Ingen som gjort en igångsättning med FÖRSTA barnet pga. av rädsla?
Det kan ju va så att din attityd inte ses på samma sätt som du menar?
De som har vart med om igångsättningar har nog rätt säkert inte bara pratat m en bm som tagit ett enhälligt beslut utan att konsultera andra läkare också. De har säkert övervägt riskerna och ansett att det är det bästa alternativet, annars hade de ju inte utsatt mamma och barn för detta någonsin.
little squirrel skrev 2008-03-30 19:03:19 följande:
jag är i vecka 23 och går regelbundet hos kurator för min enorma rädsla inför förlossningen, har dock beslutat att det får bli vaginal spontanförlossning då det känns dom det mest naturliaga att kroppen själv får bestämma när den är redo.
jag är nästan mer rädd för igångsättning då jag hört att värkrna går i ett och att det blir mer forcerat. men det är bara vad jag hört, och man lyssnar ju gärna på det som är nagtivt
jag har en tjejkompis som fick planerad igångsättning 2005 på huddingeförlossningen.
hennes förlossning gick förövrigt till på ganska exakt samma sätt som min. fastän min började som spontanförlossning.
Dvs värkstimmulenade dropp, tog hål på hinnorna, utdragen förlossning, intensivt värkarbete mm.
Detta fick hon p.ga av förlossningrädsla och att hon förlorat ett barn tidigare.(dock inte under förlossning) Läkaren ansåg att ingångsättning var bättre för henne än kejsarsnitt så hon fick "vara med" under sin egen förlossning och detta skulle hjälpa henne att i framtiden våga skaffa fler barn. igångsättningen gjordes i vecka 39.