Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Vi som knipit färdigt del 2

Mysens dagbok: jag glömde visst svara på en fråga. Om man ska börja så ska man nog inte ta både puré och gröt samma dag. Jag tog endast puré, i 3 dagar, 4:e dagen testade jag gröt också. Purén försöker jag ge kring 13 tiden och gröten blir kvällsmat vid 18-19 tiden.

Roots: jobba. usch och fy. Nej, jag tror jag satsar på hösten 09.

Ni som ammar och känner er bundna, jag förstår och kommer ihåg känslan av bundenhet, men åh så skönt att hela tiden ha med sig maten! Det är sånt meck med att flaskan och hela tiden ha tillgång till micro. Jo, man kan ju ta termos, men det blir ju ännu mer att bära med sig då...

Vad snabbt det tog med att sluta amma. Eller ja, mjölken kommer ju att finnas där ett tag till, men då när jag hade ett superspänt bröst och fick ut 125ml på det, sen så blev de ju aldrig spända på det sättet mer. Bara lite småspänt och knölar. Sen fick jag ut 60ml på båda brösten och nu bara 40 ml på båda brösten, i 2 dagar. Och nu gör de inte ont längre. De känns bara lite knöliga så därför pumpar jag för att få bort de.

Idag träffade jag min kollega, och hennes 6 veckors bebis. Pratade lite om jobbet också. Vi saknar det lite, men usch nej, vi vill inte tillbaks. Det e tydligen inte så kul stämning där just nu. Det är ju så skitdåligt betalt också för de risker som vi utsätter oss för. Men jag trivs med jobbet. Men tycker vår branch kan strejka också.... e ju vansinnigt dåligt betalt. Varenda (typ) trafiklärare dras ju med krämpor och whiplash.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

E Linnea lik mig, eller vad tycker ni? Iofs vet ni inte hur fadern ser ut, men han blir inte så glad om jag skulle lägga ut honom här... finns en liten bild på min presentationssida...bröllopskortet..
  • froggyL

Oj, glömde skriva, det är jag som e längst uppe till vänster... (o längst till höger)

• froggyL

Eftersom ni skriver det allihop, så får jag väl också berätta att jag mått illa, men tanken på graviditet slog mig aldrig, för vi har inte ens haft samlag. Jag har inte varit sugen men nu verkar lusten va på tillbakagång

Åhhh bowla, det som e så kul! Satt bara bredvid sist jag var i en bowlinghall... hade då stor mage och ont i ryggen... de kunde nästan ha använt mig som klot istället...

Nu har jag gått igenom alla mina tusentals bilder som jag tagit på Linnea. Och nu har jag ändå sorterat... kom upp i 213 bilder som jag vill ha framkallat... vart ska detta sluta...? hon e ju bara 4,5 månad.

• froggyL

Mysens dagbok: brösten ska kännas mjuka. Då har de lärt sig hur stor efterfrågan e, och tillverkar rätt mängd. Istället för för mycket, då du haft spända bröst.

Snacka om att Linnea älskade badet denna gång. Förut har hon uppskattat det, men gnällt när det blivit kallt efteråt när man tagit upp henne ur badet och torkat henne.
    Idag fullkomligt skvätte hon ner överallt. Mig, badrumsgolvet och väggarna hon hade jättekul efter jag tvättat henne, då jag satte henne upp så hon kunde plaska i vattnet med armarna. Och inte skrek hon efteråt heller. Bara glad och innan jag hunnit torka färdigt så däckade hon. Fick ta på pyjamasen i sömnen...

Hon pratar så underbart nu. Tvåstaviga joller. Spelade in en snutt på mobilen...får försöka lägga över det till datorn också... tänk vilken pratkvarn hon kommer bli sen när hon kan prata på riktigt. 

Idag var vi lite busiga. Fast bara liiite men det kändes ju att jag var rätt bra sydd... blev ett försiktigt första försök. Än har inte mensen kommit, som tur e bäst att inte va så busiga nästa gång...vill inte ha syskon än!

• froggyL

Impala59: du som skickat iväg... hur sjutton ska man veta att man får rätt format egentligen? Alltså... det gamla 10x15 kan man ju inte få. Eller jo, om man har kompaktkamera... men om jag har systemkamera då, och både och. Jag vill INTE ha beskurna bilder. Men det kan man ju inte välja någonstans. och de där erbjudanden om 100gratis bilder gäller ju bara 11x-kort. Men de passar ju inte i albumen. Då får jag ju köpa nåt album som passar också. Hur gjorde du? eller du kanske scrappar? och inte bryr dig om storlekarna? fick du beskurna bilder? eller du kanske har en kompaktkamera och inte upplever problemet....?

Nån annan som vet?

• froggyL

suck här skrev man et långt inlägg med en hand å sen blev det fel i postningen å det försvann. skriver ikväll istället när jag kommer hem... ska träffa bebis idag

• froggyL

Hej alla! Nu har jag kommit hem från bebisbesöket. Träffade en liten Hugo på 1,5 månad. Linnea tyckte det var jätteroligt. Jag med. Å jag fick jag träffa en gammal vän som jag inte träffat på länge.

Xeni: både postfoto och fujifilm har erbjudanden om gratis bilder, om man blir kund vill säga.

Jag e också utbildad inom media, fast inget jag vill jobba med... eller ja, inte mer än gymnasieutbildning...
    Jag jobbar ju som trafiklärare som sagt var. (skrivit innan) Troligtvis har jag mitt jobb kvar, men det beror lite på hur marknaden ser ut när jag kommer tillbaks. Men jag tror jag satsar på hösten 09 och på hösten e det många som sätter igång med sina körkort i samband med att skolorna börjar. Egentligen känns det lite halvbra jobb att gå tillbaks till, för jag tycker det är ganska mycket faror vi utsätter oss för, och nu blir man ju lite nojjig om nåt skulle hända. Men jag älskar mitt jobb och har svårt att tänka mig nåt annat att jobba med heller... men man får väl räkna med en whiplashskada eller två

Impala59: vikten ja. hm, har tänkt flera dagar i rad nu att jag ska väga mig, men jag har alltid lyckats glömma av det. Annars känns det bra...förutom lite extra mage då, men det får man väl räkna med. Nu ser jag väl snarare "normal" ut. Innan var jag bara smal.

TheLuckiest: Jag slutade amma för en vecka sen typ nu. Min man säger att de är större än de var innan graviditeten. De känns väl ungefär som de har gjort hela tiden senaste månaden när jag ammat och de varit mjuka.

Idag är jag KÄR! Kär i mitt barn. (fast det brukar jag ju va, men ännu mera idag) Hon e så otroligt underbar nu. Ni skulle höra henne. Hon pratar så extremt mycket, dadda och ejje, och prrrrrruuuuttttt med munnen och idag har hon dregglat ännu mera, så nu MÅSTE det va tänder på G. Än har hon inte blivit kinkig iaf. Hoppas jag slipper det. Å hon skrattar större delen av dagen och så hon kiknar när jag hoppar med henne i knät och "hystar" upp henne i luften. Hon e ju 1000ggr bättre än en orgasm   öh, ja det lät ju, men hon e ju så UNDERBAR! jag njuuuuuter

ha en bra kväll!

• froggyL

Devania: vad skönt! Alltid lika kul att få flyttat, men kanske inte själva flytten i sig...

Eldflugan: Vad härligt! Vi hoppas på det bästa!

• froggyL

TheLuckiest, ja det kan nog stämma. rätt hängigt utan bh... blä

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2