• Smuliz

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Aaa här är nya tråden eller?! Vad hade ni för "orsaker" till att bli beviljade snitt? Fick ni bråka mycket för det? Ja är inte född med talets gåva och tycker det är väldigt jobbigt att behöva bråka sej till ett snitt, som det verkar bli

Nån med tips?

• Smuliz

Ja jag har suttit å tänkt och skrivit ner lite av det jag känner. Tänkte om jag skulle maila det till min läkare eller om jag ska ta med mej det nästa gång. Men iallafall, dom verkar ju göra allt för att försöka ändra en.

• Smuliz

Så man bör vara påläst på just förlossningsrädlsa eller? För jag är ju påläst om kejsarsnitt. Åtminstone tycker då jag det och i och med att jag har gjort ett akut snitt så vet jag ju lite iallafall hur det är.

• Smuliz

Det heter ju att de inte kan tvinga någon till nåt man inte vill. Men de gör verkligen allt för att försöka få en att bli övertalad till vaginalt.

• Smuliz

Vilka anledingar har du ShreeLakshmi? Det är intressant å veta för vart jag än läser så ser man aldrig några konkreta VARFÖR man inte vill ett vanligt.

Jag kan inte direkt sätta fingret på varför jag "mår illa" av tanken på en vanlig förlossning. Jag kan inte säja att det är för att det, det och det.

Jag bara vet att jag inte vill det. Och känner ångest inför en vanlig förlossning. Har mardrömmar om det. Är det vanligt?

• Smuliz

För min del handlar det om starkt obehagkänsla och ångest. Finns inte i min värld att föda vaginalt. Känner mej så himla obekväm med att ständigt behöva förklara och läkare försöker prata omkull en till nåt man verkligen inte vill.

Det är min kropp å mitt beslut tycker jag.

• Smuliz
    Svar på #203
    Tack

Tänk om bara alla BM å läkare kunde tänka som du. Istället för att göra allt för att prata omkull en. Jag skulle önska att man fick ha en advokat som talade för mej. För jag känner att jag inte orkar. Det tar all min kraft, att behöva stå upp för min egen rättighet ju.
    jagarhosdigigen skrev 2008-03-13 10:40:52 följande:
    Då tycker jag det är ett bra val av dig.Man vill inte gärna göra som nån annan vill.
  • Smuliz
    Svar på #206
    Ja inom andra saker har jag en som brukar "gilla" att bråka för mej. Men det här är så himla personligt, skulle en BM eller läkare godta att man "skickar" någon annan med ens talan!?

Fru U skrev 2008-03-13 10:45:38 följande:
    Har du en man eller en väninna som kan hjälpa dig att "prata för dig"? När jag inte orkar (gäller alla situationer med sjukvården) så drar jag fram make-kortet ur ärmen, ibland hjälper det, ibland inte
  • Smuliz
    Svar på #205
    jagarhosdigigen skrev 2008-03-13 10:45:18 följande:
    Fan, förståligt!Skittrött på att min barnmorska inte kan lyssna nån gång utan säger bara "det löser sig, det blir så bra så.."Jag vill bli igångsatt nu men det lär man ju kunna se sig om efter nån annanstans..
    Helt sjuk att de ska ha en sån makt över en. De ska finnas där med all information, men det ska ändå vara ens eget beslut, vilket det än handlar om. Lycka tilL!
  • Smuliz

Får se hur det fortlöper. Va ju där igår, är väl därför alla känslor ligger utanpå än :-S

4v till nästa besök. Så ja har ju tid på mej. Aurora ville inte träffa mej eftersom jag redan går regelbundet hos en läkare på spec.mv!? Men jag ska nog höra mej för om det inte är bra iallafall. Kanske dom kan hjälpa mej att föra min talan?

Vi får se hur det går, jag önskar alla lycka till, vad ni än nu har för önskningar. Det är vår rättighet att få bestämma över våra egna kroppar!

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.