Tips till alla som vill bli gravida...
Här har det skrivets en del idag visst
Gällande vad jag skulle kunna säga till min väldigt skeptiska och anti make så är det svårt att få det att låta vettigt att det skulle vara för pms, med tanke på att jag inte har några problem med pms.. Inget pms humör, iaf. Och säga att dem är för att det ska bli lättare att bli gravid.. Det är just detta han är så grymt anti mot, alla dessa sk "kurer o hjälpmedel för att lättare bli gravid". Han tror inte ett dugg på dem, och tycker att jag slänger ut en massa dyra pengar på onödiga saker.. *ler smått* Jag får inte ens i han vanliga vitaminer.. SÅ envis och anti är min kära gubbe mot allt sådant.. *ler smått* Det enda som skulle kunna få honom att äta zink eller annat sådant, och som skulle kunna få honom att tycka att det är helt ok och "försvarbart" att jag stoppar i mig massa sådant här, är om en LÄKARE talar om det för oss.. *ler smått* Det är därför jag känner att jag skulle behöva komma på en godtagbar ursäkt till varför jag lagt ut nästan 300 kr på dessa.. Och, med tanke på att jag valt att betala genom faktura och det är han som betalar alla räkningar (delad ekonomi), så kan jag liksom inte dölja det för honom i heller, att jag köpt dessa.. På detta vis ångrar jag att jag beställde dem genom internet.. Hade jag kört iväg o köpt dem kontant sas, hade det varit lättare att dölja, framför allt priset.. hehe.. Nåja.. långt inlägg blir det.. Kom iaf på igår att jag kan säga att dem är för pms, men att de även hjälper för magont och illamående, något jag faktiskt HAR rätt mkt problem med mellan äl o bim, vilket han vet om..
Plantan: Det där med vikten är ett evigt dilemma. Jag är där själv. Varför inte försöka satsa på både och? Jag försökte en månad att satsa helt på att gå ner i vikt och strunta i detta med att pricka in Äl och allt vad det är. Fungerade inte så bra, tankarna på bebis o graviditet finns ju ständigt i huvudet ändå.. *ler smått* Så jag försöker helt enkelt BÅDE se till så att vi prickar in Äl, OCH röra mer på mig o äta mkt grönsaker. Lycka till!