Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Tips till alla som vill bli gravida...

Här har det skrivets en del idag visst

Gällande vad jag skulle kunna säga till min väldigt skeptiska och anti make så är det svårt att få det att låta vettigt att det skulle vara för pms, med tanke på att jag inte har några problem med pms.. Inget pms humör, iaf. Och säga att dem är för att det ska bli lättare att bli gravid.. Det är just detta han är så grymt anti mot, alla dessa sk "kurer o hjälpmedel för att lättare bli gravid". Han tror inte ett dugg på dem, och tycker att jag slänger ut en massa dyra pengar på onödiga saker.. *ler smått* Jag får inte ens i han vanliga vitaminer.. SÅ envis och anti är min kära gubbe mot allt sådant.. *ler smått* Det enda som skulle kunna få honom att äta zink eller annat sådant, och som skulle kunna få honom att tycka att det är helt ok och "försvarbart" att jag stoppar i mig massa sådant här, är om en LÄKARE talar om det för oss.. *ler smått* Det är därför jag känner att jag skulle behöva komma på en godtagbar ursäkt till varför jag lagt ut nästan 300 kr på dessa.. Och, med tanke på att jag valt att betala genom faktura och det är han som betalar alla räkningar (delad ekonomi), så kan jag liksom inte dölja det för honom i heller, att jag köpt dessa.. På detta vis ångrar jag att jag beställde dem genom internet.. Hade jag kört iväg o köpt dem kontant sas, hade det varit lättare att dölja, framför allt priset.. hehe.. Nåja.. långt inlägg blir det.. Kom iaf på igår att jag kan säga att dem är för pms, men att de även hjälper för magont och illamående, något jag faktiskt HAR rätt mkt problem med mellan äl o bim, vilket han vet om..

Plantan: Det där med vikten är ett evigt dilemma. Jag är där själv. Varför inte försöka satsa på både och? Jag försökte en månad att satsa helt på att gå ner i vikt och strunta i detta med att pricka in Äl och allt vad det är. Fungerade inte så bra, tankarna på bebis o graviditet finns ju ständigt i huvudet ändå.. *ler smått* Så jag försöker helt enkelt BÅDE se till så att vi prickar in Äl, OCH röra mer på mig o äta mkt grönsaker. Lycka till!

♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • MiAmore
    annbom skrev 2008-04-03 11:03:25 följande:
    Jag säger att jag äter det för att jag mår bättre och det köper han. Skönt att höra att det är fler män som är väldigt anti mot "kurer". Jag har precis fått min första mens efter MA och ska sticka iväg och köpa Apriforce, hoppades att jag var gravid igen men icke sa nicke
    Jo det har jag med kommit fram till att jag ska säga, att det är för min magont o illamående, dvs för att må bättre. Verkar han fortfarande skeptisk kan jag alltid säga att BM jag pratade med i måndags då jag ändrade tiden för utredningen, rekomenderade mig det.. *ler*
    Hade ni försökt länge innan du blev gravid och sedan fick MA?
  • MiAmore
    Lillymarleen skrev 2008-04-03 11:39:43 följande:
    Nu har jag varit och hämtat ut mina Borago tabletter. Men hur är det nu, man ska väl äta dom även efter ÄL, eftersom man vill att det ev. befruktade ägget SKA fastna, och det gör den ju ca en vecka efter befruktningen? Då ska man alltså i princip äta tabletterna i minst en vecka? Så dom kan hjälpa ägget att fastna? Eller har jag missförstått? Tacksam för svar!
    Jag har svarat dig i andra tråden.. hihi
  • MiAmore
    annbom skrev 2008-04-03 12:02:57 följande:
    Vi försökte inte alls utan jag blev gravid av misstag, hade en extra ägglossning troligtvis. Nu är jag helt fixerad vid att bli gravid och vill bli det på en gång. Jag har åldern emot mig så jag försöker alla knep som finns
    aha.. Ok..
    ja tänk vad fixerad man blir.. *ler smått* Jag har inte åldern emot mig ännu (lite grand på väg ditåt kanske.. men nej.. *ler* Är 27..), men har försökt i ett helt år nu, så jag försöker också ta till alla knep som finns nu *ler*
  • MiAmore

Första guldiga tabletten ligger nu i min mage!

• MiAmore
    Skånemamman skrev 2008-04-03 15:09:57 följande:
    Beställde Glandin 25 igår...bara undrar från er som ätit ett tag.....finns det några biverkningar?
    ja det satt jag också och funderade på igår..
    Någon?
  • MiAmore
    Toppenloppan skrev 2008-04-03 16:55:21 följande:
    MiAmore: På Hälsokost pratade hon om att magen kunde krångla, HUR frågade jag dock inte. Tycker själv att det är bättre att inte veta om ev biverkningar eftersom det annars är lätt att man känner efter om de dyker upp!!
    Min mage krånglar redan ibland, så då kanske det får motsatt effekt på mig.. hehe
  • MiAmore

Jag tar bara en om dagen just nu, men tänkte öka till två kring Äl.

hehe, ja jag satt också och tänkte på detta igår, att JISSES vilken babyboom det kommer bli om vi alla lyckas med hjälp av detta..

• MiAmore
    FallenAngel80 skrev 2008-04-04 11:24:32 följande:
    Vilken superintressant tråd . Efter ha läst olika tips så är man lite fundersam själv. Har testat Apiforce 2 tillfällen men inte gett mig ngn bebis för det. Sen läste jag i en annan tråd att många hade plussat just den månaden dom köpte en sk "detox"-reningskur i tablettform på hälsokosten. Funderar på ta en sådan kur, men nu e jag grymt nyfiken på boragoo-oljan. =)) Hur är ni som äter detta i era cyklar? Är det snart dags för bim el? Lätt att jag kommer följa denna tråd o se hur många som plussar. KRAM TILL ER ALLA!
    Mina cykler ligger på mellan 31-37 dagar, med Äl på dag 16-19 ungefär. Är på dag 9 idag, så inväntar Äl för tillfället *ler*
  • MiAmore

Jag känner mig konstig i magen, svårt att förklara; konstig, helt enkelt. Rätt långt ner i magen, typ vid livmodern. Plus att det värker i mellan åt. Men. För min del kan det även vara för att jag hade maginfluensa i början på veckan och, ursäkta detaljerna, spydde rätt friskt och hade diarré i 3½ dag. Så för min del kan det vara att min mage fick jobba rätt ordentligt under dessa dagar. Så jag tänker vänta till nästa vecka med att "fundera ut" om detta beror på glandinet eller influensan. Har bara ätigt två st glandin piller än så länge

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...