Ingen som gjort en igångsättning med FÖRSTA barnet pga. av rädsla?
Om det är kontrollen man är ute efter har jag iaf haft full kontroll vid de förlossningar som startat spontatan - något jag absolut inte hade då jag blev igångsatt....
Jaha? Men det är ju din upplevelse och din erfarenhet? Vad vet du om hur det känns för andra och hur deras situationer ser ut? Jag blir riktigt beklämd över hur dålig empati och liten förmåga du har att se utanför din egen världsbild. Som jag uppfattar dig är du en medicinsk besservisser utan att besitta någon medicinsk kompetens.
Om det är ett måste så ja.. Det kan vara bra.. Men jag har gjort igångsättning och det tog väldigt lång tid och blev väldigt intensiva värkar som gick mer eller mindre in i varandra.. Jag väntar nu mitt fjärde barn.. Känner mig jätte rädd för att föda.. Har blivit erbjuden just detta med planerad igångsättning för att man får just mer kontroll över förlossningen.. Men det är inget jag vill uppleva igen..
Jag tror fortfarande att läkarna vet bâttre än gemene man. Och jag har ocksa satts igang sa jag vet att det kanske inte passar alla, men jag är inte alla. Min erfarenhet är ovâsentlig fôr varje patient är olika.
Det FINNS en bra anledning till att de hellre sätter igang en del. Bara att acceptera det.
eftersom alla förlossningar är unika i sig så upplever ju alla det olika med igångsättning.
Men jag har blivit igångsatt tre av fyra förlossningar.
Två pga av psykosociala problem ...jag var rädd.
En pga blödningar.
En "normal"förlossning som var fruktansvärd.
Så visst kan man bli igångsatt pga rädsla .
Familytime, jag blir bara chockad att läsa det du skriver. Du kan ju uppenbarligen inte tänka utanför din egen värld... Tråkigt!