Oj vad ni har skrivit. Så kul!
Roots: Jag gav majs/potatis-puré i 4 dagar, sen 5:e dagen gav jag även gröt-smakis. Purén har jag tagit för vana att ge vid 13-tiden när hon e hungrig. Första gången gav jag henne lite ersättning först, och sen purén utblandad med bröstmjölk, och sen lite ersättning till, men sen körde jag bara på, med puré direkt, och sen ersättning resten. Gröten tar vi som kvällsmat vid 19-tiden. Då börjar hon bli trött och numera somnar hon kring 20 på kvällarna. Sååå lycklig mamma som får lite ensamtid, men den tiden bara springer iväg. Nu e klockan redan 22 och jag borde va på väg i säng, men lär inte komma isäng förrens 23.30 typ. ja ja... får ju sova till ca 6
Var på BVC idag och på föräldragrupp. Vi fick lite info om smakisar. Men som sagt var..vår bvc-tant...gaah och suck. kändes så onödigt att gå dit. Fick höra det jag kände instinktivt...att jag kan öka på maten, för hon vill ju ha, och då ska jag hoppa på tåget, eftersom jag ändå har slutat amma typ. Hon får ersättning utöver...
har gett gröt nu i 5 dagar, så imorgon tänkte jag börja med dubbel smakisportion. däremot håller jag mig på samma mängd på puréerna, fast lite andra smaker först. SEN ökar jag på mängden. de är nämligen inte lika populära som gröten.
the luckiest: det är bra. man ska inte BYTA ut mot vanlig mat. Smakisar är just smakisar, för att de ska vänja sig med konsistensen och få känna på att det finns andra smaker...
Eldflugan: usch vad hemskt. Du ska veta att vi alla här, är med er, i våra tankar. Stooor kram!
Linnea har alltid bajsat en gång per dag, eller flera. Men sen vi börjat med smakisar har bajset blivit mer "segt". Men hon har inte ont av det. Som tur e...
Xeni: jo, du har rätt, det skulle jag kunna, men det blir inte så. Ringer hellre bara till vårdcentralen och talar med nån, istället för henne. Inte för att jag får prata med henne, men jag vill inte ens ta upp det med henne.
Usch vad jag känner att jag gnäller på min man. Har inte riktigt berättat om honom rättvist här känner jag. Men beroende på vad jag e på för humör så...e det lätt att klaga på honom...speciellt här, inför er...där jag vädrar mina tankar. Han e jätteduktig på att natta Linnea, och det uppskattar jag sååå när jag e trött efter en heldag med henne. Funderar allvarligt på att skaffa öronproppar för hon tjuter så högt!
ThePig: Hur lyckas du säga till din man att tvättmaskinen inte startar av sig självt, utan att han säger åt dig att du gnäller (går runt och är sur). Antar att det kanske ligger en hel del i tonläget. Men vi har kommit till läget där allt vi säger låter tjurigt, även om vi inte är tjuriga. (alltså att vi tror att den andra är sur)
Puma86: ja, det är klart att han e mammig. Och han e ju van vid att det är du som tar hand om honom. Men han vänjer sig snart. men jag förstår att det skär i ditt hjärta när han gråter. Man vill bara springa dit och ta över... men pappan måste ju också få lära och de få sina rutiner... jättebra att du höll dig ett tag! och det är väl bra om de kan få en liten gossestund på kvällen ihop, så kan du slappa framför tv:n eller nåt
Oj vad långt det blev. men nu tror jag att jag fått med allt. Hoppas jag inte glömde nån/nåt.
Ja... då ska jag ta och göra mig klar för natten då... och lite annat. vill sova NU..men svärmor kommer hit imorgon vid 9 så nej... inte sängen än! natti natti från mig!