• Nork

Brustet blodkärl i hjärnan

Jag vet faktiskt 1 tjej som som det hänt så för. Men det är oxå den enda personen som jag och alla i min omgivning hört talas om att det hänt så för. Så det är nog inte så värst stor risk. Risken att bli överkörd eller krocka är ganska så mycket större....
    Så oroa dig inte!!!

• Nork

Hon dog tyvärr under förlossningen. men som jag sa tidigare så är detta jätte ovanligt. jag aldrig hört någon tidigare.

whole lotta love skrev 2008-03-11 19:37:21 följande:

Nork - hur gick det för henne då?Hade också samma noja, vet att jag började tjafsa om detta mitt i allt krystande, fick ett lugnande svar att det är väldigt ovanligt !
  • Nork

Frågar man så får man ju oxå svar!!
    Risken att detta händer är så liten och det är väl därför man inte hör så mycket om det.. Jag vet som sagt att det har hänt 1 gång och jag är oxå den enda som har svarat det. Så risken är nog inte så stor. Men är du så rädd för det så är det nog bättre att planera ett kjejsarsnitt. För att gå runt och vara orolig är nog inte det bästa för bebisen. eller prata med psykolog eller nåt.

Ps. min mening är inte att skrämma dig mer!!! jag hoppas att det löser sig för dig! man kanske kan göra någon koll före... jag vet inte???

Yohanna1985 skrev 2008-03-11 20:39:55 följande:
    tack Nork nu känns det mycket bättre - inte :S Eftersom jag är en person som har maximal otrur (I ALLT vad jag gör) så är risken fanimej stor att det händer mig!!!profylaxkurs var det här, eller kejsarsnitt, cut me open like a fuckin fish, allt för att inte dö, UUUUUH!
Svar på tråden Brustet blodkärl i hjärnan