Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Tips till alla som vill bli gravida...

Surkatt: Har du kollat upp så att du inte har pco? Med tanke på att du inte har Äl varje månad?
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • MiAmore
    Surkatt: Om det är pco du har, så behöver du inte vara så rädd. *ler* Det är en av de vanligaste kvinno sjukdomarna i sverige, och hjälp finns att få!

Plantan: Pco innebär bla att man inte har Äl så ofta, och man har ofta väldigt långa o oregelbunda cykler, kraftig hårväxt i ansiktet. Att man får pos utslag på Äl test innebär inte alltid att man får Äl. De visar bara att du har en LG-stegring (eller vad det nu heter), men det är ingen garanti för att ägget släpper

Bebis09: Du är så välkommen så. *ler* Men det blir tyvärr många gånger att man missar en nykomling (inte medvetet och inte för att vara elak) när man är så inne i sina egna diskutioner och "bekymmer". *ler* Dessutom har frågan om hur många tabletter vi tar, ställts jag vet inte hur många gånger i tråden, så folk är väl lite trötta på att svara på den frågan. *skrattar* (inget illa menat)
  • MiAmore
    Surkatt skrev 2008-04-21 11:03:04 följande:
    [citat]Surkatt: Om det är pco du har, så behöver du inte vara så rädd. *ler* Det är en av de vanligaste kvinno sjukdomarna i sverige, och hjälp finns att få! Fast jag läste precis på nån sida att infertiliteten är ca 52% av kvinnorna som har PCO´s, och att även om den del klarar att bli gravida på egen hand så finns det de som inte blir det ens genom medecinsk behandling. Så sådär jättekul tyckte jag inte att det kändes. Läste att ett symptom på OCOS är sockersug (kolhydrater) ochjag kan typ inte leva utan kolhydrater... Skit oxå. Inte som att behövde mer saker att oroa sig för.
    Ok, det visste jag inte. Vet inte SÅ mycket om pco egentligen. Har bara hört att det inte är en farlig sjukdom, och att det finns hjälp att få
  • MiAmore

Har jag fortfarande ömma bröst på lörd och om tempen fortfarande är hög då, då kommer JAG att tänka till lite extra.. hihi (Bim på sönd o brösten brukar sluta ömma en 3-4 dagar innan mens och tempen brukar sjunka ner till normal temp 2-3 dagar innan mens)

• MiAmore
    MammaSusan81 skrev 2008-04-21 17:55:15 följande:
    Hej på  er!jag brukar få ömma bröst ngn dag efter äl som sedan försvinner för att återkomma innan mensen dyker upp. Men inte den här gången. Däremot fick jag ngra hugg i magen 7dgr efter äl som gjorde riktigt ont, hoppas det var en liten loppa som fastnade, sen drar/sticker/ilar det låångt ner i magen ungefär där håret där nere börjar.....(ursäkta den intima infon ...) Bim om 4-6dgr.......hoppas på ett mirakel
    Håller tummarna!
  • MiAmore
    Silverline skrev 2008-04-21 19:43:50 följande:
    Har ätit borago sedan 2 april. ÄL-testet visade positivt idag. Har sån otrolig intensiv ägglossningssmärta. Har inte kännt av den så mycket tidigare. Ngn annan som märkt av liknande när ni äter borago? Kan det bero på tabl?
    Jag brukar ha väldigt ont vid äggstocken som (jag antar) släpper ägget, men denna månad med glandin upplevde jag faktiskt det som att jag hade MER ont än vanligt sas. Framför allt så reagerade jag på att jag hade ont inte bara i äggstocken som jag brukar ha, utan även i livmodern. Jag började få ont i livmodern redan dagen innan Äl tom.
  • MiAmore
    Bebis09 skrev 2008-04-24 13:14:46 följande:
    mirreva tråkigt 4:e dagen med glandin.... igår märkte jag att jag fick akuta magsmärtor, gick på toa och det var inte bra, mådde lite illa på bussen och sen mådde jag fint efter en stund, kan det ha varit för glandinet? idag mår jag bra inatt har jag mått bra, inga andra symptomer typ... en finne har jag fått, skulle man inte bli bättre av glandinet? Haha!
    Oj då.. Det lät inte alls roligt.. KAN ju vara din kropp som reagerar på glandinet, men kan ju även bero på något annat.. Hoppas du inte råkar ut för det igen iaf
  • MiAmore
    Lillymarleen skrev 2008-04-25 16:35:21 följande:
    Oj då är du otroligt nära BIM. *håller tummarna*Känner du av något? Alltså något symtom eller så?
    Brösten ömmar fortfarande, har fortfarande "mensvärk" lite då o då (mest på "halv sena" kvällarna o morgnarna), och hela dagen idag har jag haft sjukt mycket flytningar, samt att jag känt mig yr lite till och från. Det har bara slagit på utan förvarning, sitter i kanske 2 min, sedan försvinner det. Så har det hållit på fram o tillbaka nästan hela dagen idag.

Annars.. Har haft väldigt konstiga och livliga drömmar flera nätter på raken nu, det små ömmar och dunkar i slidan i jämna mellan rum samt vid äggstockarna och livmodern.
    Typ. *ler*
  • MiAmore

Testade ett svagt svagt men klart synbart  idag, för bara ett par timmar sedan... Kan inte fatta det.. Men, det är som sagt svagt, så jag flyttar inte ner mig till "gravida" förens på sönd då jag ska testa mig med ett Cb digital. Men.. Herre gud!!!! Jag tror jag är gravid!!

• MiAmore
    Lillymarleen skrev 2008-04-25 18:20:05 följande:
    YES, underbart. Wow, grattis MiAmore. Det kändes ju som att du var gravid enbart efter att ha läst alla dina symtom. Gud vad kul!!!!Flytta dig gärna till gravidlistan nu
    Mjaaa... väntar tills på sönd.. hihi
  • MiAmore
    Lillymarleen skrev 2008-04-25 18:47:47 följande:
    Okej, vad roligt. Men man vet ju att ett plus är ett plus
    Jo jag vet.. Men iom att det är så svagt så vill jag vänta med att flytta ner mig på någon gravid lista tills jag fått ett starkare plus *ler*
  • MiAmore

Massa plus nu! hihi Stort Grattis till alla som plussat!

♥GRAVID!!! Bebis i magen v.3+6♥
  • MiAmore

Go maren tjejer! hihi.... testade med ett digital i morse.. Nu finns det VERKLIGEN inga tvivel! Jag är gravid!!!!!! hihi

♥GRAVID!!! Bebis i magen v.5♥
  • MiAmore
    Åttan skrev 2008-04-27 10:16:18 följande:
    Tror du på det nu då.. ? Hit har jag oxå hittat nu hihi.. ska börja knapra jag med som du kanske ser..
    Tro på det har jag gjort sedan i fredags, men jag har inte riktigt FATTAT det, ännu.. *skrattar* Tar nog ett tag.. *ler*
  • MiAmore

Hoppas dem kommer göra susen för dig med, föresten

• MiAmore
    sarungen skrev 2008-04-27 11:29:38 följande:
    hej allihopa!hur många är det som har plussat i denna tråden med hjälp av borago?grattis alla!
    Jag har tappat räkningen för tillfället... hehe
  • MiAmore
    sarungen skrev 2008-04-27 11:42:34 följande:
    ja nu är du ju gravid så då är det ingen idé för dig att hålla koll på statistiken längre. när har du BF?
    hehe, nej inte precis Får se hur länge jag stannar kvar i tråden....
    Bf är runt den 3-4 jan
  • MiAmore
    sarungen skrev 2008-04-27 12:05:25 följande:
    okej.jag är så glad för din skull! jag har sett dig överallt i trådar där det är tips på hur man kan bli gravid, och vet att du har kämpat så länge så det känns så skönt att du (ni) äntligen har lyckats nu!
    Tusen tack! *ler*

Jag lämnar denna tråden nu då jag känner att jag inte har så mycket mer att tillföra här. Men STORT LYCKA TILL allihopa! Vi ses säkert i andra trådar
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...