Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Vi som knipit färdigt del 2

ThePig: BeSafe Izi Kid... bäst i test i massa tidningar å tester. Enda stolen som klarar en krock i 64km/h... 

Tezz79: Vi firade genom att gifta oss på 10årsdagen..

Eldflugan: När man har barn e det nog bra att ge på bestämda tider.. vi ger alltid lunch och kvällsmat. lunch kring 12-13 beroende på när hon e hungrig, och kvällsmat 18-19. Första gången gav jag bröstmjölk innan men sen körde jag på med smakis, och gav ersättning efteråt.Testa majs/potatis, det verkar va bäst här iaf.

Puma86: Kul med ny lägenhet. Lycka till med flytten. Skönt att komma närmre stan, även om Kungsbacka e fint.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Eldflugan: tar jag fel eller e inte Oliver född 3 januari? då blir det ju 19 veckor... eller räknar du övertidsveckor också?

• froggyL

Tezz: Vill ni ha ett stort bröllop? Annars kan ni ju göra som vi gjorde.... stack iväg utan folks vetskap och gifte oss utan släkt och vänner. Aldrig ångrat en sekund. Känns skönt att va gifta, äntligen. Vi bestämde oss ihop. Har pratat om det flera gånger. Så nu när Linnea var på väg så var det bara att slå till. Hon låg i magen då... var i somras...

• froggyL

Eldflugan: hi hi, du har rätt. Det var jag som tänkte fel. Jag räknade 4 mån x 4 veckor +3 veckor till.
    Ja, jag känner så också, att man vill ha kvar vagnen om de vill somna... men det kanske går bra att sitta upp och sova i sulkyn..puma86?

Roots: Försök att inte hänga upp dig för mycket på klockan. Bara någorlunda, så man vet när de åt senast osv. Osborn säger väl till när han e hungrig, eller? Lunch vid 9 e lite tidigt kanske, men målet efter där kan väl va lunch..? Och visst kan han va i 19 veckorsfasen. man kan räkna med +/- 2 veckor.

Puma86: ja, det gör riktigt ont när de tuggar på en. Tror Linnea får tänder när som helst också. Ser vitare ut för var dag och vasst e det...!

Idag tog jag årets första bad. lite sent för min del, men med en bebis hemma e det väl inte så konstigt. Hon var med under en paraply. Mormor å morfar var där också så jag kunde få bada... 14,5 grader bara...men så länge det e varmt i vattnet så...då går det mesta. Har dock bara provat 8 grader. Nu har jag fått en massa färg också

• froggyL

Eldflugan: glömde ju svara på frågan om det var trist att inte bli firad å få presenter. Nej, absolut inte. Det kändes ganska skönt faktiskt. Eller jo, presenter e ju alltid kul, men vi fick lite smått ändå av en del i efterhand. Av våra föräldrar tex. SHIT nu när jag tänker på det så är det snart 1 ÅR sen vi gifte oss... 12 juli. Känns ju nästan som igår

• froggyL

Yosa: 2 eller 3 gånger per dag sover Linnea. På natten sover hon ca 10 timmar. När hon sover sover hon allt mellan 20 minuter till rekordtiden 2 timmar! Vanligast e ca 45 minuter. Hon har inte så stort sömnbehov. Bara pigg å glad hela tiden. När hon e trött gnuggar hon sig i ögonen. Eller så hör jag det på jollret. Riktigt trött, då e hon röd kring ögonen.

Vad skönt det är när man nu förstår vad sina bebisar vill. Att de e hungriga, att det e innehåll i blöjan osv. Linnea visar allt så tydligt. Är era sådana också?

Eldflugan: Linnea bajsar ofta en liten stund efter hon ätit. Men nu kan det bli efter flera mål, eftersom hon varit lite hårdare i magen. En klick då och då. Det syns och hörs tydligt när hon bajsar, oftast iaf. Hon stånkar och tar i

• froggyL

Idag har Linnea gjort nya framsteg. Först tog hon i vänsterfoten som hon inte gjort förut, bara höger. Det var lite mer aktivitet i det benet nu. Och sen på skötbordet stoppade hon högerfoten i munnen. 2ggr. Mumsigt  Igår premiäråt hon välling...

• froggyL

Xeni: ha ha, jadu, jag säger som Lurvan; vänta bara tills du ger honom gröt och annat

• froggyL

Bra Roots! Jag puffar för första helgen, för andra helgen firar vi 1-årig bröllopsdag.

• froggyL

Idag har vi blivit erbjudna att flytta! Oj, vi som nyss flyttade hit. Men vi skulle få 3 rum mer, till samma pris som vi köpte detta för... 3:orna e så attraktiva här nämligen, av alla köpstarka pensionärer som säljer sina villor och vill bo i radhus. Nackdelen e att vi förlorar vårt guldläge vi har här. Solläge på framsidan och skugga under altanen och kvällsol på altanen och fina tomten också, som vi fixar i för fullt. Här var igenväxt förut. Jag som börjar stormtrivas här, fast å andra sidan BEHÖVER vi större. Just nu har vi hyllor som avgränsar i vardagsrummet, till ett datorrum. Och LInneas rum kan man ju ha 2 barn i, men det e varken särskilt lätt att få till det, och hur kul e det att ha delat rum, jo, när man e liten kanske, men inte sen.... Sen får vi längre till garaget och närmre Boråsvägen, men fler rum väger tungt. Vi har inte tittat på den än, men vi kommer att göra det snart... Oj oj oj, det här tål att tänkas på.

På tal om hår. Jag har märkt att jag inte tappar så mycket längre. Bara lite smått, mer än vanligt. Men så har jag ju slutat amma helt också. Men det var värst de sista 2-3 veckorna när jag höll på att sluta amma. Då dröste det ner från huvudet...

Städning? Ja, usch ja. Jag varken orkar eller hinner. Och inte min man heller. Det ser inte jättekul ut hemma, men så fort vi får hem någon så panikstädas här Alltid säker som ligger på fel ställe m.m på vardagarna.. men så har vi ju sån platsbrist här så ytterligare ett skäl att flytta. Vill bo kvar! fast ha fler rum! Jobbig sits! Inreda vinden, jo visst, men då kostar det ju svinmycket, och då e det bättre att flytta...

Lurvan: Svårt. Jag hade nog inte klarat av att lämna Linnea så länge. Även om jag vet att min mamma hade fixat det, men jag hade nog dött av längtan och varit helt borta av oro

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2