• Smuliz

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Svar på #720
    Sthlmsjävlar skrev 2008-04-14 09:55:44 följande:
    Både jag och min sambo bara tittade på varandra och måste sett ut som frågetecken.
    - Hur kan ni ställa en sån fråga då man har ett inbokat snitt ?- Du har bra smärttröskel, verkar så opåverkad + tar de hårda värkarna så bra så vi måste ju iallafall få fråga  + att det är ju faktikst bäst för både mamman och barnet att föda vaginaltKänns kränkande då de har journalen att läsa i och snittet redan är beslutat!
    Det är precis det där jag är lite rädd för att det ska bli. Har haft kraftiga sammandragningar och varit "beredd" på att det ska starta tidigare. Tog upp det med min läkare och hon sa då att det står i din journal att du ska ha ett snitt, så sätter det igång tidigare så blir det ett snitt då också även om det blir lite mera "akut" sådant.

Där pustade jag ut, men förjävligt om det ska vara sådär att dom ändå fortsätter tjata. Det ska ju vara "over" lixom när man fått det beviljat.

Hoppas bebisen inte har bråttom ut, att det blir till din snitt-dag i lugn och ro. Berätta sen hur det gick
  • Smuliz

Tuzza: Så var det ju för mej me, jag visste bara att jag hade väldiga obehag-känslor emot hela kittet. Men ja kom ju på nåra saker när jag verkligen satt hemma och tänkte igenom det.

Har du kommit på nåra än? Hjälpte mina "tips"?

• Smuliz

Har vart på bibblan och lånat två Kejsarsnitts-böcker. Men jag som inte har ro eller tid att ligga och läsa, känner att det kommer gå trögt.

Jag har börjat i den nyaste av dom. Den är från 2005. Den andra nångång i början av 90-talet.

Vilken är det ni har läst?!

Får väl se om man kan ta sej lite tid i kväll sen efter mina serier men man vill ju helst mysa å prata me gubben tills man somnar. Men men, vill ju läsa den så det ska bli.

• Smuliz

Sthlmsjävlar: Ser oxå fram emot din berättelse sen Lycka till nu idag!

Till er andra som blivit beviljade snitt, vilken bedövning tog ni? Var det nån av er som valde att bli helt sövd? Hur lång tid tog det innan eran "förlamning" släppte helt om ni tog den i ryggen?

• Smuliz

Ja jag har jättestor mage, men sista veckan har den sjunkit väldigt är det nåt på G kanske eller?! Går in i v.34 nu.

Är lite nervös över just ryggmärgsbedövningen. Är inge spruträdd eller nåt sånt, men just känslan av att bli "förlamad" är lite skrämmande. Men känslan är en bagatell i jämförelse med den jag har emot en vaginal förlossning

Nån som fick den där fasansfulla huvudvärken man kan få efter?!

Min läkare sa att de gör 1000st kejsarsnitt per år, och det är ca 3-4 om året som får huvudvärken. Ska visst vara förj*vlig :-S

• Smuliz
    Svar på #833
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-16 11:20:33 följande:
    jag fick inte det genom ett snitt, som ni säkert har fattat, utan jag fick det vid förra vaginala förlossningen...läkaren satte den fel...så jag hade spinalhuvudvärken i 5dygn, tillsammans med en lugninflammation...det var inte o leka med...
    Ok, usch, ja har förstått att det ska vara hemsk huvudvärken Man kan inte röra sej alls då eller?

Fler som fått det eller nåt annat "men" efter snitt?
  • Smuliz

Jag är sååå sugen på jordgubbar, tänkte ta mej lite glass och frysta jordgubbar å sätta mej i solen.

Blev plötsligt på lite skratt-humör HAHAHA

• Smuliz
    Svar på #879
    Att du orkar...

Lägg din energi på nåt vettigare istället
  • Smuliz

Grattis sthlmsjävlar

Till er andra som blivit/ska bli planerat snittade, skrev ni någon förlossningsplan? Och isåfall, hur ser den ut? Alltså vilka saker har ni tagit med?

Jag ska skriva en sådan och behöver lite tips å ideér på vad jag ska skriva med. Det viktigaste just nu, som jag kommer på är att bedövningen ska sättas FÖRE katetern. För det är den grejen jag minns som mest jobbig under akutsnittet förra gången.

Och att pappan inte vill klippa navelsträngen (han är extremt känslig för blod och dyl.)

Några fler saker man kan tänka på?

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.