Idag har vi blivit erbjudna att flytta! Oj, vi som nyss flyttade hit. Men vi skulle få 3 rum mer, till samma pris som vi köpte detta för... 3:orna e så attraktiva här nämligen, av alla köpstarka pensionärer som säljer sina villor och vill bo i radhus. Nackdelen e att vi förlorar vårt guldläge vi har här. Solläge på framsidan och skugga under altanen och kvällsol på altanen och fina tomten också, som vi fixar i för fullt. Här var igenväxt förut. Jag som börjar stormtrivas här, fast å andra sidan BEHÖVER vi större. Just nu har vi hyllor som avgränsar i vardagsrummet, till ett datorrum. Och LInneas rum kan man ju ha 2 barn i, men det e varken särskilt lätt att få till det, och hur kul e det att ha delat rum, jo, när man e liten kanske, men inte sen.... Sen får vi längre till garaget och närmre Boråsvägen, men fler rum väger tungt. Vi har inte tittat på den än, men vi kommer att göra det snart... Oj oj oj, det här tål att tänkas på.
På tal om hår. Jag har märkt att jag inte tappar så mycket längre. Bara lite smått, mer än vanligt. Men så har jag ju slutat amma helt också. Men det var värst de sista 2-3 veckorna när jag höll på att sluta amma. Då dröste det ner från huvudet...
Städning? Ja, usch ja. Jag varken orkar eller hinner. Och inte min man heller. Det ser inte jättekul ut hemma, men så fort vi får hem någon så panikstädas här Alltid säker som ligger på fel ställe m.m på vardagarna.. men så har vi ju sån platsbrist här så ytterligare ett skäl att flytta. Vill bo kvar! fast ha fler rum! Jobbig sits! Inreda vinden, jo visst, men då kostar det ju svinmycket, och då e det bättre att flytta...
Lurvan: Svårt. Jag hade nog inte klarat av att lämna Linnea så länge. Även om jag vet att min mamma hade fixat det, men jag hade nog dött av längtan och varit helt borta av oro