• Jennass

Brustet blodkärl i hjärnan

Ja jag är skitfånig MEN jag är inte så rädd för själva smärtan vid en förlossning, är bara i vecka 15 så den rädslan kommer nog senare.. något jag däremot är jätterädd för att typ ett blodkärl eller nåt i hjärnan ska paja när man krystar, och pang bom så bara dör man..

undra hur vanligt det är, såg det i nån film för nån månad sen och sen dess så har jag gått och oroat mig, dödsångest or what.. löjligt? ja kanske det..

suck.. :(

VUL på torsdag!! !:D UL 9/3 :D
  • Svar på tråden Brustet blodkärl i hjärnan
  • Mamma S

Tror inte det är särskilt vanligt (har aldrig hört talas om det), men prata med din bm om din rädsla! Viktigt att ta sådant på allvar för att man ska få en så bra förlossning som möjligt.

• snillis

Det kallas aneurysm och drabbar oftast personer med åderförkalkning så jag tror inte att du behöver oroa dig.

• Jennass
    snillis skrev 2008-03-09 11:01:33 följande:
    Det kallas aneurysm och drabbar oftast personer med åderförkalkning så jag tror inte att du behöver oroa dig.
    just det det var så det hette! okej, men jag är en sån som oroar mig för att allt hemskt som KAN hända ska hända mig, är väldigt nojjig TYVÄRR.. kan vara jättejobbigt ibalnd..
    Mamma S skrev 2008-03-09 10:56:42 följande:
    Tror inte det är särskilt vanligt (har aldrig hört talas om det), men prata med din bm om din rädsla! Viktigt att ta sådant på allvar för att man ska få en så bra förlossning som möjligt.
    ja jag har tänkt att ta det med henne efter UL så hon kan lugna mig :)
    UL 9/3 :D
  • LyckaJones

Hej, mitt tips till dig är att gå en profylaxkurs där du lär dig att krysta utan att ta i för kung och fosterland.

• Eisa

Jag har också tänkt på det där. Hur ofta händer det att folk dör när de krystar liksom?

LyckaJones skrev 2008-03-11 17:01:34 följande:
    Hej, mitt tips till dig är att gå en profylaxkurs där du lär dig att krysta utan att ta i för kung och fosterland.
    Så det ÄR alltså farligt att ta i för kung och fosterland?
  • Nork

Jag vet faktiskt 1 tjej som som det hänt så för. Men det är oxå den enda personen som jag och alla i min omgivning hört talas om att det hänt så för. Så det är nog inte så värst stor risk. Risken att bli överkörd eller krocka är ganska så mycket större....
    Så oroa dig inte!!!

• Annicapannika

Visste inte ens att det kunde hända... så det lär ju vara grymt ovanligt. Tror inte att du behöver vara orolig för det!

• whole lotta love

Nork - hur gick det för henne då?

Hade också samma noja, vet att jag började tjafsa om detta mitt i allt krystande, fick ett lugnande svar att det är väldigt ovanligt !

• Nork

Hon dog tyvärr under förlossningen. men som jag sa tidigare så är detta jätte ovanligt. jag aldrig hört någon tidigare.

whole lotta love skrev 2008-03-11 19:37:21 följande:

Nork - hur gick det för henne då?Hade också samma noja, vet att jag började tjafsa om detta mitt i allt krystande, fick ett lugnande svar att det är väldigt ovanligt !
  • Jennass

tack Nork nu känns det mycket bättre - inte :S
    Eftersom jag är en person som har maximal otrur (I ALLT vad jag gör) så är risken fanimej stor att det händer mig!!!

profylaxkurs var det här, eller kejsarsnitt, cut me open like a fuckin fish, allt för att inte dö, UUUUUH!

UL 9/3 :D
Svar på tråden Brustet blodkärl i hjärnan