• Jennass

Brustet blodkärl i hjärnan

Ja jag är skitfånig MEN jag är inte så rädd för själva smärtan vid en förlossning, är bara i vecka 15 så den rädslan kommer nog senare.. något jag däremot är jätterädd för att typ ett blodkärl eller nåt i hjärnan ska paja när man krystar, och pang bom så bara dör man..

undra hur vanligt det är, såg det i nån film för nån månad sen och sen dess så har jag gått och oroat mig, dödsångest or what.. löjligt? ja kanske det..

suck.. :(

VUL på torsdag!! !:D UL 9/3 :D
  • Svar på tråden Brustet blodkärl i hjärnan
  • Jennass
    snillis skrev 2008-03-09 11:01:33 följande:
    Det kallas aneurysm och drabbar oftast personer med åderförkalkning så jag tror inte att du behöver oroa dig.
    just det det var så det hette! okej, men jag är en sån som oroar mig för att allt hemskt som KAN hända ska hända mig, är väldigt nojjig TYVÄRR.. kan vara jättejobbigt ibalnd..
    Mamma S skrev 2008-03-09 10:56:42 följande:
    Tror inte det är särskilt vanligt (har aldrig hört talas om det), men prata med din bm om din rädsla! Viktigt att ta sådant på allvar för att man ska få en så bra förlossning som möjligt.
    ja jag har tänkt att ta det med henne efter UL så hon kan lugna mig :)
    UL 9/3 :D
  • Jennass

tack Nork nu känns det mycket bättre - inte :S
    Eftersom jag är en person som har maximal otrur (I ALLT vad jag gör) så är risken fanimej stor att det händer mig!!!

profylaxkurs var det här, eller kejsarsnitt, cut me open like a fuckin fish, allt för att inte dö, UUUUUH!

• Jennass

Ja jag får se hur jag gör, nåt kanske jag ska hitt på iaf för att stilla min oro, en profylaxkurs och ett lugnande samtal med min barnmorska blir nog bra kanske.. hoppas jag.. i värsta fall får jag väl göra allt jag kan för att få ett snitt även om det gör asont efter, då får jag väl ta det antar jag..

tack för alla snälla svar och tips :)

OCH:

Sanna här skrev 2008-03-12 18:00:58 följande:
    Jag kände en tjej som fick det, hon överlevde inte. Men det finns ju många andra risker också.
    oj en riktog glädjespridare hade vi här! hah! tack men nej tack dina inlägg om alla "risker" får du skriva i din egen gästbok eller nåt(!) inte här tack så mycket..
  • Jennass
    slangbella skrev 2008-03-15 14:19:16 följande:
    Å ena sidan: TS, om du ställer frågan så kommer du att få svar. Allra helst från såna som verkligen hört talas om/känner någon som är drabbad av detta. Det är ju liksom bara att räkna med! Trodde du att någon skulle skriva: "Nej, finns ingen sån risk what so ever"?Å andra sidan: Jag skulle själv inte skriva i den här tråden om jag så hade någon i min bekantskapskrets som drabbats. Just därför att det ju verkar sjukt ovanligt och att TS är en orolig själ som INTE kommer att bli lättad över såna svar (förvärrar bara oron för henne). Men det är ju jag det... 

nej jag är ju som jag är... och vad jag fattat så finns det många på  fl som verkar njuta av att typ göra så att andra får ångest. Visst vill jag ha ärliga svar, jag KAN ta om folk känner folk som har dött, bla bla bla, men då kan man väl skriva det på ett bra sätt inte typ "hej jag känner en som fick det och hon DOOOOOOOOOOOOOG! och nu vill jag upplysa dig om att det finns 100000 andra risker med att vara gravid" vilket det kändes som i det här fallet.. skulle inte förvåna mig om den här bruden bara ljög och skrev så för att jävlas. men vad vet jag. palla spekulera.

vad jag hellre skulle vilja ha är nån sorts statistik eller nån sorts fakta.. :) folk som haft samma tankar som mig och frågat sin BM och fått svar..bara det jag var ute efter.. och SJÄLVKLART lite positiva tankar och åsikter till mina negativa tankar ;)

• Jennass

KAJA78: Jaha, så stor var den risken då :) kanske min oro är lite obefogad då.. dina siffror fick mig att känna mig lite bättre till mods faktiskt... jag håller eller vi ska säga HÖLL på mycket med styrketräning och spinning och en massa kul.. innan mitt illamående kom :) då kanske nåt av blodkärlen borde brustit vid det laget också ;) ska verkligen försöka anamma ditt tänk och dina 0,004% :D

TACK!

• Jennass
    Eisa skrev 2008-03-16 05:46:33 följande:
    Haha, tack vare svaren i den här tråden kommer jag att överväga snitt, tyvärr."Jag hörde en som dog..." osv är ju inte direkt peppande att komma med i en sån här tråd, tack.
    nej man får inte alltid svaren som man vill ha märkte jag :)
  • Jennass
    moltaz skrev 2008-03-16 10:19:13 följande:
    Man skall inte titta på film, jag tror att det händer i både "Jersey girl"  och i "Jack and Sarah". Jag råkade också se den sistnämnda och eftersom jag dessutom heter Sara var jag övertygad om att det skulle hända mig och stortjöt i minst en kvart... Resten av graviditeten har jag bara tittat på romantiska komedier...
    HAHA det var den där jävla jersey girl som sabbade min babylycka och gjorde så jag fick för mig att dagarna fram till förlossningen är en nedräkning på hur många dagar jag har kvar tills jag dör typ... paranoid? jag? näää! :)
  • Jennass

Novus: Då kan jag förstå att du var orolig.. jag kanske också glömmer alla mina farhågor då, förhoppningsvis.. kanske har jag fått en ny noja tills dess :) hehe

Svar på tråden Brustet blodkärl i hjärnan