Vi som knipit färdigt del 2
Ööööh, det här kan väl ändå inte va sant... eller?
http://afrojacks.com/index.php?option=com_content&task=view&id=4209&Itemid=34
Ööööh, det här kan väl ändå inte va sant... eller?
http://afrojacks.com/index.php?option=com_content&task=view&id=4209&Itemid=34
Hi hi, den här var kul.
Gonatt
Har vi diskuterat vad vi jobbar med för nåt? Jag är iaf trafiklärare, men det skrev jag ju nyss när jag skrev om bilstolarna.
Jag tar ut 4 dagar i veckan. Det är snålt och det går knappt runt, men det är vi vana vid. Vi hade dubbelboende när jag bodde i Örebro och pluggade 1 år, och sen dubbelboende när min man pluggade 2 år i Stockholm. Sen jobbar jag bara halvtid i vanliga fall, så min föräldrapenning hamnar på 3600 i månaden efter skatt. Min man tjänar inte supermycket heller, men bra bättre på sitt nya jobb han tog efter utbildningen, än sitt gamla industrijobb.
Jag tänkte stanna hemma till aug 09. Lättare att få dagisplats då, när många börjar skolan istället, så det frigörs platser. Tycker det är lite tidigt att börja i jan 09. Vill inte lämna Linnea alls egentligen, men för hennes skull gör jag det. Det är skitsvårt med platser här, fast det har kommit upp baracker lite här och var nu, för att täcka behovet, men i värsta fall söker jag vårdnadsbidrag, blir ju bara 600kr mindre, eller ja, bara och bara, men man får ju jobba samtidigt... får se vart Linnea ska va då bara... eller om jag ska ta nåt annat jobb på helger... eller kvällar..
Va roligt muminlina! Visst smälter man. Det är ju helt underbart.
Xeni: Alla kommuner har inte infört det och kommer inte heller införa det. Kolla på din kommuns hemsida. Alingsås har röstat ja och det infördes nu 1 juli. Det innebär att man får 3000kr skattefritt, om man inte utnyttjar kommunalt dagis/dagmamma. Typ så har jag fattat det. Så en privat dagmamma kan man ju utnyttja då, eller om det måste va svart, det vet jag inte. Man får bidraget istället för att lämna bort sitt barn. Man får jobba samtidigt. Enda villkoret är ju att man inte utnyttjar dagis då. Jag funderar på att lämna Linnea till hennes mormor å morfar, och sen jobba halvtid som jag gjorde innan. Då får jag vanlig lön + 3000kr som jag kan välja att ge till Linneas mormor å morfar tex.
Ja fasen märker vi av. Tycker det hållt i sig ganska länge, mot de andra faserna.
Lurvan83: isofix e ju perfekt, om man har det på platsen där stolen ska stå. Vi har bara isofix i baksätena, tyvärr. Och jag vill ha henne fram, än så länge. Nästa stol sätter vi bak däremot. Har för mig att den stolen du valde ska va en av de bästa, men jag tyckte också det var dåligt med 18kg. Ang. alvedon har jag ingen aning. Har inte behövt ge det ännu.
Idag invigde vi grillen min man fick i födelsedagspresent. Grillspett, med kött och grillkorv och chorizo, samt paprika å champinjoner. Till det maxis egna potatissallad, mimosasallad samt gurka å körsbärstomater. Smarrigt smarrigt. Vi gjorde spett till ett helt kompani. Tur att Linneas mormor ringde när vi höll på att tända grillen, så vi fick sällskap. Morfar kom också. Tur för oss, eller ja... det blev ändå mat över ha ha.
Linnea e så söt. Idag ändrade hon ramsorna till nya "ord". Vet inte om jag skrivit det innan, men hon säger jämt ÄTA ÄTA nu, så fort vi tar fram mat. Så underbart sött. De blir så stora då också. Inte längre en bebis. När ska ni skaffa nr 2, om ni ska det (ni som va förstföderskor)
The Luckiest: hi hi, jo lite sugen e man ju allt. Fast det får allt vänta.. om det inte blir ändå. Glömde ju gå till apoteket idag när vi va i stan. Va lite busiga å skyddade oss inte. Får bli ett sånt där dagenefterpiller... vi tänkte också vänta tills Linnea är 1, 1,5år iaf, med verkstaden. Hur det nu ska gå med det
ThePig: Jag fyller 29 i år och mannen e också 29. Vi träffades på gymnasiet då vi gick media båda två
Jadu Puma86: det är svårt att undvika att de hinner vakna. Men de brukar somna om ganska fort ändå efteråt. Det är ju natten å de e trötta. Men om du behöver koka vattnet, så ha alltid färdigkokt i vattenkokare, och bara micra sen. Annars tror jag att man kan blanda kallt å ställa in i kylskåpet, å sen värma, men det får inte stå FÖR länge sådär. Minns inte hur länge. Det finns massor av trådar på FL om det. Vet när jag själv sökte en massa ínfo om det..
Måste gå! Skriver mer sen.
Roots: utan vagn i 4 dagar. jadå. har du bärsele? annars...tänk på att inte bära för enformigt så du får en inflammation...som mig...
Det låter som babyvakten som vi har. Fast vi testade vår... inga 800meter precis...Men den täcker upp det viktigaste här omkring. Närbutiken, garaget och grannarna (så vi kan sitta och roa oss på kvällarna)
Tezz79: ja...usch ja. Studielån. Fast de är inte jättehöga, men de finns. Betalar 1500 i kvartalet. Det e seeegt.
Puma86: ett tips är att skaffa en vällingdoserare...då behöver du bara hälla i rätt mängd pulver, utan att stå med matskedar och greja mitt i natten!
Vill också till BVC, men jag har inte inbokat nästa besök förrens den 22:e. Brukar ju gå runt 4:e annars, så denna gång blev det ett långt hopp. Det är alltid så spännade att se hur långa de är, och hur mycket de väger!
Den här gången ska jag fråga om en plupp som har växt på Linnea. Sitter precis mellan slidan och analöppningen. Verkar inte va en hemorojd, men det kanske det e. Har ingen koll på hur de ser ut. Hon verkar inte ha ont av den. Kanske att vi ska kolla upp det innan...
Jo..Linnea brukar förresten bajsa varje dag. Idag hade hon inte bajsat ordentligt på 4 dagar.... Bara nån ärta ibland, och nån apelsinklyfta då och då. Så vi körde in termometern i rumpan på henne och "rörde runt". Sen satte vi henne på toaletten (har köpt en toasits till henne och som hon bajsat och kissat "på" några gånger tidigare) och hon började trycka. Hon grät, fast inte lika högt som hon gjort innan då hon haft ont vid bajsning. Man märkte att hon nästan blev rädd, och tittade på mig undrande om det var OK att det gjorde ont. Stackars sötetjejen... Men jag berömde henne för att hon bajsade så fint på toaletten. Det kom en lååång korv! Och sen blev det ytterligare toabesök senare och då kom det ännu mera. Så skönt för henne att det släppte. Finns säkert mer där inne, men nu sover hon ju för natten.
Imorgon ska vi på utflykt med grannarna. Vi ska ta med de på hemlig resa. Vågar inte skriva vart om hon e här och snokar Men det ska bli skitkul. Bäst att ta med extra många blöjor och kläder... vet ju hur många blöjor och kläder som gick sist, då hon varit hård i magen och det släppte...fast då släppte det ju av sig självt...
Förhoppningsvis fick vi ut det mesta.