Vi som knipit färdigt del 2
Mysens dagbok: jag glömde visst svara på en fråga. Om man ska börja så ska man nog inte ta både puré och gröt samma dag. Jag tog endast puré, i 3 dagar, 4:e dagen testade jag gröt också. Purén försöker jag ge kring 13 tiden och gröten blir kvällsmat vid 18-19 tiden.
Roots: jobba. usch och fy. Nej, jag tror jag satsar på hösten 09.
Ni som ammar och känner er bundna, jag förstår och kommer ihåg känslan av bundenhet, men åh så skönt att hela tiden ha med sig maten! Det är sånt meck med att flaskan och hela tiden ha tillgång till micro. Jo, man kan ju ta termos, men det blir ju ännu mer att bära med sig då...
Vad snabbt det tog med att sluta amma. Eller ja, mjölken kommer ju att finnas där ett tag till, men då när jag hade ett superspänt bröst och fick ut 125ml på det, sen så blev de ju aldrig spända på det sättet mer. Bara lite småspänt och knölar. Sen fick jag ut 60ml på båda brösten och nu bara 40 ml på båda brösten, i 2 dagar. Och nu gör de inte ont längre. De känns bara lite knöliga så därför pumpar jag för att få bort de.
Idag träffade jag min kollega, och hennes 6 veckors bebis. Pratade lite om jobbet också. Vi saknar det lite, men usch nej, vi vill inte tillbaks. Det e tydligen inte så kul stämning där just nu. Det är ju så skitdåligt betalt också för de risker som vi utsätter oss för. Men jag trivs med jobbet. Men tycker vår branch kan strejka också.... e ju vansinnigt dåligt betalt. Varenda (typ) trafiklärare dras ju med krämpor och whiplash.