i morgon! Fan, 5 år. Låter ju skitlite. Vänta lite!! Slingrade precis av mig ringen för att dubbelkolla. Jovisst 5 år! Hm, ett extra grattis till Daniel då, som orkat stå ut med mig såååå länge!

• elegi
    maria8109 skrev 2008-06-10 19:32:05 följande:
    Blähä, vilket vidrigt väder. Vi har suttit inne hela dagen, var ute en väldigt kort stund på fm, men det blåste så jävligt att Linus frågade om vi inte kunde gå in! Är det nån som är uppdaterad på vädret och vet om den här skiten ska fortsätta? Hörde om ev regn senare i veckan... Ja, tack säger jag bara. Gräsmattan är så vass och stickig att det går bara inte att gå barfota. Lite regn behövs..Hurra och grattis till mig (och min underbare make) som firar 5 årig förlovningsdag i morgon! Fan, 5 år. Låter ju skitlite. Vänta lite!! Slingrade precis av mig ringen för att dubbelkolla. Jovisst 5 år! Hm, ett extra grattis till Daniel då, som orkat stå ut med mig såååå länge!
    Åh grattis vi firade att vi varit ihop 9 år april men 9 årig förlovningsdag har vi 5 november, jag tycker oxå att det kunde bli lite regn bara det inte blir regn i flera veckor, men några dagar gör inget, fast på fredag när det är skolavslutning då vill vi ha sol, sol, sol
    Alexandra 7½ år (astma & laktos, fisk), Sebastian 5år (astma,laktos,soja)
  • missFebe

Hej på er!
    Grattis Maria! Ja du ibl e man tvungen att kika lite i ringen för att minnas. Både ja & Andreas glömde bort vår förlovningsdag i jan då fira vi 7år.
    Hihi ja bara måste berätta va ja ska göra imorn. Ja ska åka till Norrköping & hämta min blivande vigselring & ja e såååå nyfiken. Känner mig som en liten fjantig nykär tonåring. Men de e väl bara bra de. Ha en skön vecka, e de sista öf på tors? Kanske kan lyckas komma då.

• elegi
    missFebe skrev 2008-06-10 20:10:03 följande:
    Hej på er!Grattis Maria! Ja du ibl e man tvungen att kika lite i ringen för att minnas. Både ja & Andreas glömde bort vår förlovningsdag i jan då fira vi 7år. Hihi ja bara måste berätta va ja ska göra imorn. Ja ska åka till Norrköping & hämta min blivande vigselring & ja e såååå nyfiken. Känner mig som en liten fjantig nykär tonåring. Men de e väl bara bra de. Ha en skön vecka, e de sista öf på tors? Kanske kan lyckas komma då.
    Å spännande, japp det är sista på torsdag, men ajg funderar på tt ha fika hemma hos mig på måndag och torsdag nästa vecka
    Alexandra 7½ år (astma & laktos, fisk), Sebastian 5år (astma,laktos,soja)
  • maria8109

Va roligt Jenny! När är den stora dagen?

Clara, det är snart dags för dig att boa in dig på sjukhuset va? Uppdatera oss OFTA, vet inte om du märkt det, men vi är ju lite nyfikna av oss här ute...

• AlexEmmi

gokväll mammorna
    ja trist väder..men när man jobbar gör det inget
    tyvärr brukar det ju vara kallt och tråkigt kring midsommar...då vill ju vi ha sol så vi kan dansa runt stången Någon som ska till folkan då??
    i lördags körde min lilla älskling alexander omkull på cykeln när vi skulle cykla hem hela familjen från farneby. det var nog det läskigaste jag varit med om sen barnen kom!! en stor sten låg på grusvägen som gjorde att han for rakt ner i backen med ansiktet först..har aldrig kastat mig av cykeln så fort! inte sprungit heller tror jag för det var blod i hela ansiktet på honom när jag tog upp honom..inte lätt att hålla tillbaka tårarna för en annan heller. men det läker riktigt bra och det blev som tur var inte några allvarligare skador. när vi skulle hämta cyklarna dagen efter ville han cykla hem, men det ville inte jag...min lilla tuffing!!

nåt positivt med detta väder är ju faktiskt att man kan få undan lite i svinstian här inne!!

HEJA SVERIGE IKVÄLL!!

• AlexEmmi

hur ser ringen ut jenny? klänningen? tell us everything

• missFebe

Åh stackars Alexander, skönt att han inte blev rädd iaf. De heter ju att man ska upp i sadeln igen. Ja du, känslan när barnen gör sig riktigt illa den e hemskt. Kommer aldrig glömma när F ramla i trappuppgången & när ambulansen kom så stod ja & storböla ute på gårn (me alla nyfikna utkikandes i fönstren). Eller när hon ramla & slog upp hakan så de pumpade ut blod. Usch tur man inte varit med om nåt allvarligare, skulle nog ärligt talat kunna dö då...

Ja den stora dagen e den 23/8. Ja hur ska man beskriva klänningen. Den e tvådelad men ser ut som en klänning. Axelbandslös med silverbrodyr av blommor, kjolen är klockad & har ett organzasläp på me likadana blommor på som toppen (avtagbart släp). Ringen är likadan som våra förlovningsringar randiga (blästrade snett) & denna kommer ha rubiner i sig. Va skitsvårt att hitta nåt som passade. Ja de säger kanske inte mycke men så ser de ut iaf. (Andreas e sååååå snygg i sina kläder, ska lyckas att hålla fingarna i styr en heeel dag, hehe). Ska lyckas få ihop Fs klänning nu under sommaren oxå & hitta kostym till ett bra pris till B. Nån som vet nåt ställe?!

• maria8109

Åh, Jenny. Klänningen låter ju som en dröm! Underbar! Glöm för guds skull inte att lägga ut bilder. Blir det i Vrena kyrka? Den håller dom ju på att snygga upp, kommer nog att bli riktigt fin! Och så gifter ni er på Antons födelsedag, mycket bra val av dag .

• AlexEmmi

å jag känner nästan pirret själv jenny!! önskar er en sagolik dag!!

Svar på tråden Bästa mammorna i Vrena!