-
Så du har ätigt Glandin förut eller? Men lyckades inte? När började du äta glandin och hur länge höll du på med dem?Bebis09 skrev 2008-04-04 12:57:33 följande:har ätit preparaten förr och inte lyckats, sen har jag haft upphåll och denna cykel har jag ätit rosenrot och bisolvon från dag 1 fram till dag 14 när jag blev gravid med dottern åt jag bisolvon!
-
ahaa.. Ok.. *skrattar* Då finns det hopp fortfarande om Glandin då maoBebis09 skrev 2008-04-04 13:05:19 följande:Jag är trött tror jag!menade att jag ätit rosenrot och bisolvon förr men inte lycklats och ätit nu denna cykel också och lyckas vi inte nu ja då blir det hälsokostaffären direkt :D det va så jag mena!
Rosenrot har jag aldrig provat (vad är det nu dem är till för?) men Bisolvon provade jag en månad. Fick tunnare flytningar, men det var också det enda *ler smått* -
För min del så har jag, de månader jag känner av Äl, ont vid äggstockarna när jag HAR äl. Men några dagar innan Äl brukar jag ha som mensvärk, vid livmodern och äggstockarna, men på själva Äl dagen brukar jag har ONT (inte som mensvärk) vid en av äggstockarna (den som sedan släpper ägget), ibland, men väldigt sällan, i båda. Dock så känner jag inte av Äl varje månad. Är å andra sidan inte säker på om jag öht HAR Äl, de månader då jag inte känner av det..Lillamamma05 skrev 2008-04-04 19:49:53 följande:Ont som mensvärk? Dvs i nedre delen av magen. Tar du ÄL-test? Funderade på om man har ont strax innan ÄL eller vid ÄL. Har aldrig haft kännningar vid ÄL förr vad jag märkt så därför har jag noll koll. Första barnet (och enda hittills...) gick det på första försöket så då behövde jag aldrig engagera mig i ÄL vara eller icke vara.Ja jag äter bara en om dagen, och känner i hela magen att det räcker långt och väl.. Om man, som jag, KÄNNER att tabletten gör något i magen sas, så bör man nog ta det lite lugnt och som du sa, bara äta en om dagenMyraplyra skrev 2008-04-04 23:25:44 följande:Bööörp!Kan rekommendera er att börja lugnt med Glandin. Själv tog jag 2 i onsdags, 2 i torsdags... och idag har jag mått uääk hela dagen, rapat och mått allmänt dåligt. Tror att det kan orsaka problem med matsmältningen om man inte är van vid dem...
-
Glandin kan man äta även om man är gravid, som jag förstått övriga inlägg av, men rosenrot, ska man inte sluta med dem så fort man haft Äl? Aldrig käkat rr, men har hört något om detta?Agda80 skrev 2008-04-05 12:29:14 följande:Ska man sluta med Glandin och rosenrot om man blir gravid??
-
Jag kör inte med Äl-tester. Gjort det någon månad, men känner oftast av min äl utan att behöva använda tester
För ett par månader sedan tog jag en paus från Fl mellan Äl och Bim, för att jag kände att jag behövde det. Och just nu känner jag att jag kan behöva detta även denna månad. Jag känner nämligen just nu mig så fruktansvärt UPPGIVEN varje gång jag läser om någon som plussar. Så jag tänker fortsätta käka Glandin i ett par veckor till, och jag kommer fortsätta hänga här fram tills jag har Äl, men sedan mellan Äl och Bim tänker jag porta mig själv från Fl. Känner som sagt att jag behöver det. Men, självklart så lämnar jag ju inte tråden för det, utan jag dyker ju upp igen; antingen med en sur min för att tantafaen har dykt upp även denna månaden, eller med ett plus. Hoppas ju SJÄLVKLART på ett plus!
-
Jag är på fjärde dagen med Glandin, och jag som också har känslig mage, känner mig väldigt konstig i magen av dessa tabletterna, gjort det sedan dag ett. Men så länge jag inte mår skit dåligt av dem så tänker jag fortsätta med dem. Jag tänker lite som så, att eftersom att jag KÄNNER i hela magen att dessa tabletter gör NÅGOT, så måste dem ju fungera.. På något sätt, iaf..
-
hehe, men du har kanske inte lika känslig mage som jag, därför du inte känner av något *ler*plantan skrev 2008-04-07 06:37:59 följande:MiAmore säg inte så jag känner inte av dem alls, tar en om dan hoppas de gör ngt ändå ;)
Mina flytningar har börjat öka i mängd nu, vilket är positivt, för att detta bör innebära att jag har Äl även denna månad, och att jag bör ha Äl om en vecka ca. *woohoo* -
6:e dagen med de guldiga tabletterna för mig idag, och har inte kännt något nu de två sista dagarna. Skönt! Då vågar jag nog mig på att öka till två till helgen då jag bör ha Äl, trots allt.
-
heh, jag är ALLTID gasig i magen tyvärr, men har inte märkt att det blivet sämre/värre sas *ler*mmelody skrev 2008-04-08 15:11:48 följande:är det bara jag som har fått ovanligt mkt gaser ? ^^, haha.jag är så förväntansfull ! fast egentligen ska man inte vara det, då blir man bara ännu mer besviken :-/
-
Jag hade inte tänkt börja äta två om dagen förens på fred egentligen (räknar med att ha Äl på lörd eller sönd), men funderar nu på att börja käka två om dagen redan imorgon.. Vad tycker ni tjejer?